F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

02.05.2024

Kongres USA oczekuje wyjaśnień od Liberty Media ws. Andretti-GM

Turrini i Clarkson pewni zwolnienia Sargeanta w trakcie sezonu 2024

David Sanchez został nowym dyrektorem technicznym Alpine

01.05.2024

Vettel poprowadzi McLarena MP4/8 podczas weekendu na Imoli

LGdS: Umowa Ferrari z Newey'em może zostać ogłoszona po GP Miami

Ferrari przedstawiło malowanie na Grand Prix Miami

Bottas: Audi dokładnie wie na co mnie stać

The Athletic: Newey odejdzie z Red Bulla bez obowiązkowego urlopu

LGdS: Vasseur odbył spotkanie z Newey'em w Londynie

Red Bull Racing potwierdza odejście Adriana Newey'a

Seidl: Formuła 1 nie jest sportem "one-man show"

Gunther Steiner wytoczył proces ekipie Haas

Wolff dementuje spekulacje o rozmowach z Verstappenem po GP Miami

30.04.2024

Jos Verstappen nie wyklucza zmiany zespołu przez Maksa

Seidl: Nie próbujemy przekonać Sainza wysokim kontraktem

Aston skorzysta z prawa do ponownego rozpatrzenia kary Alonso

Autosport: Newey ogłosi przed GP Miami odejście z zespołu

29.04.2024

Vasseur: Jedna dziesiąta sekundy między Ferrari a McLarenem

27.04.2024

Vowles: Williams może być mocny w Monako

Motorsport-Total: W Miami odbędzie się spotkanie Andrettiego z FOM

Więcej wiadomości

  Archiwum 2016
PnWtŚrCzPiSoNd
1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

FIA potwierdziła zmiany w przepisach F1 na sezon 2017

Modyfikacji uległa procedura stratowa na mokrym torze i regulacje dotyczące kar za wymianę silników.
Nataniel Piórkowski, 28 wrze?nia 2016, wyświetlenia: 4524<< | lista | T- | T+ | >>


Podczas środowego posiedzenia Światowa Rada Sportu Motorowego ustaliła szereg istotnych zmian w przepisach, które wejdą w życie począwszy od sezonu 2017.

• Procedura startowa na mokrym torze

Dążąc do poprawy widowiska, Światowa Rada zaakceptowała zmiany w procedurze startowej wyścigu na mokrym torze. Od kolejnego roku po rozpoczęciu wyścigu za samochodem bezpieczeństwa nie będzie dochodziło już do lotnego startu, a kierowcy będą ustawiać swe bolidy na polach startowych, skąd po tradycyjnym odliczaniu czerwonymi światłami przystąpią do walki o punkty.

• Zmiana malowania kasków i współpraca zespołów

FIA ogłosiła wprowadzenie "jokera" umożliwiającego kierowcom jedną zmianę malowania kasku w sezonie, z jakiej zawodnik będzie mógł skorzystać na przykład podczas swego domowego wyścigu. Potwierdziła także wprowadzenie zmian w przepisach sportowych regulujących współpracę rozwojową zespołów.

• Zamknięcie regulaminowej furtki w zakresie wymiany jednostek napędowych

Zamknięta zostanie furtka umożliwiająca w gruncie rzeczy "bezkarne" wielokrotne wymienianie jednostek napędowych w trakcie jednego Grand Prix. W oświadczeniu Federacji czytamy: „Jeśli podczas danej imprezy kierowa rozpocznie korzystanie z więcej niż jednej części składowej jednostki napędowej, za którą nakładana jest kara, tylko ostatni z zainstalowanych przy tym elementów będzie mógł zostać wykorzystany w trakcie kolejnych imprez bez dalszych kar. Ma to zapobiec masowemu powiększaniu zapasu dostępnych części jednostki napędowej w trakcie sezonu”.

• Standardowa alokacja ogumienia na początek sezonu

Ze względu na niepewność związaną z charakterystyką nowej generacji bolidów i kwestie ekonomiczno-logistyczne po stronie Pirelli, w trakcie pierwszych pięciu wyścigowych weekendów sezonu 2017 wszystkie zespoły będzie obowiązywała standardowa alokacja ogumienia. Na każdego kierowcę będą przypadały po dwa komplety najtwardszej, cztery pośredniej i siedem najbardziej miękkiej mieszanki ogumienia.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
21.04.2024  Ricciardo ukarany za wyprzedzanie podczas neutralizacji
21.04.2024  Autosport: F1 omówi propozycję zmian w systemie punktowym
10.04.2024  Autosport: Plan aktywnej aerodynamiki będzie wymagał zmian
24.03.2024  Alonso ukarany doliczeniem 20 sekund za niebezpieczną jazdę [Akt.]
24.03.2024  Alonso: Miałem problemy z układem magazynowania energii
Tagi:
FIA
Przepisy
F1 ogólnie

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
enstone, 28.09.2016 21:31[!]
Cytat :
FIA ogłosiła wprowadzenie "jokera" umożliwiającego kierowcom jedną zmianę malowania kasku w sezonie, z jakiej zawodnik będzie mógł skorzystać na przykład podczas swego domowego wyścigu.

Serio .. ?? a jak ktoś zmieni sobie dwa, albo trzy razy to co, cofnięta licencja ?? .....
sneer, 28.09.2016 21:35[!]
Eeee, po jaką cholerę mają jeździć za SC ?? Czy ich już w ogóle pokopało? Niech ogłoszą, że supermiszczowie nie jeżdżą w deszczu i tyle.
mariusz0608, 28.09.2016 21:44[!]
Malowanie kasków...? Alokacja ogumienia ...?
To z pewnością DNA F1, bez wątpienia, ale są też inne dna.
Zara, zara; a co z ilością wypitej wody przez kierowców w trakcie wyścigu ?
Jedni wypijają więcej, inni mniej.
Co FIA udaje ślepą ?
Ci, co wypijają mniej mają nieuzasadnioną przewagę !
Co do silników i ich elementów, dla ograniczenia kosztów, należałoby wprowadzić limit nie 5 silników/sezon, ale 1 silnik/5 sezonów. Janusze się ucieszą, bo za parę baniek zielonych zamkną sezon pobytu w F1. To sedno, to cała DNA F1.
Aha; z oponami to jest zbytek i "Meksyk" dla zespołów. Dwa, góra trzy komplety na cały weekend. I nie ma wyboru mieszanek przez zespoły. Losowanko leszcze. A jak złapiesz kapcia w treningach lub qualu, to na kapciu startujesz do wyścigu i nie ma zmiłuj, bo to "najwyższa" seria wyścigowa.
Nie ma srania po krzakach. Skończyły się słodkie bułki i oranżada.
TO JEST F1 !
Dziękuję, dobranoc.
mr_bean2000, 28.09.2016 22:30[!]
@mariusz0608 Czemu tak hejtujesz? :( Alokacja ogumienia akurat taka głupia nie jest, bo daje różnorodność strategii.
enstone, 28.09.2016 22:57[!]
@mariusz0608
Magnussen w Singapurze miał całą butlę napoju i nie wziął ani łyka bo nie chciało ciągnąć, i z takim balastem dojechał na P10, według mnie powinien dostać specjalną nagrodę i wejść na podium :D
dek, 29.09.2016 07:44[!]
Moderacja powinna interweniować w takich przypadkach i jednak usuwać tak debilne komentarze, dla ratowania poziomu serwisu bo niedługo będzie tu jak na f1dziel-pasję.
bartoszcze, 29.09.2016 07:58[!]
@dek
Głupota nie jest zakazana regulaminem. Na głupotę zostaje ukrywanie.
mariusz0608, 29.09.2016 18:23[!]
@mr_bean2000, @dek, @bartoszcze:
Szanowni W/W; jeżeli nie dostrzegacie żartu/szydery skierowanej w stronę FIA, to nic na to nie poradzę.
Widzę, że wątek wypijanej wody również został serio potraktowany ...
Wiele ostatnich lat pokazało, że mnóstwo ustaleń i uregulowań było i niepotrzebnych, i absurdalnych.
Nie ma, w tym co piszę, żadnych wycieczek osobistych, skierowanych do któregokolwiek z użytkowników tego Forum.
Głupotą, @bartoszcze, jest np. ingerencja w malowanie kasków, nie uważasz ?
Alokacja, alokacją, ok., ale powiedz mi @mr_bean2000, czemu służy przepis mówiący, że mam startować do wyścigu na tych samych gumach, na których wykręciłem najlepszy czas w Q2 ?
I czemu obowiązkowo muszę użyć dwóch różnych mieszanek w wyścigu ? Kreowanie strategii przez FIA ?
To FIA jest od kreowania strategii wyścigowej zespołów ?
@dek: i ty z takim "stażem", używający argumentu ad personam z pewnością, cyt.: uratujesz poziom serwisu.
mr_bean2000, 29.09.2016 21:25[!]
Cytat :
Alokacja, alokacją, ok., ale powiedz mi @mr_bean2000, czemu służy przepis mówiący, że mam startować do wyścigu na tych samych gumach, na których wykręciłem najlepszy czas w Q2 ?
I czemu obowiązkowo muszę użyć dwóch różnych mieszanek w wyścigu ?

Obowiązek dwóch mieszanek ma o tyle sens, że gdyby go nie było, to na wielu torach byłaby sytuacja, w której zawodnicy w ogóle nie zjeżdżają do boksów i od startu do mety cisną na tych samych gumach. A z drugiej strony są to dwie różne mieszanki, w założeniu szybsza-szybciej się zużywająca i wolniejsza=wytrzymalsza, więc różnica w tempie samochodów i teoretycznie więcej wyprzedzań. Natomiast z tymi oponami z Q2 do wyścigu też nie wiem po co, ale pewnie znajdzie się ktoś, kto to wyjaśni :)
mcracer1993, 29.09.2016 21:55[!]
Witam po długiej przerwie. Co do zmian które mają wejść na sezon 2017 to nie podoba mi się "Alokacja opon". Powinno zostać tak jak jest tzn. każdy kierowca (bądź też zespół) powinien mieć możliwość dowolnego wyboru 13 kompletów opon na dany weekend (zaproponowany przez Pirelli). Np. 1-2 komplety prime'ów, 2-6 kompletów optionów no i reszta kompletów, która by pozostała to opony najbardziej miękkie. Widzieliście co robiła kopia Ferrari na początku sezonu? To oni byli specjalistami od agresywnej strategii - o ile mieli jeszcze dobry bolid. No ale niestety Pirelli, zaczęło ingerować w strategie zespołów co jest moim zdaniem niedopuszczalne. Dziękuję dobranoc.
bartoszcze, 29.09.2016 22:44[!]
Cytat mcracer1993 :
Pirelli, zaczęło ingerować w strategie zespołów co jest moim zdaniem niedopuszczalne

Ale przeczytałeś dlaczego?
A przecież dlatego, że zgodnie z regulaminem i warunkami kontraktu z Pirelli, zespoły musiałyby wybierać opony w ciemno przed pierwszymi testami zupełnie nowych bolidów i zupełnie nowych opon. Dlatego na pierwsze wyścigi dostaną przydział, potem po staremu.
mariusz0608, 29.09.2016 23:06[!]
@mr_bean2000: raz muszą zjechać, nie rozumiem, dlaczego, ale muszą, bo tak wymyśliła FIA.
To co, jakby nie zjechali, a gumy wytrzymały, to się wyścig nie liczy ? A jakby to był lider wyścigu na mecie, to też dyskwalifikacja ? Dostrzegasz absurd tego ?
Z oponami z Q2 to powiem tyle; żeby się musieli liderzy męczyć na zużytych gumach za to, że są najszybsi, a reszta spoza Q 1 może sobie wybierać dowolne dziewicze kapcie.
To jest regulamin pisany pod najsłabszych, którzy są w F1 nie dla walki z najlepszymi zespołami w tej serii, ale dla inwestowania w nią jak najmniej i zgarniania z niej jak najwięcej. To są Janusze tej serii.
Ściganie i wygrywanie z najlepszymi dla samego splendoru zwycięzcy ich zupełnie nie interesuje. Mają zgoła inne cele. Takim największym marketingowcem, jak sądzę wiesz, jest RBR.
Oni nie ścigają się dla samego ścigania. Oni nie mogą latami czekać na sukcesy, tak jak; SF, McLaren czy Williams. Ichniejsza oranżada ma się sprzedawać pod szyldem wyników w F1. To ich cel.
Wyjaśniam Ci co do Q2 i nie tylko. Regulamin techniczny i sportowy jest pisany pod najsłabszych, z ewidentną stratą dla wizerunku F1.
Dla FIA liczy się tło stawki najlepszych zespołów, bo dzięki temu mają quorum uczestników i całkowicie w nosie zabieganie o uczestnictwo w niej rzeczywistych graczy. Kasa im się zgadza i reszta się nie liczy.
@mcracer1993; Pirelli jest pomyłką w F1 i czas to udowodni.
Jeżeli w epoce Michelin i Bridgestone ciśnienia opon były niewiele większe od 10 Psi, a obecne przekraczają 20, to o czym my mówimy w najwyższej serii wyścigowej. Takie ciśnienia są absolutnie nie do przyjęcia w seriach wyścigowych. Nie i kropka. Albo się umie robić kapcie, albo udaje i ściemnia.
To jest profesjonalny dostawca ogumienia dla królowej serii wyścigowej czy może Janusz, który w wyniku swej niemocy próbuje wpływać na osiągi i wizerunek F1.
mcracer1993, 01.10.2016 00:05[!]
Cytat mariusz0608 :
Pirelli jest pomyłką w F1 i czas to udowodni.

Oczywiście, że tak. Tym bardziej, że te ciśnienia o których wspomniałeś są absolutnie nie dopuszczalne. Prawie 1,5 bara!? Przesadzili totalnie. Moim zdaniem to jest skandal - poczekajmy na wyścig w którym opony będą znowu się rozpadać i jestem ciekawy czy Pan Paul H. będzie tak samo się tłumaczył jak w niesławnym GP Wielkiej Brytanii 2014. Bo w epoce Michelin i Bridgestone ciśnienia w oponach wynosiły ok. 0,7 - 0,8 bara i takie powinny być!! Dla bezpieczeństwa. To jest pierwsza sprawa, druga jest taka, że wspomniany przez Ciebie "Janusz" - nie wolno mi podawać tej grupy, która to przejęła - właśnie przejął F1 od Berniego. Będzie jeszcze większa masakracja niż jest obecnie. Np. może być więcej wyścigów na torach, gdzie są kwadratowe zakręty.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca