Moim zdaniem asfaltowe pobocza są największym problemem współczesnej F1 i głównym powodem spadku oglądalności, większym niż kosiarki i dominacja jednego zespołu. Jeżeli popełniasz błąd i zyskujesz na tym to jest coś nie tak i przez to wyścigi są strasznie sztuczne a ewentualne kary tylko tą sztuczność pogłębiają. TYLKO żwir.
To że obecnie popularność MotoGP wzrasta to też wynik tego że gdy zaliczysz wywrotkę to ciągle w najlepszym razie tracisz masę pozycji a najczęściej skutkuje to wykluczeniem z wyścigu i to jest sprawiedliwe i naturalne a przy tym nie ma żadnych głupich kar.
Zgadzam się w całej rozciągłości. Kiedyś wyjazd w żwirową pułapkę w najlepszym razie kończył się tym o czym wspomina Ricciardo, w najgorszym był to koniec wyścigu. Teraz F1 jest zbyt łatwa właśnie przez takie absurdy jak asfaltowe pobocza, które dodatkowo nie zawsze poprawiają poziom bezpieczeństwa, a tylko rujnują rywalizację i zachęcają do zachowań, które trudno nazwać fair w stosunku do innych kierowców.
Ja też jestem zdecydowanym zwolennikiem żwirowych pułapek. Nic mnie to nie obchodzi, że zostały wprowadzone nowe regulacje odnośnie poboczy. Dlaczego my kibice musimy cierpieć? Dlatego przedstawię wszystkie tory, które są w kalendarzu i czy powinny być żwirowe pułapki czy jakieś inne rozwiązanie.
Australia - na torze pół ulicznym co ciekawe są żwirowe pułapki i mam nadzieję, że nikt nie będzie tego ruszał. No i przy zakręcie nr 4 montaż śpiących policjantów.
Bahrain - na tym torze akurat żwirowe pułapki mogą spowodować, że tor będzie niesamowicie śliski, gdy będzie burza piaskowa.
Chiny - tu powinny być żwirowe pułapki - szczególnie w zakrętach nr 1-2,6,9-10 oraz przy dobrych chęciach 16
Rosja - powinny być śpiące policjanty z racji tego, że to jest tor pół uliczny. I to na wielu zakrętach ale na tyle wysokie, żeby uniemożliwić szybki powrót na tor.
Hiszpania - tu powinien być natychmiastowy powrót żwirowych pułapek i to na wszystkich zakrętach.
Monako - tu można zamontować wysokie, śpiące policjanty przy szykanie.
Kanada - no tutaj należy wprowadzić żwirowe pułapki przy szykanie, nawrocie nr 10 oraz przy zakrętach 1 i 2.
"Azerbejdżan" - podobnie jak Monako z tym, że przy zakręcie nr 16 na zewnętrznej montaż śpiących policjantów oraz zmniejszenie strefy wyjazdowej przy zakręcie nr 1.
Austria - powrót żwirowych pułapek.
UK - powrót żwirowych pułapek.
Niemcy - powrót żwirowych pułapek oraz powstanie żwirowych pułapek przy nawrocie oraz przy sekcji Mercedesa. Dalszy ciąg za chwilę. :)
rno2, 02.11.2016 14:51 | | |
Albo pokryć asfaltowe pobocza jakąś substancją, która niszczyłaby bardzo szybko opony.
Akcja Lewisa z 1 zakrętu w Meksyku była dosłownie jak w grze komputerowej...
Dobrze chociaż wiedzieć, że są wśród kierowców zwolennicy żwirowych pułapek, bo jakoś zawsze miałem dziwne wrażenie, że im jest tak naprawdę wszystko jedno.
Część druga z racji tego, że tekst byłby za długi. :P
Węgry - powrót żwirowych pułapek.
Belgia - powrót żwirowych pułapek.
Monza - powrót żwirowych pułapek - szczególnie przy zakręcie Parabolica.
Singapur - tam gdzie można to montaż śpiących policjantów.
Malezja i Japonia - powrót żwirowych pułapek.
USA - powinny być żwirowe pułapki w sekcji zakrętów 2-10 oraz 12-18.
Meksyk - powinny być żwirowe pułapki w zakrętach od 1 do 11. Sekcja stadionowa powinna zostać bez zmian.
Brazylia - powrót żwirowych pułapek i powinna być otwarta brama wjazdowa przy zakręcie nr 13.
ZEA - na tym lotnisku po za śpiącymi policjantami nic nie można zrobić.
@rno2 Jaką substancję mógłbyś zastosować żeby te opony się niszczyły w błyskawicznym tempie? Jeśli chodzi o ścinanie zakrętów to ja powiedziałem, że tylko Kimi i Fernando nie pochodzą z ery "plejstejszyn" - bo Massy i Buttona już nie liczę bo oni albo kończą karierę, albo robią przerwę...
rno2, 02.11.2016 17:04 | | |
@mcracer1993 nie wiem jaką. Zapewne są na świecie mądre głowy, które byłyby w stanie coś takiego opracować. Może coś kleistego, żeby zdzierało opony?
@rno2 Moim zdaniem nie tyle należy zastosować jakąś substancję tylko po prostu należy użyć jak najgrubsze kruszywo, żeby asfaltowe pobocze było jak bardziej szorstkie (bardziej podatne na tarcie), a co za tym idzie bardzo mocno by się zużywały opony.
To jest tak jak mówi dwóch z moich trzech ulubionych kierowców. Pułapka żwirowa wygląda efektownie ;) ale też z drugiej strony kara np. +5 sek jest najsprawiedliwsza. Bolid wpadający w pułapkę żwirową może mieć potem nieadekwatnie wysokie problemy, a co gorsze wpaść nie ze swojej winy może tam i każdy inny (przykład z walki ROS-VES). Na pewno jednak w niektórych przypadkach najzdrowsze jest oddanie pozycji, ale przecież także nie we wszystkich. Nie ma tu prostej recepty na wszystko i nie należy jej szukać.
rno2, 02.11.2016 19:12 | | |
@Aeromis moim zdaniem należy szukać recepty. To co się obecnie wyprawia to jest kpina z tego sportu. Kierowcy za nic mają granice toru, a sędziowie karają kierowców za opuszczenie toru bardzo wybiórczo.
To co zrobił ostatnio Hamilton było żałosne i jedyne co uratowało całą sytuację to wyjazd sc, ponieważ dzięki temu nie zyskał on przewagi po błędzie...
@rno2
Użyłem być może nieprecyzyjnego słowa, miało być : "Nie ma tu jednej recepty na wszystko i nie należy jej szukać.
@rno2 A ostatnia sytuacja? Stracił wyłącznie Vettel. Gdyby wyprzedził Verstappena, nie dogonilby go Ricciardo. Verstappen dostał karę, Vettel dostał karę. Verstappen nadal jest przed Vettelem :D
Takie karanie bez kary ... nie ma sensu.
|