F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

15.05.2024

Williams ogłasza wieloletni konkrakt z Alexandrem Albonem

14.05.2024

Kick Sauber z dużym pakietem poprawek na GP Emilii-Romanii

Verstappen krytykuje przepisy dot. przyznawania superlicencji

Hulkenberg: Komatsu robił wszystko, aby zatrzymać mnie w Haasie

Russell chętny na wyzwanie ścigania się z Verstappenem

13.05.2024

Piastri: Wygrana Norrisa daje nam pozytywne znaki

Zespoły popierają rozszerzenie punktowanej strefy

Ferrari potwierdza zatrudnienie Jerome'a D'Ambrosio i Loica Serry

"Bo nie jest Hiszpanem". Czy Alonso ma powody do narzekania?

11.05.2024

Magnussen: Za opiekę nad dziećmi odpowiadam w domu

F1-Insider: Ocon i Gasly chcą odejść z Alpine po sezonie 2024

10.05.2024

Sargeant: Nie rozmawiam z Vowlesem, czy moja posada jest bezpieczna

Mercedes porówna Antonelliego z Mickiem Schumacherem

Ferrari przetestowało osłony przeciwdeszczowe

09.05.2024

Leclerc podejmie współpracę z nowym inżynierem od weekendu na Imoli

08.05.2024

Ferrari sprawdzi poprawki na Imolę podczas dnia filmowego na Fiorano

Ocon: Alpine nie może mocno celebrować punktu z Miami

07.05.2024

Horner: Powertrains pozyskało 220 pracowników Mercedesa

Bravi: Sainz jest głównym celem transferowym Audi

Wolff: Krytyka Mintzlaffa nie ma dla mnie najmniejszego znaczenia

Więcej wiadomości

  Archiwum 2016
PnWtŚrCzPiSoNd
123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Ricciardo i Hulkenberg wzywają do zmian w podejściu do stref wyjazdowych

Australijczyk przyznaje, że preferowanym przez niego rozwiązaniem są żwirowe pułapki.
Nataniel Piórkowski, 2 listopada 2016, wyświetlenia: 1589<< | lista | T- | T+ | >>


Po kontrowersjach związanych z wykorzystaniem trawiastego pobocza przy pierwszym zakręcie toru w Meksyku, Daniel Ricciardo oraz Nico Hulkenberg zwracają uwagę na potrzebę wprowadzenia zmian w podejściu władz sportu do stref wyjazdowych.

W trakcie wyścigu o GP Meksyku Lewis Hamilton ściął pierwszy zakręt utrzymując pozycję lidera rywalizacji, a kilkadziesiąt okrążeń później Max Verstappen został ukarany doliczeniem pięciu sekund do czasu wyścigu za wykonanie podobnego manewru podczas obrony przed Sebastianem Vettelem.

Komentując sprawę Ricciardo powiedział: „Jestem raczej fanem żwirowych pułapek, bo naprawdę zniechęcają nas do szerokich wyjazdów. Nawet jeśli pokonasz je z dużą prędkością, to i tak do chłodnic dostają się różne rzeczy a opony zbierają żwir. Czuć, że to kara. Nie lubię sytuacji, w której kierowca może popełnić błąd broniąc się przed atakiem, ściąć zakręt i pojechać dalej. Mając to na uwadze nie sądzę, że pierwszy zakręt w wykonaniu Lewisa był w porządku”.

Hulkenberg zwrócił z kolei uwagę na potrzebę wprowadzenia ograniczeń w wykorzystywaniu przez kierowców asfaltowych poboczy, mając na uwadze, iż w obecnych realiach są one preferowanym rozwiązaniem ze względów bezpieczeństwa. „Nie mam tu szczególnie na myśli żwirowych pułapek, ale może udałoby się wprowadzić rozwiązanie takie jak w Soczi lub na Monzy, gdzie wyznaczono, jak należy pokonać asfaltowe pobocze, płacąc przy tym cenę za błąd”.

Ze zdaniem kierowców zgadza się szef Red Bulla – Christian Horner: „Bernie mówił o ustawieniu ścian przy zakrętach... to skrajne rozwiązanie. Sądzę jednak, że są sytuacje przemawiające za żwirowymi pułapkami, ponieważ jeśli w taką wjedziesz, to albo tracisz masę czasu, albo odpadasz z rywalizacji. Sądzę, że powinno się o tym pomyśleć w zakrętach takich jak T1. Trzeba zobaczyć, czy żwir jest lepszym środkiem odstraszającym niż asfaltowa strefa wyjazdowa”.

„Interpretacja nadal pozostaje otwartą kwestią, bo czy manewr Maxa różnił się w jakiś sposób od tego, jaki w szykanie w Monte Carlo wykonał Lewis? A może od tego, jaki zastosował tutaj, właśnie w pierwszym zakręcie? Ponownie sprawa zależy od interpretacji sędziów wyznaczanych na kolejne Grand Prix. Jeśli tutaj byłaby żwirowa pułapka to wjeżdżając w nią kierowcy zapłaciliby cenę za błędy. To proste”.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
13.05.2024  Zespoły popierają rozszerzenie punktowanej strefy
21.04.2024  Autosport: F1 omówi propozycję zmian w systemie punktowym
18.03.2024  F1 pozostanie na 18-calowych felgach
19.02.2024  Alonso: Zimowe testy powinny być dłuższe
16.02.2024  Brown: Relacje Red Bulla z RB są niepokojące
Tagi:
Przepisy
Ricciardo D.
Hulkenberg N.
Horner C.
F1 ogólnie

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
oriom90, 02.11.2016 13:29[!]
Moim zdaniem asfaltowe pobocza są największym problemem współczesnej F1 i głównym powodem spadku oglądalności, większym niż kosiarki i dominacja jednego zespołu. Jeżeli popełniasz błąd i zyskujesz na tym to jest coś nie tak i przez to wyścigi są strasznie sztuczne a ewentualne kary tylko tą sztuczność pogłębiają. TYLKO żwir.
To że obecnie popularność MotoGP wzrasta to też wynik tego że gdy zaliczysz wywrotkę to ciągle w najlepszym razie tracisz masę pozycji a najczęściej skutkuje to wykluczeniem z wyścigu i to jest sprawiedliwe i naturalne a przy tym nie ma żadnych głupich kar.
fenrir, 02.11.2016 13:46[!]
Zgadzam się w całej rozciągłości. Kiedyś wyjazd w żwirową pułapkę w najlepszym razie kończył się tym o czym wspomina Ricciardo, w najgorszym był to koniec wyścigu. Teraz F1 jest zbyt łatwa właśnie przez takie absurdy jak asfaltowe pobocza, które dodatkowo nie zawsze poprawiają poziom bezpieczeństwa, a tylko rujnują rywalizację i zachęcają do zachowań, które trudno nazwać fair w stosunku do innych kierowców.
mcracer1993, 02.11.2016 14:35[!]
Ja też jestem zdecydowanym zwolennikiem żwirowych pułapek. Nic mnie to nie obchodzi, że zostały wprowadzone nowe regulacje odnośnie poboczy. Dlaczego my kibice musimy cierpieć? Dlatego przedstawię wszystkie tory, które są w kalendarzu i czy powinny być żwirowe pułapki czy jakieś inne rozwiązanie.
Australia - na torze pół ulicznym co ciekawe są żwirowe pułapki i mam nadzieję, że nikt nie będzie tego ruszał. No i przy zakręcie nr 4 montaż śpiących policjantów.
Bahrain - na tym torze akurat żwirowe pułapki mogą spowodować, że tor będzie niesamowicie śliski, gdy będzie burza piaskowa.
Chiny - tu powinny być żwirowe pułapki - szczególnie w zakrętach nr 1-2,6,9-10 oraz przy dobrych chęciach 16
Rosja - powinny być śpiące policjanty z racji tego, że to jest tor pół uliczny. I to na wielu zakrętach ale na tyle wysokie, żeby uniemożliwić szybki powrót na tor.
Hiszpania - tu powinien być natychmiastowy powrót żwirowych pułapek i to na wszystkich zakrętach.
Monako - tu można zamontować wysokie, śpiące policjanty przy szykanie.
Kanada - no tutaj należy wprowadzić żwirowe pułapki przy szykanie, nawrocie nr 10 oraz przy zakrętach 1 i 2.
"Azerbejdżan" - podobnie jak Monako z tym, że przy zakręcie nr 16 na zewnętrznej montaż śpiących policjantów oraz zmniejszenie strefy wyjazdowej przy zakręcie nr 1.
Austria - powrót żwirowych pułapek.
UK - powrót żwirowych pułapek.
Niemcy - powrót żwirowych pułapek oraz powstanie żwirowych pułapek przy nawrocie oraz przy sekcji Mercedesa. Dalszy ciąg za chwilę. :)
rno2, 02.11.2016 14:51[!]
Albo pokryć asfaltowe pobocza jakąś substancją, która niszczyłaby bardzo szybko opony.

Akcja Lewisa z 1 zakrętu w Meksyku była dosłownie jak w grze komputerowej...
Pavlos Le Paul, 02.11.2016 14:58[!]
Dobrze chociaż wiedzieć, że są wśród kierowców zwolennicy żwirowych pułapek, bo jakoś zawsze miałem dziwne wrażenie, że im jest tak naprawdę wszystko jedno.
mcracer1993, 02.11.2016 16:23[!]
Część druga z racji tego, że tekst byłby za długi. :P
Węgry - powrót żwirowych pułapek.
Belgia - powrót żwirowych pułapek.
Monza - powrót żwirowych pułapek - szczególnie przy zakręcie Parabolica.
Singapur - tam gdzie można to montaż śpiących policjantów.
Malezja i Japonia - powrót żwirowych pułapek.
USA - powinny być żwirowe pułapki w sekcji zakrętów 2-10 oraz 12-18.
Meksyk - powinny być żwirowe pułapki w zakrętach od 1 do 11. Sekcja stadionowa powinna zostać bez zmian.
Brazylia - powrót żwirowych pułapek i powinna być otwarta brama wjazdowa przy zakręcie nr 13.
ZEA - na tym lotnisku po za śpiącymi policjantami nic nie można zrobić.

@rno2 Jaką substancję mógłbyś zastosować żeby te opony się niszczyły w błyskawicznym tempie? Jeśli chodzi o ścinanie zakrętów to ja powiedziałem, że tylko Kimi i Fernando nie pochodzą z ery "plejstejszyn" - bo Massy i Buttona już nie liczę bo oni albo kończą karierę, albo robią przerwę...
rno2, 02.11.2016 17:04[!]
@mcracer1993 nie wiem jaką. Zapewne są na świecie mądre głowy, które byłyby w stanie coś takiego opracować. Może coś kleistego, żeby zdzierało opony?
mcracer1993, 02.11.2016 17:41[!]
@rno2 Moim zdaniem nie tyle należy zastosować jakąś substancję tylko po prostu należy użyć jak najgrubsze kruszywo, żeby asfaltowe pobocze było jak bardziej szorstkie (bardziej podatne na tarcie), a co za tym idzie bardzo mocno by się zużywały opony.
Aeromis, 02.11.2016 18:31[!]
To jest tak jak mówi dwóch z moich trzech ulubionych kierowców. Pułapka żwirowa wygląda efektownie ;) ale też z drugiej strony kara np. +5 sek jest najsprawiedliwsza. Bolid wpadający w pułapkę żwirową może mieć potem nieadekwatnie wysokie problemy, a co gorsze wpaść nie ze swojej winy może tam i każdy inny (przykład z walki ROS-VES). Na pewno jednak w niektórych przypadkach najzdrowsze jest oddanie pozycji, ale przecież także nie we wszystkich. Nie ma tu prostej recepty na wszystko i nie należy jej szukać.
rno2, 02.11.2016 19:12[!]
@Aeromis moim zdaniem należy szukać recepty. To co się obecnie wyprawia to jest kpina z tego sportu. Kierowcy za nic mają granice toru, a sędziowie karają kierowców za opuszczenie toru bardzo wybiórczo.
To co zrobił ostatnio Hamilton było żałosne i jedyne co uratowało całą sytuację to wyjazd sc, ponieważ dzięki temu nie zyskał on przewagi po błędzie...
Aeromis, 02.11.2016 20:34[!]
@rno2
Użyłem być może nieprecyzyjnego słowa, miało być : "Nie ma tu jednej recepty na wszystko i nie należy jej szukać.
marios76, 04.11.2016 21:25[!]
@rno2 A ostatnia sytuacja? Stracił wyłącznie Vettel. Gdyby wyprzedził Verstappena, nie dogonilby go Ricciardo. Verstappen dostał karę, Vettel dostał karę. Verstappen nadal jest przed Vettelem :D
Takie karanie bez kary ... nie ma sensu.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca