F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

27.04.2024

Vowles: Williams może być mocny w Monako

Motorsport-Total: W Miami odbędzie się spotkanie Andrettiego z FOM

Lista startowa na sezon 2025

Hockenheim podejmie próbę odzyskania organizacji GP Niemiec

Bearman faworytem do zastąpienia Hulkenberga w Haasie

26.04.2024

Autosport: Red Bull może blokować Newey'a do końca 2026 roku

Nico Hulkenberg dołączy do Kick Sauber od sezonu 2025

25.04.2024

Źródła Autosportu potwierdzają odejście Newey'a z Red Bulla

AMuS: Adrian Newey wkrótce ogłosi odejeście z Red Bulla

Vowles: Kara dla Sargeanta w Chinach była właściwa, choć surowa

Marko zadowolony z występu Ricciardo w Szanghaju

RacingNews365: Hulkenberg zostanie kierowcą Audi

24.04.2024

Koncern HP nowym tytularnym sponsorem Ferrari

Vesti wciąż liczy na awans do Formuły 1 w 2025 roku

Ferrari wystartuje w okolicznościowym malowaniu podczas GP Miami

23.04.2024

Saward: Williams może wystąpić o warunkową licencję dla Antonelliego

Sport Business: Ferrari bliskie tytularnego sponsoringu HP

Krack broni Strolla po kolizji z Ricciardo

Tajlandia zainteresowana organizacją ulicznego GP

22.04.2024

Rosberg: Hulkenberg ma na stole umowę z Audi

Więcej wiadomości

  Archiwum 2017
PnWtŚrCzPiSoNd
1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

FIA wprowadza nowe zasady karania kierowców za kolizje

Od sezonu 2017 kary będą nakładane wtedy, gdy sędziom uda wskazać się oczywistego winnego.
Nataniel Piórkowski, 24 stycznia 2017, wyświetlenia: 1952<< | lista | T- | T+ | >>


Począwszy od startu sezonu 2017 kierowcy Formuły 1 będą otrzymywać kary za kolizje tylko wtedy, gdy sędziowie będą całkowicie przekonani o tym, kto ponosi winę za incydent.

W ubiegłym sezonie kwestia kar przyznawanych za kolizje była tematem gorących debat. Po wyścigu o Grand Prix Malezji Malezji, w trakcie którego Nico Rosberg otrzymał karę czasową za doprowadzenie do kontaktu z bolidem Kimiego Raikkonena, szef działu sportów motorowych Mercedesa – Toto Wolff uznał decyzję zespołu sędziów sportowych za „całkowicie bezsensowną”.

Co więcej uważano, że ze względu na rygorystyczne podejście sędziów, zawodnicy podejmują mniejsze ryzyko, wzbraniając się przed przeprowadzeniem próby ataku na rywala.

Po przedyskutowaniu sprawy w trakcie ubiegłotygodniowego posiedzenia Komisji F1 oraz Światowej Rady Sportu Motorowego FIA, uznano, że od początku sezonu 2017 kary za incydenty będą nakładane tylko wtedy, gdy sędziom uda się wskazać oczywistego winnego.

Ponadto sędziowie otrzymają zupełną dowolność w podejmowaniu decyzji o wszczęciu postępowania wobec zawodnika, którego podejrzane zachowanie zostało zgłoszone przez dyrektora wyścigu. Zmieniony artykuł 38.2 a głosi: „W gestii sędziów leży decyzja o tym, czy każdy z kierowców zaangażowanych w incydent powinien zostać ukarany. O ile nie ma jasnych dowodów, że kierowca był całkowicie lub w przeważającej mierze winny doprowadzenia incydentu, nie można nałożyć na niego kary”.

Międzynarodowa Federacja Samochodowa ogłosiła także, że od sezonu 2017 aleja serwisowa będzie otwierana przed wyścigiem na 30 minut przed startem rywalizacji i zamykana 10 minut później. Ma to zagwarantować, że kierowcy nie będą spóźniać się na ceremonię odegrania hymnu państwa-gospodarza wyścigu, odbywającą się na 14 minut przed początkiem rywalizacji.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
21.04.2024  Ricciardo ukarany za wyprzedzanie podczas neutralizacji
21.04.2024  Autosport: F1 omówi propozycję zmian w systemie punktowym
10.04.2024  Autosport: Plan aktywnej aerodynamiki będzie wymagał zmian
24.03.2024  Alonso ukarany doliczeniem 20 sekund za niebezpieczną jazdę [Akt.]
24.03.2024  Alonso: Miałem problemy z układem magazynowania energii
Tagi:
FIA
Przepisy
F1 ogólnie

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Anderis, 24.01.2017 19:00[!]
Cytat :
Od sezonu 2017 kary będą nakładane tylko wtedy, gdy sędziom uda wskazać się oczywistego winnego.

To brzmi... przerażająco. Nie ze względu na to, co nas czeka, ale ze względu na to, co było w przeszłości. Czy takie podejście nie powinno być standardem zawsze i wszędzie i w każdej dziedzinie życia? Wychodzi na to, że w poprzednich sezonach F1 można było dostać karę bez oczywistej winy (tak, wszyscy wiemy, że zdarzały się takie przypadki, ale mimo wszystko otwarte przyznanie się do tego brzmi dziwnie).
bartoszcze, 24.01.2017 19:18[!]
@Anderis
Przecież co najmniej cały zeszły sezon karano za kolizje w taki sposób - jeżeli nie udało się ustalić wyłącznie winnego, to było no further action, żeby zacząć od wypadku Alonso w Australii...
Po prostu wyraźnie wpisali to do przepisów, żeby Brawn miał co upraszczać :P

Szkoda natomiast, że w tekście nie ma o istotniejszej zmianie - kara czasowa niewykonana z powodu wycofania się z wyścigu może zostać "zamieniona" na przesunięcie na starcie w następnym wyścigu.
rocque, 24.01.2017 20:55[!]
Czyżby spodziewali się ciężkiego wyprzedzania i stąd poluzowanie tych restrykcji odnośnie walki?
mich909090, 24.01.2017 23:06[!]
Z takim dociskiem jaki ma być w tym sezonie to wyprzedzania będziemy liczyć na palcach jednej ręki w jednym GP.
bartoszcze, 24.01.2017 23:18[!]
@mich909090
Chyba że "na Maxa".
(dawniej by się powiedziało "na samuraja")
marios76, 25.01.2017 08:24[!]
@bartoszcze na kamikadze raczej ;) Samuraj chcial przeżyć...
:)
Aeromis, 25.01.2017 13:08[!]
Zamiast szkolić kierowców i dziennikarzy, to postanowiono zacząć sprzyjać prymitywnym gustom, cóż cały świat zmierza w tą stronę, być może tak musi być. F1 może i nie potrzebuje czegoś co przerasta nie tylko jej kibiców, ale także i samego FIA, które nie potrafiło objaśniać swoich decyzji, trafnych skądinąd w absolutnej większości.
Cóż teraz więc zostanie, czyżby większość kar to będzie za silniki i skrzynie? Jestem sceptyczny, no ale zobaczymy.
Zomo, 25.01.2017 15:43[!]
Zawsze tak bylo Aeromis:
- Co ogladasz ?
- Formula 1, wyscig w...
- Rozbil sie ktos ??
- Nie, ale...
- Eeee tam!...
Pewnie kazdy z nas mial podobne doswiadczenia. Wypadki w sportach motorowych to dla wielu ludzi jak gole w pilce noznej. Niby mecz bez goli tez sie oglada, ale to nie to.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca