F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

26.04.2024

Autosport: Red Bull może blokować Newey'a do końca 2026 roku

Nico Hulkenberg dołączy do Kick Sauber od sezonu 2025

25.04.2024

Źródła Autosportu potwierdzają odejście Newey'a z Red Bulla

AMuS: Adrian Newey wkrótce ogłosi odejeście z Red Bulla

Vowles: Kara dla Sargeanta w Chinach była właściwa, choć surowa

Marko zadowolony z występu Ricciardo w Szanghaju

RacingNews365: Hulkenberg zostanie kierowcą Audi

24.04.2024

Koncern HP nowym tytularnym sponsorem Ferrari

Vesti wciąż liczy na awans do Formuły 1 w 2025 roku

Ferrari wystartuje w okolicznościowym malowaniu podczas GP Miami

23.04.2024

Saward: Williams może wystąpić o warunkową licencję dla Antonelliego

Sport Business: Ferrari bliskie tytularnego sponsoringu HP

Krack broni Strolla po kolizji z Ricciardo

Tajlandia zainteresowana organizacją ulicznego GP

22.04.2024

Rosberg: Hulkenberg ma na stole umowę z Audi

Norris: Nic nie wskazywało na taką zwyżkę formy w Chinach

Horner: Wolff nie powinien skupiać się na pozyskaniu Verstappena

W transferowym potrzasku, czyli o zakrętach życiowych Carlosa Sainza

21.04.2024

Alonso tłumaczy wybór miękkiej mieszanki w połowie wyścigu

Ricciardo ukarany za wyprzedzanie podczas neutralizacji

Więcej wiadomości

  Archiwum 2017
PnWtŚrCzPiSoNd
12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

FIA nadal pracuje nad wprowadzeniem do F1 systemu ochrony kokpitu

Kierowcy serii Grand Prix wyrażają podzielone opinie na temat proponowanego rozwiązania.
Nataniel Piórkowski, 2 lutego 2017, wyświetlenia: 966<< | lista | T- | T+ | >>


Pomimo wyraźnie podzielonych opinii kierowców Formuły 1, FIA podkreśla, iż nadal pracuje nad wprowadzeniem od sezonu 2018 systemu ochrony kokpitu.

W lipcu ubiegłego roku Grupa Strategiczna jednogłośnie podjęła decyzję o rocznym opóźnieniu w czasie wprowadzenia do użytku systemu Halo. Od tego czasu organ zarządzający sportem pracował nad opracowaniem rozwiązania, które pomogłoby zwiększyć poziom bezpieczeństwa kierowców.

Halo jest obecnie jedynym projektem, który pomyślnie przeszedł testy zderzeniowe i był testowany w bolidach F1. Rozwiązanie to nadal musi jednak zyskać formalną akceptację zespołów, zanim pojawi się w przepisach na sezon 2018. Do 30 kwietnia wystarczy do tego zwykła większość głosów zespołów – od początku maja wymagana będzie już jednomyślność. FIA nadal dysponuje także możliwością wprowadzenia do użytku Halo powołując się na kwestie związane z poprawą bezpieczeństwa.

W ubiegłym miesiącu organ zarządzający wystosował list, w którym poprosił kierowców F1 o wyrażenie opinii na temat kwestii. Pismo zostało przekazane do 22 zawodników, którzy w 2016 roku otrzymali możliwość przetestowania systemu. „Jak dotąd otrzymaliśmy odpowiedzi od 16 kierowców. Powiedzmy, że opinie w tej sprawie są podzielone 50/50. Niektórzy wyrażają jednoznaczny sprzeciw, niektórzy całkowite poparcie, a jeszcze inni są w swoich opiniach gdzieś pośrodku” – przyznał rzecznik Federacji.

Chociaż ze względu na mieszane oponie kierowców, pojawiły się głosy o możliwości porzucenia projektu Halo, rzecznik FIA podkreślił: „Każdy zespół lub kierowca, który twierdzi, że Halo nie zostanie wprowadzone w 2018 roku nie ma racji. Grupa Strategiczna zagłosowała za "dodatkową przednią ochroną" od 2018 roku, a Halo jest obecnie jedynym rozwiązaniem spełniającym wymagania”.

„Grupa Strategiczna poprosiła także FIA o przeanalizowanie innych rozwiązań, które nie cechują się minusami przypisywanymi Halo” – dodał rzecznik Federacji. „Pole widzenia, klaustrofobia, wydostanie się z kokpitu – wszystkie te kwestie były wskazywane przez konkretnych kierowców jako problematyczne. Jak już jednak powtarzaliśmy wcześniej, głęboko wierzymy, że możliwe jest uporanie się z przeszkodami, tak by wszystkie strony czuły się usatysfakcjonowane. W rzeczywistości możemy sobie także nawet wyobrazić, że każdy chciałby wprowadzenia rozwiązania odznaczającego się nieco lepszymi walorami estetycznymi”.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
21.04.2024  Ricciardo ukarany za wyprzedzanie podczas neutralizacji
21.04.2024  Autosport: F1 omówi propozycję zmian w systemie punktowym
10.04.2024  Autosport: Plan aktywnej aerodynamiki będzie wymagał zmian
24.03.2024  Alonso ukarany doliczeniem 20 sekund za niebezpieczną jazdę [Akt.]
24.03.2024  Alonso: Miałem problemy z układem magazynowania energii
Tagi:
FIA
Przepisy
F1 ogólnie

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Kajkes, 03.02.2017 00:14[!]
Klaustrofobia? :D Ciekawe, który kierowca to powiedział, skoro sam bolid jest już klaustrofobicznym miejscem, opisywanym jako ciasna wanna.
---, 03.02.2017 12:46[!]
@Kajkes
Podobno Gasly. Zresztą, niech robią wszystko aby tego, delikatnie mówiąc czegoś, nie wprowadzili.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca