F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

25.04.2024

Źródła Autosportu potwierdzają odejście Newey'a z Red Bulla

AMuS: Adrian Newey wkrótce ogłosi odejeście z Red Bulla

Vowles: Kara dla Sargeanta w Chinach była właściwa, choć surowa

Marko zadowolony z występu Ricciardo w Szanghaju

RacingNews365: Hulkenberg zostanie kierowcą Audi

24.04.2024

Koncern HP nowym tytularnym sponsorem Ferrari

Vesti wciąż liczy na awans do Formuły 1 w 2025 roku

Ferrari wystartuje w okolicznościowym malowaniu podczas GP Miami

23.04.2024

Saward: Williams może wystąpić o warunkową licencję dla Antonelliego

Sport Business: Ferrari bliskie tytularnego sponsoringu HP

Krack broni Strolla po kolizji z Ricciardo

Tajlandia zainteresowana organizacją ulicznego GP

22.04.2024

Rosberg: Hulkenberg ma na stole umowę z Audi

Norris: Nic nie wskazywało na taką zwyżkę formy w Chinach

Horner: Wolff nie powinien skupiać się na pozyskaniu Verstappena

W transferowym potrzasku, czyli o zakrętach życiowych Carlosa Sainza

21.04.2024

Alonso tłumaczy wybór miękkiej mieszanki w połowie wyścigu

Ricciardo ukarany za wyprzedzanie podczas neutralizacji

Hamilton: Nigdy przedtem nie odczuwałem takiej podsterowności

Mercedes pokłada nadzieję w poprawkach na GP Miami

Więcej wiadomości

  Archiwum 2017
PnWtŚrCzPiSoNd
12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Parlament Europejski poparł wniosek o zbadanie sprawy F1

Głosowanie miało związek ze skargą na stosowanie praktyk ograniczających konkurencyjność.
Nataniel Piórkowski, 14 lutego 2017, wyświetlenia: 1397<< | lista | T- | T+ | >>


Parlament Europejski wyraził poparcie dla wniosku o wszczęcie postępowania w sprawie podejrzeń o stosowanie w Formule 1 praktyk ograniczających konkurencję.

Instytucje Unii Europejskiej zajmują się badaniem skargi wniesionej przez Force India i Saubera we wrześniu 2015 roku. Oba zespoły zwracały w niej uwagę na wysoką nieproporcjonalność w stosowanym przez Formula One Management modelu podziału nagród finansowych dla zespołów oraz stworzenie Grupy Strategicznej, w skład której wchodzą przedstawiciele sześciu największych ekip.

W styczniu Parlament Europejski przygotował raport, którego celem było przekazanie Komisji Europejskiej rekomendacji co do włączenia sprawy królowej sportów motorowych w agendę obrad komisji do spraw konkurencyjności. Wtedy to brytyjska europosłanka – Annneliese Dodds, zaproponowała wprowadzenie poprawki, w której Parlament Europejski wzywa do natychmiastowego wszczęcia postępowania w sprawie wyjaśnienia problemów związanych z konkurencją w Formule 1.

We wtorek poprawka ta została przyjęta stosunkiem głosów 467 do 156. 86 europosłów wstrzymało się od głosu. Komisja Europejska nie ma obowiązku wszczęcia dochodzenia, ale jednoznaczna opinia wyrażona przez Parlament może zwiększyć nacisk na konieczność szybkiego zajęcia się sprawą.

„Jestem zadowolona, że w dniu dzisiejszym Parlament Europejski poparł moje wezwanie do przeprowadzenia pełnego i natychmiastowego dochodzenia w sprawie praktyk ograniczających konkurencyjność w Formule 1” – powiedziała Dodds, wyporządza się z brytyjskiej Partii Pracy.

„Kilka tygodni temu Manor Racing stał się ostatnim z zespołów mających swą siedzibę w południowo-wschodniej Anglii, który ogłosił upadłość po tym, jak jego administratorom nie udało się znaleźć kupca. Mniejsze zespoły są niesprawiedliwie karane przez ograniczające konkurencyjność przydziały nagród finansowych, w których zawsze najwięcej pieniędzy trafia do największych teamów, nawet jeśli te kończyłyby wszystkie wyścigi na ostatnich miejscach” – kontynuowała Brytyjka.

„Problemy Formuły 1 wykraczają daleko poza sam model dystrybucji nagród finansowych – wystarczy przypomnieć poważne obawy dotyczące porozumienia z brytyjskim urzędem Skarbowym, które umożliwiło sportowi płacenie podatku o rzeczywistej stopie dwóch procent” – dodała Dodds.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
21.04.2024  Autosport: F1 omówi propozycję zmian w systemie punktowym
17.04.2024  Verstappen: Sprint w Chinach nie jest dobrym pomysłem
12.04.2024  Formuła 1 potwierdziła kalendarz na sezon 2025
11.04.2024  Lista startowa na sezon 2025
10.04.2024  Autosport: Plan aktywnej aerodynamiki będzie wymagał zmian
Tagi:
F1 ogólnie
FOM/FOA

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
sneer, 14.02.2017 18:26[!]
I słusznie. Dodałbym do tego jeszcze jedno: silniki. Powinny być w jednakowej specyfikacji dla wszystkich klientów, a wszelkie poprawki powinni wszyscy otrzymywać w tym samym czasie.
Yurek, 14.02.2017 18:41[!]
Cytat sneer :
Powinny być w jednakowej specyfikacji dla wszystkich klientów, a wszelkie poprawki powinni wszyscy otrzymywać w tym samym czasie.

Powinny być też identyczne chassis, a samochodami powinny kierować roboty (oczywiście identyczne).
mich909090, 14.02.2017 18:46[!]
Jak wszystko byłoby identyczne to nie byłaby to już Formuła 1. Zresztą jeśli ktoś lubi wyścigi w których jeżdżą identyczne samochody jest mnóstwo innych serii. F1 to ma być wojna technologiczna zespołów.
Gszegosz, 14.02.2017 20:11[!]
Fakt faktem że po zespołach debiutujących w 2010 nie zostało ani śladu, a model finansowania jest ekstremalnie niesprawiedliwy. Jednak ingerencja lewackiej UE w przepisy to chyba ostatnia rzecz jakiej potrzebuje teraz F1. Zamiast poczekać na to co zrobi w niedalekiej przyszłości liberty i załatwić brudy na "swoim podwórku" roznoszą je gdzie się da.
Anderis, 14.02.2017 20:16[!]
@Gszegosz - przypominam, że skarga Saubera i Force India została złożona na długo zanim Liberty przejęło F1.
sneer, 14.02.2017 20:25[!]
@Yurek, mich909090

Nie zrozumieliście mnie. Nie mam na myśli jednakowych silników dla wszystkich, tylko np. to, że jak Mercedes robi poprawki, to mają je dostać od razu wszyscy jego klienci. Jak Ferrari robi poprawki, to też. Żeby nie było faworyzowania zespołów fabrycznych. Zakaz sprzedawania silników w zeszłorocznej specyfikacji też jest oczywisty.
bartoszcze, 14.02.2017 21:45[!]
@sneer
Dostają prawie w tym samym czasie. Jak Mercedes przetestuje je w swoich bolidach.
Poza tym jak zamierzasz zmusić klientów, żeby wymienili silniki na nową specyfikację i wykorzystali nowe elementy z puli?
Yurek, 14.02.2017 22:19[!]
Cytat sneer :
Nie mam na myśli jednakowych silników dla wszystkich

Pardon, źle Cie zrozumiałem.
Cytat sneer :
Zakaz sprzedawania silników w zeszłorocznej specyfikacji też jest oczywisty.

To to akurat było od zawsze. Stary silnik = mniejsze wydatki.
Pamiętasz, jak dobry był Sauber w 2001 roku? Nawet stary silnik im nie przeszkadzał.
slipstream, 15.02.2017 08:35[!]
Niestety @sneer takie decyzje nie leżą w kompetencji żadnej europejskiej organizacji. Na szczęście. Bo pójdźmy dalej, operatorzy komórkowi powinni oferować zawsze jednakowy abonament, dlaczego dla jednych mają być lepsze warunki, a producenci samochodów sprzedawać swoje auta w jednakowej specyfikacji dla klientów.
sneer, 15.02.2017 15:10[!]
@bartoszcze, @Yurek,

To są absolutnie podstawowe zasady prowadzenia biznesu i uczciwej konkurencji. Jednakowe warunki dla wszystkich. A tego w F1 nie ma.

@slipstraem
Poczytaj najpierw pierwsze lepsze zasady obrotu gospodarczego. To o czym piszę, to oczywistość, a Ty robisz z tego karykaturę.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca