F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

01.05.2024

Vettel poprowadzi McLarena MP4/8 podczas weekendu na Imoli

LGdS: Umowa Ferrari z Newey'em może zostać ogłoszona po GP Miami

Ferrari przedstawiło malowanie na Grand Prix Miami

Bottas: Audi dokładnie wie na co mnie stać

The Athletic: Newey odejdzie z Red Bulla bez obowiązkowego urlopu

LGdS: Vasseur odbył spotkanie z Newey'em w Londynie

Red Bull Racing potwierdza odejście Adriana Newey'a

Seidl: Formuła 1 nie jest sportem "one-man show"

Gunther Steiner wytoczył proces ekipie Haas

Wolff dementuje spekulacje o rozmowach z Verstappenem po GP Miami

30.04.2024

Jos Verstappen nie wyklucza zmiany zespołu przez Maksa

Seidl: Nie próbujemy przekonać Sainza wysokim kontraktem

Aston skorzysta z prawa do ponownego rozpatrzenia kary Alonso

Autosport: Newey ogłosi przed GP Miami odejście z zespołu

29.04.2024

Vasseur: Jedna dziesiąta sekundy między Ferrari a McLarenem

27.04.2024

Vowles: Williams może być mocny w Monako

Motorsport-Total: W Miami odbędzie się spotkanie Andrettiego z FOM

Lista startowa na sezon 2025

Hockenheim podejmie próbę odzyskania organizacji GP Niemiec

Bearman faworytem do zastąpienia Hulkenberga w Haasie

Więcej wiadomości

  Archiwum 2017
PnWtŚrCzPiSoNd
12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

FIA: Spalanie oleju jako paliwa stanowi złamanie przepisów

W ostatnich miesiącach w padoku krążyły plotki o tym, iż z praktyki takiej korzysta Mercedes.
Nataniel Piórkowski, 7 marca 2017, wyświetlenia: 2234<< | lista | T- | T+ | >>


Międzynarodowa Federacja Samochodowa przypomniała producentom jednostek napędowych, że przepisy nie zezwalają na "spalanie" oleju silnikowego jako paliwa.

W ostatnim czasie Red Bull podejrzewał, że w trakcie kwalifikacji z takiego rozwiązania może korzystać team Mercedesa. Pikanterii całej sprawie dodawał fakt, iż żaden z teamów nie wiedział, w jaki sposób Srebrne Strzały były w stanie dysponować tak piorunującymi osiągami w trakcie czasówek, podczas gdy już w wyścigach ich przewaga nad rywalami ulegała zmniejszeniu.

Jedna z teorii głosiła, że Mercedes mógł wykorzystać fakt, iż silniki F1 pracują w układzie zamkniętym i stosować sprytne rozwiązanie pozwalające na spalanie nadmiaru oleju silnikowego, co w rezultacie doprowadzało do wzrostu mocy jednostki napędowej i zapewniało lepsze osiągi w Q2 i Q3.

Ta praktyka stałaby jednak teoretycznie w sprzeczności z przepisami F1, gdyż producenci są ściśle ograniczeni pod względem substancji chemicznych, które mogą być używane do pracy silnika.

Mercedes przy każdej okazji zaznaczał, iż nie stosuje takiego rozwiązania i zawsze przestrzega ograniczeń przepisowych. Nie doprowadziło to jednak do ustania podejrzeń ze strony konkurencji. Sprawa została poruszona zimą w trakcie spotkania dyrektorów technicznych zespołów. Mistrzowski team z Brackley zaproponował nawet, by wprowadzić ograniczenie pięciu kilogramów oleju – ta wartość została jednak uznana za przewyższającą obecne zapotrzebowanie.

Ponieważ kwestia nie została rozstrzygnięta, Red Bull poprosił FIA o wyjaśnienie tego, na co pozwalają, a na co nie pozwalają przepisy. W odpowiedzi organ zarządzający stwierdził, że każda forma spalania oleju jako paliwa może stanowić złamanie przepisów. Jednakże Federacja jest świadoma, iż nie można całkowicie wykluczyć "konsumpcji" oleju w trakcie pracy silnika.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
21.04.2024  Autosport: F1 omówi propozycję zmian w systemie punktowym
18.03.2024  F1 pozostanie na 18-calowych felgach
19.02.2024  Alonso: Zimowe testy powinny być dłuższe
16.02.2024  Brown: Relacje Red Bulla z RB są niepokojące
05.02.2024  Komisja F1 przyjęła nowy harmonogram Grand Prix ze sprintem
Tagi:
Przepisy
FIA
Mercedes
Red Bull

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
rno2, 07.03.2017 08:49[!]
Taksówkarze jeździli (jeżdżą) Mercedesami na oleju po frytkach.
Mercedes jeździ w F1 na oleju.
Przypadek? Nie sądzę...
ICEman, 07.03.2017 09:16[!]
Całkiem nie głupia teoria, w olejach można stosować dowolne substancje. Załużmy że na kwalifikacje wlewają jakiś olej z dodatkiem nitro. Wymiana oleju w silnikach F1 raczej nie jest jakoś ograniczona i można w tej kwesti robić co się zechce.
Lejnus, 07.03.2017 09:20[!]
@ICEman To nie tak. Park zamknięty po czasówce to park zamknięty. Z bolidami już nic nie wolno robić. Jedyne co można to zmienić podstawowe ustawienia skrzydła i tyle co może kierowca z kokpitu.
enstone, 07.03.2017 09:37[!]
@rno2
W starych Mercedesowskich dieslach jest to możliwe. W "nowszych" CDI'kach - zapominj.
mbwrobel, 07.03.2017 12:57[!]
@ICEman - wprawdzie podtlenek azotu dobrze rozpuszcza się w tłuszczach (spożywczych na pewno, nie wiem czy również syntetycznych), jednak niebezpieczeństwo wystąpienia spienienia (nitro jest wykorzystywane m.in. do produkcji bitej śmietany w sprayu) chyba raczej zdyskwalifikowałaby ten sposób tuningu. Z drugiej strony na to patrząc, gdyby udało im się rozpuścić w oleju większą ilość N2O to ulatniające się nitro doprowadzone przez odmę mogłoby dodać kilka kucyków. Mielibyśmy zbrodnię doskonałą - w czasie kwalifikacji nitro ulotniłoby się z oleju i zostało spalone w cylindrach pozostawiając po kwalifikacjach czysty olej w silniku.
Nie wiem tylko jaką maksymalną ilość N2O można rozpuścić w niecałych 5l oleju silnikowego. Podejrzewam, że zbyt mało, aby mogło to przynieść zauważalny rezultat.
RY2N, 07.03.2017 21:04[!]
@mbwrobel
to chodzi o kilka sekund pracy silnika pod koniec prostej - wtedy właśnie jest potrzebna pełna moc.
Przewaga Merca nad RedBullem i Ferrari wynosiła na całym okrążeniu srednio ok. 0,4 sek więc nie chodzi tu o gigantyczne ilości nitro.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca