F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

27.04.2024

Vowles: Williams może być mocny w Monako

Motorsport-Total: W Miami odbędzie się spotkanie Andrettiego z FOM

Lista startowa na sezon 2025

Hockenheim podejmie próbę odzyskania organizacji GP Niemiec

Bearman faworytem do zastąpienia Hulkenberga w Haasie

26.04.2024

Autosport: Red Bull może blokować Newey'a do końca 2026 roku

Nico Hulkenberg dołączy do Kick Sauber od sezonu 2025

25.04.2024

Źródła Autosportu potwierdzają odejście Newey'a z Red Bulla

AMuS: Adrian Newey wkrótce ogłosi odejeście z Red Bulla

Vowles: Kara dla Sargeanta w Chinach była właściwa, choć surowa

Marko zadowolony z występu Ricciardo w Szanghaju

RacingNews365: Hulkenberg zostanie kierowcą Audi

24.04.2024

Koncern HP nowym tytularnym sponsorem Ferrari

Vesti wciąż liczy na awans do Formuły 1 w 2025 roku

Ferrari wystartuje w okolicznościowym malowaniu podczas GP Miami

23.04.2024

Saward: Williams może wystąpić o warunkową licencję dla Antonelliego

Sport Business: Ferrari bliskie tytularnego sponsoringu HP

Krack broni Strolla po kolizji z Ricciardo

Tajlandia zainteresowana organizacją ulicznego GP

22.04.2024

Rosberg: Hulkenberg ma na stole umowę z Audi

Więcej wiadomości

  Archiwum 2017
PnWtŚrCzPiSoNd
12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Brawn: Będziemy reagować, jeśli rywalizacja w F1 rozczaruje fanów

Brytyjczyk sugeruje, że sport powinien przemyśleć nową koncepcję aerodynamiczną bolidów.
Nataniel Piórkowski, 25 marca 2017, wyświetlenia: 2144<< | lista | T- | T+ | >>


Ross Brawn zapewnia, że szefowie Formuły 1 są gotowi "bronić swojego zdania" dążąc do poprawy poziomu rywalizacji w sezonie 2017, jeśli tegoroczne wyścigi rozczarują fanów brakiem akcji na torach.

Po zmianach w przepisach technicznych bolidy F1 stały się szybsze oraz zyskały odświeżony, bardziej agresywny wygląd. Pojawiają się jednak opinie, że ze względu na rozbudowaną aerodynamikę kierowcy mogą mieć poważne problemy z prowadzeniem bliskich pojedynków w trakcie wyścigów.

Brawn, dyrektor zarządzający do spraw sportowych F1, zaznaczył, że jeśli fani będą czuli rozczarowanie akcją na torze, nowi szefowie Formuły 1 nie będą bezczynnie przyglądać się powstałym problemom.

„Jeśli będziemy widzieć, że to co dzieje się w tym roku nie działa na korzyść sportu, nie będziemy stać w miejscu. Zamierzamy bronić naszego zdania – możecie mieć całkowitą pewność, że jeżeli poziom rywalizacji nie będzie stał na zadowalającym poziomie, to zaczniemy prowadzić działania na każdym poziomie, współpracując z zespołami i FIA nad znalezieniem odpowiednich rozwiązań”.

Brawn uważa, że w dłuższej perspektywie Formuła 1 musi przemyśleć stosowaną obecnie koncepcję aerodynamiczną bolidów. „Mamy bolidy odznaczające się bardzo skomplikowanymi strukturami nadwozia. To czyni je bardzo podatnymi na przepływ powietrza. Gdy tylko znajduje się przed nimi auto rywala, pakiet aerodynamiczny nie pracuje tak, jak powinien. Czy możemy więc opracować zbiór przepisów, zapewniający odpowiednią moc i aerodynamikę, by utrzymać wysokie prędkości i cały spektakl, jednocześnie zapewniając kierowcom możliwość prowadzenia bardziej wyrównanych pojedynków w trakcie wyścigów? Na pewno takie są moje ambicje, taki jest mój cel”.

„Są samochody wyścigowe, które pomimo swych wyśrubowanych osiągów aerodynamicznych są w stanie zapewniać bliską walkę – to na przykład auta sportowe czy bolidy IndyCar” – dodał.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
10.11.2023  Brawn: Verstappen potrzebuje mocniejszego partnera zespołowego
29.09.2022  Brawn: Formuła 1 nie powróci do silników V10 czy V12
27.09.2022  Domenicali: Jestem jedynym, któremu zależy na powrocie GP Niemiec
10.03.2022  Brawn pod wrażeniem ekstremalnej koncepcji Mercedesa
21.01.2022  Brawn: Nowe bolidy nie będą wyglądały identycznie
Tagi:
Brawn R.
F1 ogólnie
Przepisy
FIA
Liberty Media

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
pawel92setter, 25.03.2017 06:33[!]
Standardowe aero, silnik i wojna oponiarska. To byłoby coś! Może przyczyniłoby się do lepszego zrozumienia i opisania opon.
ICEman, 25.03.2017 07:25[!]
Zaczna sie
Kamikadze2000, 25.03.2017 07:39[!]
Kibice nie lubią dominacji jednego zespołu... to jest problem. No i te silniki... :P
Kajkes, 25.03.2017 07:46[!]
Ledwo wprowadzili nowe regulacje, już te same śpiewki co w 2007 i 2008. Chciałbym przypomnieć, że Ross Brawn był członkiem komisji ds. wyprzedzania, która wprowadziła pługi śnieżne w 2009.

Dajmy temu sezonowi się rozwinąć, bo na razie nie wiemy nic na temat zachowania tych bolidów podczas wyścigu. Spokojnie.
Ambrozya, 25.03.2017 07:47[!]
Kibice lubią wyścig, a nie "każdemu po równo". Dominacja była od zawsze w F1 (McLaren, Ferrari, RBR, Mercedes...) i dalej będzie dominacja jednego zespołu (znów Ferrari, Mercedes albo nie wiem, Haas?). Dlaczego karać jakiś zespół za to, że umie budować i zestroić dobry bolid i nagradzać inne teamy za to, że im nie wyszło?
rno2, 25.03.2017 07:58[!]
@Ambrozya tu nie chodzi o to, że ,,komuś nie wyszło", tylko o kasę. Mercedes sypie taką kasę na swój zespół, że inni nawet nie śnią o takich pieniądzach...
AleQ, 25.03.2017 08:02[!]
Cytat :
Mercedes sypie taką kasę na swój zespół, że inni nawet nie śnią o takich pieniądzach...


Masz jakieś potwierdzone dane czy tylko spamujesz?
rno2, 25.03.2017 08:04[!]
@AleQ
Nie, pomyliłem się. To Sauber jest najbogatszym zespołem w stawce.
Ambrozya, 25.03.2017 08:20[!]
Hmm... Nie wydaje mi się aby Honda z McLarenem miała budżet jak Sauber. Tak samo Ferrari - raczej na biednych nie trafiło, a jakoś czerwonej dominacji ostatnimi czasy niet :)
Czyli pieniążek to nie wszystko.
V10 i V12? Kto by chciał tak archaiczne, wielkie i paliwożerne silniki? Na dzień dobry ten wstrętny 1.6 V6 ze śmieszną turbinką wykręcił rekordowy czas na Albert Park. Także tego... :)
---, 25.03.2017 08:43[!]
@AleQ
Co za laizm ... no cóż, jest tak: potwierdzonych danych nie ma. Jednak to tajemnica Poliszynela i za każdym razem jak się pojawiają jakieś kwoty, to wielcy ludzie z F1 mówią, że to dosyć wiarygodne.
bartoszcze, 25.03.2017 08:54[!]
@---
To znaczy o ile więcej wydaje Mercedes od Ferrari i Red Bulla?
Aeromis, 25.03.2017 09:01[!]
@Ambrozya
Cytat :
V10 i V12? Kto by chciał tak archaiczne, wielkie i paliwożerne silniki? Na dzień dobry ten wstrętny 1.6 V6 ze śmieszną turbinką wykręcił rekordowy czas na Albert Park. Także tego... :)
Nie wiem czemu uparcie porównujesz obecne V6 do starych V10, to jakieś nienormalne mi się wydaje. Dziś zaprojektowany V10 z ERS byłby zupełnie inny od tego starego i rozwaliłby obecne silniki na łopatki.
Ambrozya, 25.03.2017 09:06[!]
@Aeromis A taki V12 urywałby po 15 sekund z każdego dotychczasowego rekordu.
Prawda jest taka, że V12 i inne nie wrócą. Nowe motorki są wydajne, lekkie, kompaktowe, łatwiejsze do zabudowy i nikt nie powiedział, że V10 z dzisiejszymi dodatkami byłby równie konkurencyjny jak obecne 1.6 V6.
A porównuję bo zwyczajnie lubię nowe silniki (cywilne) i bardzo mi pasują. Małe, uturbione z dużą mocą i przyjemniejsze niż te sprzed 10 - 15 lat o tej samej mocy...
AleQ, 25.03.2017 09:14[!]
A może koledzy, którzy mnie cytują pokażą jakieś konkretne dane? Bo ogólnikami to się okaże, że Honda wydaje zyliardy na przywożenie swojego silnika GP2 ;) A wystarczyło zakupić np. Autosport Plus i sobie trochę poczytać o budżetach etc. ( artykuł z okolic stycznia '17). Kuje w oczy bezczelne kłamstwo i brak dowodów.
mr_bean2000, 25.03.2017 11:30[!]
Cytat pawel92setter :
Standardowe aero, silnik

To dopiero byłby świetne mistrzostwa konstruktorów!
Pityon89, 25.03.2017 14:04[!]
Przede wszystkim: nie ma co podejmować drastycznych kroków w tym sezonie. Zespołom przyszło mierzyć się z masą nowości, masą zmian. Minie trochę czasu zanim niektórzy dojdą do ładu z bolidem, a co dopiero z manewrami wyprzedzania. Po co sugerować się takim sezonem, jak ten, kiedy tak naprawdę nie wiadomo, co zespoły będą w stanie zaprojektować za, dajmy na to, dwa lata? Przecież to normalne, że manewrów wyprzedzania będzie w tym sezonie raczej niewiele, bo zespoły po prostu nie są sobie równe - co oni chcą już teraz oceniać i na co reagować? Niech zostawią ten sezon taki, jaki jest. Nagle się wszyscy obudzili, że trzeba wyprzedzania i trzeba reagować? Dajcie równe bolidy to i wyprzedzanie będzie. Na co oni liczą - że nagle Ferrari będzie na każdym okrążeniu atakowane przez Saubera, a Mercedes przez Renault? Mercedes i Ferrari są w tym sezonie w innej lidze, dalej jest RBR w swojej, Toro Rosso też raczej w swojej. KTO TAM SIĘ MA WYPRZEDZAĆ I Z KIM? To tak, jakbym postawił dwa Lamborghini, dwa BMW, dwa Polonezy i dwie hulajnogi obok siebie, a potem się zastanawiał, co tu zrobić żeby było ciekawiej...
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca