Standardowe aero, silnik i wojna oponiarska. To byłoby coś! Może przyczyniłoby się do lepszego zrozumienia i opisania opon.
Zaczna sie
Kibice nie lubią dominacji jednego zespołu... to jest problem. No i te silniki... :P
Ledwo wprowadzili nowe regulacje, już te same śpiewki co w 2007 i 2008. Chciałbym przypomnieć, że Ross Brawn był członkiem komisji ds. wyprzedzania, która wprowadziła pługi śnieżne w 2009.
Dajmy temu sezonowi się rozwinąć, bo na razie nie wiemy nic na temat zachowania tych bolidów podczas wyścigu. Spokojnie.
Kibice lubią wyścig, a nie "każdemu po równo". Dominacja była od zawsze w F1 (McLaren, Ferrari, RBR, Mercedes...) i dalej będzie dominacja jednego zespołu (znów Ferrari, Mercedes albo nie wiem, Haas?). Dlaczego karać jakiś zespół za to, że umie budować i zestroić dobry bolid i nagradzać inne teamy za to, że im nie wyszło?
rno2, 25.03.2017 07:58 | | |
@Ambrozya tu nie chodzi o to, że ,,komuś nie wyszło", tylko o kasę. Mercedes sypie taką kasę na swój zespół, że inni nawet nie śnią o takich pieniądzach...
AleQ, 25.03.2017 08:02 | | |
Cytat : Mercedes sypie taką kasę na swój zespół, że inni nawet nie śnią o takich pieniądzach...
Masz jakieś potwierdzone dane czy tylko spamujesz?
rno2, 25.03.2017 08:04 | | |
@AleQ
Nie, pomyliłem się. To Sauber jest najbogatszym zespołem w stawce.
Hmm... Nie wydaje mi się aby Honda z McLarenem miała budżet jak Sauber. Tak samo Ferrari - raczej na biednych nie trafiło, a jakoś czerwonej dominacji ostatnimi czasy niet :)
Czyli pieniążek to nie wszystko.
V10 i V12? Kto by chciał tak archaiczne, wielkie i paliwożerne silniki? Na dzień dobry ten wstrętny 1.6 V6 ze śmieszną turbinką wykręcił rekordowy czas na Albert Park. Także tego... :)
---, 25.03.2017 08:43 | | |
@AleQ
Co za laizm ... no cóż, jest tak: potwierdzonych danych nie ma. Jednak to tajemnica Poliszynela i za każdym razem jak się pojawiają jakieś kwoty, to wielcy ludzie z F1 mówią, że to dosyć wiarygodne.
@---
To znaczy o ile więcej wydaje Mercedes od Ferrari i Red Bulla?
@Ambrozya
Cytat : V10 i V12? Kto by chciał tak archaiczne, wielkie i paliwożerne silniki? Na dzień dobry ten wstrętny 1.6 V6 ze śmieszną turbinką wykręcił rekordowy czas na Albert Park. Także tego... :)
Nie wiem czemu uparcie porównujesz obecne V6 do starych V10, to jakieś nienormalne mi się wydaje. Dziś zaprojektowany V10 z ERS byłby zupełnie inny od tego starego i rozwaliłby obecne silniki na łopatki.
@Aeromis A taki V12 urywałby po 15 sekund z każdego dotychczasowego rekordu.
Prawda jest taka, że V12 i inne nie wrócą. Nowe motorki są wydajne, lekkie, kompaktowe, łatwiejsze do zabudowy i nikt nie powiedział, że V10 z dzisiejszymi dodatkami byłby równie konkurencyjny jak obecne 1.6 V6.
A porównuję bo zwyczajnie lubię nowe silniki (cywilne) i bardzo mi pasują. Małe, uturbione z dużą mocą i przyjemniejsze niż te sprzed 10 - 15 lat o tej samej mocy...
AleQ, 25.03.2017 09:14 | | |
A może koledzy, którzy mnie cytują pokażą jakieś konkretne dane? Bo ogólnikami to się okaże, że Honda wydaje zyliardy na przywożenie swojego silnika GP2 ;) A wystarczyło zakupić np. Autosport Plus i sobie trochę poczytać o budżetach etc. ( artykuł z okolic stycznia '17). Kuje w oczy bezczelne kłamstwo i brak dowodów.
Cytat pawel92setter : Standardowe aero, silnik
To dopiero byłby świetne mistrzostwa konstruktorów!
Przede wszystkim: nie ma co podejmować drastycznych kroków w tym sezonie. Zespołom przyszło mierzyć się z masą nowości, masą zmian. Minie trochę czasu zanim niektórzy dojdą do ładu z bolidem, a co dopiero z manewrami wyprzedzania. Po co sugerować się takim sezonem, jak ten, kiedy tak naprawdę nie wiadomo, co zespoły będą w stanie zaprojektować za, dajmy na to, dwa lata? Przecież to normalne, że manewrów wyprzedzania będzie w tym sezonie raczej niewiele, bo zespoły po prostu nie są sobie równe - co oni chcą już teraz oceniać i na co reagować? Niech zostawią ten sezon taki, jaki jest. Nagle się wszyscy obudzili, że trzeba wyprzedzania i trzeba reagować? Dajcie równe bolidy to i wyprzedzanie będzie. Na co oni liczą - że nagle Ferrari będzie na każdym okrążeniu atakowane przez Saubera, a Mercedes przez Renault? Mercedes i Ferrari są w tym sezonie w innej lidze, dalej jest RBR w swojej, Toro Rosso też raczej w swojej. KTO TAM SIĘ MA WYPRZEDZAĆ I Z KIM? To tak, jakbym postawił dwa Lamborghini, dwa BMW, dwa Polonezy i dwie hulajnogi obok siebie, a potem się zastanawiał, co tu zrobić żeby było ciekawiej...
|