F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

26.04.2024

Autosport: Red Bull może blokować Newey'a do końca 2026 roku

Nico Hulkenberg dołączy do Kick Sauber od sezonu 2025

25.04.2024

Źródła Autosportu potwierdzają odejście Newey'a z Red Bulla

AMuS: Adrian Newey wkrótce ogłosi odejeście z Red Bulla

Vowles: Kara dla Sargeanta w Chinach była właściwa, choć surowa

Marko zadowolony z występu Ricciardo w Szanghaju

RacingNews365: Hulkenberg zostanie kierowcą Audi

24.04.2024

Koncern HP nowym tytularnym sponsorem Ferrari

Vesti wciąż liczy na awans do Formuły 1 w 2025 roku

Ferrari wystartuje w okolicznościowym malowaniu podczas GP Miami

23.04.2024

Saward: Williams może wystąpić o warunkową licencję dla Antonelliego

Sport Business: Ferrari bliskie tytularnego sponsoringu HP

Krack broni Strolla po kolizji z Ricciardo

Tajlandia zainteresowana organizacją ulicznego GP

22.04.2024

Rosberg: Hulkenberg ma na stole umowę z Audi

Norris: Nic nie wskazywało na taką zwyżkę formy w Chinach

Horner: Wolff nie powinien skupiać się na pozyskaniu Verstappena

W transferowym potrzasku, czyli o zakrętach życiowych Carlosa Sainza

21.04.2024

Alonso tłumaczy wybór miękkiej mieszanki w połowie wyścigu

Ricciardo ukarany za wyprzedzanie podczas neutralizacji

Więcej wiadomości

  Archiwum 2022
PnWtŚrCzPiSoNd
123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Brawn pod wrażeniem ekstremalnej koncepcji Mercedesa

Brytyjczyk spodziewa się licznych dyskusji na temat smukłych powierzchni bocznych W13.
Nataniel Piórkowski, 10 marca 2022, wyświetlenia: 2098<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

Ross Brawn spodziewa się wielu dyskusji na temat ekstremalnej koncepcji Mercedesa, który wprowadził w Bahrajnie nowy pakiet aerodynamiczny z minimalnymi powierzchniami bocznymi.

Powierzchnie boczne są obszarem, w którym można dostrzec najwięcej różnic pomiędzy poszczególnymi bolidami. Mercedes poszedł jednak o krok dalej niż konkurencyjne stajnie, co zaskoczyło nawet dyrektora do spraw sportowych Formuły 1.

„Nie można przewidzieć kreatywności zespołów” – powiedział Brawn w rozmowie z telewizją Sky.

„Tuż po opublikowaniu przepisów tysiące inżynierów rozpoczynają pracować nad regulacjami, próbując maksymalnie je wykorzystać. Szczerze mówiąc sami nie spodziewaliśmy się niektórych rozwiązań. Myślę, że będziemy musieli je przeanalizować, aby zagwarantować, że wpisują się one w cel nowego nowego regulaminu”.

„Myślę jednak, że tak właśnie jest. Wstępne odczucia podpowiadają nam, że nie widzimy niczego, co budziłoby w nas skrajny niepokój. Powiem więcej – ujrzenie tak szerokiej gamy rozwiązań jest czymś fascynującym”.

Komentując koncepcję Mercedesa Brawn przyznał, że jego ekipa „nie przewidywała” tego typu projektu. „To bardzo skrajna interpretacja przepisów. Rozpoczęcie wielkiej debaty na temat tej filozofii jest czymś nieuchronnym. To normalne, gdy zaczynają obowiązywać nowe regulacje”.

„Bez względu na to, jak bardzo starasz się zamknąć wszystkie furtki – a możecie mi wierzyć, zamknęliśmy ich setki – innowacyjność w Formule 1 zawsze stoi na ekstremalnie wysokim poziomie. Z naszej perspektywy zależy nam na celu nowych przepisów. Zespoły chcą mieć z kolei pewność, że nikt nie zastosował koncepcji, której legalność można byłoby poddawać w wątpliwość”.

Rozwijając temat potencjalnych skarg rywali, Brawn powiedział: „Myślę, że trzeba być uczciwym. Jeśli zespół wpadnie na pomysł wprowadzenia innowacji czy nowości, to nie powinniśmy go od razu karać. Regulator sportu wie, co się dzieje i jak dotąd nie ma z tym problemu. Ale oczywiście inny team może zgłosić sprzeciw w zakresie tego, czego FIA dotąd nie rozważała i wtedy pojawia się problem”.

„Wiele razy przez to przechodziłem. Twój pomysł wydaje się w porządku, FIA zgadza się, że wszystko jest w granicach prawa, ale pojawia się rywal z inną perspektywą, która nie została uwzględniona w dotychczasowym procesie i wysuwa argument, który ma istotne znaczenie dla sprawy”.

„Czuję, że czeka nas wiele dyskusji” – podsumował Brytyjczyk.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
10.11.2023  Brawn: Verstappen potrzebuje mocniejszego partnera zespołowego
29.09.2022  Brawn: Formuła 1 nie powróci do silników V10 czy V12
27.09.2022  Domenicali: Jestem jedynym, któremu zależy na powrocie GP Niemiec
21.01.2022  Brawn: Nowe bolidy nie będą wyglądały identycznie
13.12.2021  Brawn: Od nowego sezonu utniemy komunikację z dyrekcją wyścigu
Tagi:
Brawn R.
Mercedes
Przepisy
F1 ogólnie

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca