F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

26.04.2024

Autosport: Red Bull może blokować Newey'a do końca 2026 roku

Nico Hulkenberg dołączy do Kick Sauber od sezonu 2025

25.04.2024

Źródła Autosportu potwierdzają odejście Newey'a z Red Bulla

AMuS: Adrian Newey wkrótce ogłosi odejeście z Red Bulla

Vowles: Kara dla Sargeanta w Chinach była właściwa, choć surowa

Marko zadowolony z występu Ricciardo w Szanghaju

RacingNews365: Hulkenberg zostanie kierowcą Audi

24.04.2024

Koncern HP nowym tytularnym sponsorem Ferrari

Vesti wciąż liczy na awans do Formuły 1 w 2025 roku

Ferrari wystartuje w okolicznościowym malowaniu podczas GP Miami

23.04.2024

Saward: Williams może wystąpić o warunkową licencję dla Antonelliego

Sport Business: Ferrari bliskie tytularnego sponsoringu HP

Krack broni Strolla po kolizji z Ricciardo

Tajlandia zainteresowana organizacją ulicznego GP

22.04.2024

Rosberg: Hulkenberg ma na stole umowę z Audi

Norris: Nic nie wskazywało na taką zwyżkę formy w Chinach

Horner: Wolff nie powinien skupiać się na pozyskaniu Verstappena

W transferowym potrzasku, czyli o zakrętach życiowych Carlosa Sainza

21.04.2024

Alonso tłumaczy wybór miękkiej mieszanki w połowie wyścigu

Ricciardo ukarany za wyprzedzanie podczas neutralizacji

Więcej wiadomości

  Archiwum 2017
PnWtŚrCzPiSoNd
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Wolff: Ferrari nie zaaranżowało zwycięstwa Vettela w GP Monako

Szef Mercedesa wyjaśnia, że zespołom trudno było ocenić różnicę w osiągach mieszanek opon.
Nataniel Piórkowski, 29 maja 2017, wyświetlenia: 4538<< | lista | T- | T+ | >>


Szef Mercedesa – Toto Wolff, stanowczo odrzucił sugestie o tym, że Ferrari zaaranżowało zwycięstwo Sebastiana Vettela w GP Monako, stosując mniej skuteczną taktykę w przypadku Kimiego Raikkonena.

Vettel awansował na pozycję lidera po zjazdach na wymianę ogumienia. Niemiec pozostał na torze na ultramiękkiej mieszance o pięć okrążeń dłużej niż mistrz świata z 2007 roku, wypracowując przewagę, która pozwoliła mu na wyjazd z alei serwisowej tuż przed bolidem zespołowego partnera.

Chociaż Lewis Hamilton stwierdził, że rozstrzygnięcia wyścigu pokazują, iż Ferrari zdecydowało się na faworyzowanie Vettela w walce o tegoroczny tytuł, Wolff przekonywał: „Nie było jasne, jak spiszą się opony. Musieli ściągnąć na postój jednego ze swych kierowców i założyć do jego bolidu supermiękką mieszankę. Okazało się, że supermiękkie opony nie były wystarczająco szybkie, dzięki czemu Sebastian mógł pokonać serię bardzo szybkich okrążeń na ultramiękkim ogumieniu, co dało mu szansę awansu przed Kimiego. Nie sądzę, że Ferrari wiedziało, że tak się to skończy. Wynik jest dobry z punktu widzenia zespołu i sytuacji w mistrzostwach kierowców, ale nie uważam, że było to zaaranżowane”.

Dzięki dubletowi z Monako Ferrari dysponuje 17-punktową przewagą nad Mercedesem w klasyfikacji konstruktorów. Wolff pogratulował włoskiej ekipie zwycięstwa w Monte Carlo i zażartował, że w sprawie jej strategii pojawiają się podobne pytania jak wtedy, gdy walkę o tytuł toczyli Hamilton i Rosberg.

„W końcu czują to, co czuliśmy my – kończysz wyścig na dwóch pierwszych miejscach i musisz tłumaczyć, dlaczego zwycięstwo odniósł właściwy kierowca. Po pierwsze zasługiwali na wygraną, mieli najszybszy bolid. Z punktu widzenia zespołu pierwsze i drugie miejsce to dobry wynik. Gratulacje – musimy złożyć na ich ręce wyrazy uznania” – podkreślił szef działu sportów motorowych niemieckiego koncernu.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
22.04.2024  Horner: Wolff nie powinien skupiać się na pozyskaniu Verstappena
21.04.2024  Mercedes pokłada nadzieję w poprawkach na GP Miami
28.03.2024  Vettel: Powrót do Formuły 1 nie jest w tej chwili moim zmartwieniem
27.03.2024  Wolff: Relacje Verstappena z Mercedesem będą musiały nastąpić
22.03.2024  Wolff: Zmiany w ustawieniach zemściły się w drugim treningu
Tagi:
Wolff T.
Ferrari
Mercedes

  Komentarze  
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
Aeromis, 29.05.2017 22:05[!]
@Titheon
Widzę że NADAL nie potrafisz zapanować nad sobą. Być może właśnie powinieneś pracować u boku TEGO polityka :) Ignor oczywiście, nie interesuje mnie ciąg dalszy tej rozmowy - zdania nie zmieniam, bo brak ku temu powodów.
Kajkes, 29.05.2017 23:32[!]
Wszystkim, którzy twierdzą, że to była zagrywka Ferrari przypomnę tylko, że Red Bull również próbował takiej strategii żeby wyprzedzić Bottasa (Max), a ostatecznie Riccardo skończył przed nimi, co było zaskoczeniem.

Zwykle po opony zjeżdża najpierw pierwszy kierowca - tak było za czasów Rosberga i Hamiltona w Mercedesie, taka jest przyjęta kolejność, chyba że stosuje się odwrócone strategie. Jakby założyli najpierw opony Vettelowi, to podniosłoby się larum, że faworyzują Vettela, bo nie wymienili najpierw opon Kimiemu. A nie daj Boże jeszcze by Vettel wygrał - takie same krzyki by były.

Kimi jako lider wyścigu zjechał pierwszy i niedobrze na tym wyszedł. Nie pierwszy raz Ferrari w tym sezonie zamieszało ze strategią.
Mexi, 30.05.2017 00:22[!]
Ale raczej było wiadomo, że "stare" ultrasofty i tak będą szybsze niż nowe SS, więc wiadomo było, że Vettel nadgoni do Kimiego...
Lolek, 30.05.2017 00:26[!]
Coś czuję, że Vettel na świeżych SS i tak byłby szybszy niż Raikkonen na zużytych US, patrząc na to co się działo przed pit stopami, ale byłby hałas wtedy , tak jak mówi Kajkes.
rocque, 30.05.2017 01:47[!]
Cytat bartoszcze :

Tak. U VET to okrążenia 35-38, u RAI 36-39.
RAI zjeżdżał na 34, VET na 39.

Czyli jak porówna się odpowiednie okrążenia, to VET zgubił tylko 0,1s na pierwszym, a potem odrobił sekundę na dwóch kolejnych. Do tego chyba było pół sekundy przy zmianie opon na niekorzyść Kimiego + straty ze zjazdowego i wyjazdowego.
Pytanie czy Raikkonen kogoś dublował po zjeździe i jak u innych wyglądały okrążenia po wyjazdowym. Gdyby te szestnastki albo okrążenie wyjazdowe były wynikiem problemów z dogrzaniem opon...
Anderis, 30.05.2017 04:40[!]
Cytat Mexi :
 Ale raczej było wiadomo, że "stare" ultrasofty i tak będą szybsze niż nowe SS, więc wiadomo było, że Vettel nadgoni do Kimiego...

Jakby było takie wiadome, to Bottas by nie zjeżdżał w odpowiedzi na pit stop Verstappena.

Kimi, Max i Valtteri mieli po prostu pecha, że stare ultrasofty okazały się szybsze i wszyscy stracili po jednej pozycji na wcześniejszym zjeździe, który jest niepodważalną przewagą w 98% wyścigów od końca ery tankowania.
bartoszcze, 30.05.2017 06:51[!]
@rocque
Porównywałem okrążenia w czystym tempie, bo to one miały znaczenie dla oceny czy odstęp pomiędzy zjazdami miał znaczenie. Okrążenie 34 (zjazdowe Kimiego) było przez Seba jechane w większości tempem dyktowanym przez Kimiego.
marios76, 30.05.2017 07:28[!]
@Kajkes Miało by to sens, gdyby założyli Kimiemu opony miękkie po twardych. Tu z góry było wiadomo, że przy starcie na US zmiana na SS będzie wiązała się z wolniejszym tempem po wyjeździe. Miało być uczciwie? Proszę Was, to jest F1, to jest Ferrari- takie rzeczy się robi, jakiś sens w tym i ja widzę, ale dla tych 7 punktów zabija się ducha sportu :( To zwycięstwo powinno być nagroda dla Raikkonena, za utracie nosa Sebastianowi w kwalifikacjach. Byli by zadowoleni kibice, bo sportowo, byłby Kimi, bo "dobra wygrałeś swoje Monaco, teraz gramy dla zespolu". A Vettel- i tak by powiększył przewagę nad rywalami, i dostał by kopa, by się przylozyc- bo z emerytem tez można przegrać ;)
MairJ23, 30.05.2017 10:44[!]
@Titheon kolego. Podzielam Twoje zdanie. Pozatym jakby Toto wiedzial naprawde ze Ferrari cos tu ustawialo....bo kurcze rozmawial z Kims z Ferrari to tez by to powiedzial. Pfffft PR, wspolne interesy. . Ludzie.....!!! Wy wszystko umiecie podciagnac do waszej wizji. Czyzby zboczenie narodowe ?
nellie_benner, 30.05.2017 10:45[!]
Cytat bartoszcze :
Okrążenie 34 (zjazdowe Kimiego) było przez Seba jechane w większości tempem dyktowanym przez Kimiego.


Abstrahując od tego że to zdanie z logicznego punktu widzenia nie ma sensu, to nie dziwię się że tacy kanapowi eksperci marnują czas na wszystkich możliwych forach o tematyce wyścigów, zwyczajnie przy ich poziomie ignorancji nie mając nic mądrego do powiedzenia, gadają tak od rzeczy i wypisują takie zabawne teorie.


Prawda jest taka że jak pokazały już co najmniej 2 wyścigi w tym sezonie tegoroczne opony nadają się do układania strategii nie tylko pod undercut, ale i overcut.
A rozgrzanie tych opon twardszych na takim torze jak Monako zajeło Kimiemu za dużo czasu, stąd też pierwsze okrążenia po zjeździe były takie słabe, mimo że miał nowe gumy.

O trudnościach w rozgrzaniu tej mieszanki mówił Mercedes, oni nawet na ultrasoftach musieli robić 2 okrążenia przed flying lap.
MairJ23, 30.05.2017 10:47[!]
@nellie_benner powiedz mi co takiego nielogicznego jest w tym zdaniu ? Jakbys byl łaskaw.
bartoszcze, 30.05.2017 11:28[!]
Cytat marios76 :
zabija się ducha sportu :( To zwycięstwo powinno być nagroda dla Raikkonena, za utracie nosa Sebastianowi w kwalifikacjach

Akurat moim zdaniem sztuczne wstrzymywanie Seba tylko dlatego, że przegrał kwale, byłoby zabijaniem ducha sportu tak samo jak ewentualne jego sztuczne windowanie.
dex, 30.05.2017 11:48[!]
@MairJ23 nie przejmuj się @nellie_benner on nie ma nigdy nic do powiedzenia mądrego, potrafi tylko krytykować czy to Kimiego czy tutaj ludzi. Nie podoba mu się że kimi wywalczył PP w Monaco i ma 86 podium w karierze, jak odejdzie z f1 nawet z tym roku to zrobi to jako zawodnik czołówki, widocznie niektórym się to nie podoba.
RY2N, 30.05.2017 12:47[!]
Lubię Kimiego i chciałem żeby wygrał w Monako, ale tak jak pisałem przed wyścigiem kluczem do jego zwycięstwa było odjechanie Vettelowi od razu na pierwszych okrążeniach. Kimi niestety aż do zjazdu nie był w stanie tego zrobić (a do tego zazwyczaj jemu szybciej kończą się opony).

Poza tym żaden z zespołów nie wiedział, od którego okrążenia lepsze będą nowe SS od używanych US. Dlatego gdy pierwszy po nowe opony zjechał VES, jadący przed nim BOT musiał zareagować i zrobił to samo na następnym okrążeniu. Podobnie Kimi obawiając się podcięcia zjechał na kolejnym bo wiedział, że dzięki temu ani Bottas ani Verstappen go nie przeskoczą gdyby się okazało, że już w tym momencie SS są znacznie szybsze od US. Ryzyko dla Kimiego stanowili tylko ci co jeszcze nie zjechali czyli RIC i VET, ale zakładam, że ewentualna wygrana Vettela (gdyby jednak używane US okazały się szybsze na tym etapie od nowych SS) nie była dla Kimiego dramatem, a Ricciardo miał największą stratę do Kimiego z całej czwórki konkurentów dlatego pewnie Kimi zakładał, że mimo wszystko się przed nim obroni (i miał rację - po zmianie opon RIC wyjechał jednak za nim).

Podkreślę jeszcze raz - o przegranej Kimiego zadecydowała znaczna różnica tempa na korzyść Vettela. Gdy Kimi jechał przed Vettelem to przewaga Kimiego po 33 okrążeniach wynosiła tylko 0,9 sek. Gdy było odwrotnie to przewaga Vettela nad Kimim urosła na przestrzeni od 39 do 59 okrążenia z 2 do 12 sek. Czyli VET był szybszy od RAI w czystym tempie wyścigowym o ok. 0,5 sek/okrążenie.
No to nie ma o co kruszyć kopii - jeśli Kimi chce wygrać toi musi być po prostu szybszy. Samym blokowaniem nie uda się tego zrobić.
dex, 30.05.2017 13:33[!]
@RY2N takich jak Ty i Twoje komentarze to aż chce się czytać.
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca