F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

27.04.2024

Vowles: Williams może być mocny w Monako

Motorsport-Total: W Miami odbędzie się spotkanie Andrettiego z FOM

Lista startowa na sezon 2025

Hockenheim podejmie próbę odzyskania organizacji GP Niemiec

Bearman faworytem do zastąpienia Hulkenberga w Haasie

26.04.2024

Autosport: Red Bull może blokować Newey'a do końca 2026 roku

Nico Hulkenberg dołączy do Kick Sauber od sezonu 2025

25.04.2024

Źródła Autosportu potwierdzają odejście Newey'a z Red Bulla

AMuS: Adrian Newey wkrótce ogłosi odejeście z Red Bulla

Vowles: Kara dla Sargeanta w Chinach była właściwa, choć surowa

Marko zadowolony z występu Ricciardo w Szanghaju

RacingNews365: Hulkenberg zostanie kierowcą Audi

24.04.2024

Koncern HP nowym tytularnym sponsorem Ferrari

Vesti wciąż liczy na awans do Formuły 1 w 2025 roku

Ferrari wystartuje w okolicznościowym malowaniu podczas GP Miami

23.04.2024

Saward: Williams może wystąpić o warunkową licencję dla Antonelliego

Sport Business: Ferrari bliskie tytularnego sponsoringu HP

Krack broni Strolla po kolizji z Ricciardo

Tajlandia zainteresowana organizacją ulicznego GP

22.04.2024

Rosberg: Hulkenberg ma na stole umowę z Audi

Więcej wiadomości

  Archiwum 2017
PnWtŚrCzPiSoNd
12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

FIA opublikowała pierwszą oficjalną wizualizację koncepcji tarczy

Wstępne testy rozwiązania zostaną przeprowadzone podczas 1. treningu na Silverstone.
Nataniel Piórkowski, 8 lipca 2017, wyświetlenia: 4811<< | lista | T- | T+ | >>

FIA opublikowała pierwszą oficjalną wizualizację koncepcji tarczy, która w nieodległej przyszłości może zostać wprowadzona do Formuły 1 w celu poprawy bezpieczeństwa w obszarze kokpitu.

Od 2015 roku organ zarządzający pracuje nad stworzeniem systemu, który pozwoli zwiększyć ochronę głowy kierowcy zasiadającego w kokpicie. W ubiegłym sezonie zespoły przetestowały dwa rozwiązania: Halo i Aeroscreen – żadne z nich nie zostało jednak wprowadzone do użytku.

Podczas tegorocznego Grand Prix Chin ujawniono, iż trwają prace nad trzecim, kompromisowym rozwiązaniem, roboczo nazwanym tarczą. W sobotę FIA ujawniła na Red Bull Ringu oficjalne wizualizacje rozwiązania, które zostanie po raz pierwszy krótko przetestowane na torze podczas porannego piątkowego treningu przed Grand Prix Wielkiej Brytanii przez team Ferrari.

Nadal trwają dokładne badania projektu tarczy. FIA współpracuje z zespołami w celu określenia idealnej geometrii rozwiązania, które rozciąga się od środkowej części nosa bolidu aż do obrębu kokpitu. Kolejne, dłuższe testy koncepcji, zaplanowano na wrześniowe Grand Prix Włoch.

W informacji prasowej przekazanej mediom podczas GP Austrii, Federacja zaznacza, że celem wprowadzenia tarczy jest zapewnienie znaczącej ochrony przed odłamkami przy jednoczesnym zapewnieniu kierowcy dobrej widoczności tego, co dzieje się przed jego samochodem.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
21.04.2024  Ricciardo ukarany za wyprzedzanie podczas neutralizacji
21.04.2024  Autosport: F1 omówi propozycję zmian w systemie punktowym
10.04.2024  Autosport: Plan aktywnej aerodynamiki będzie wymagał zmian
24.03.2024  Alonso ukarany doliczeniem 20 sekund za niebezpieczną jazdę [Akt.]
24.03.2024  Alonso: Miałem problemy z układem magazynowania energii
Tagi:
FIA
F1 ogólnie

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
TommyYse, 08.07.2017 12:50[!]
Ale kombinują... Rozwiązanie jest jedno, zostawić otwarte albo zamknąć całkowicie, a nie żadne półśrodki. Mam tylko nadzieję że porzucą to tak jak te halo prędzej czy później.
---, 08.07.2017 12:54[!]
@TommyYse
Amen. Nic dodać nic ująć, podpisuję się rękami i nogami pod Twoim postem.
Sasilton, 08.07.2017 13:03[!]
Nie wygląda to źle, tylko że z takim czymś możemy zapomnieć o deszczowych wyścigach.
Nawet w zwykłym wyścigu będą problemy, bo guma będzie się przyklejać.

Będą musiały być wprowadzone 2 pitstopy i koleś od czyszczenia szyby.
Chłodny, 08.07.2017 13:04[!]
Jeszcze wycieraczek i spryskiwaczy brakuje...
BartekSt, 08.07.2017 13:14[!]
@TommyYse
Również się pod tym podpisuje - swoją drogą jeśli to wprowadzą, to ciekawe jak wyjdą kierowcy z takich samochodów
Aeromis, 08.07.2017 13:14[!]
@TommyYse
Od samego początku gdy objawiła się koncepcja Halo tak uważałem, choć też co warte uwagi - tarcza jest o wiele rozsądniejsza niż Halo, o ile nie będzie problemu z widocznością.
mcracer1993, 08.07.2017 13:35[!]
Nie wiem co jeszcze wymyślą dziadki z FIA... także ja też się podpisuje pod słowami @TommyYse. Bo to jest niedopuszczalne, żeby wprowadać jeszcze jakieś dodatkowe ochorny głowy. Także powtórzę te słowa powiedziane przez @TommyYse w mojej wersji: albo wprowadzamy zamknięte bolidy - oczywiście z wycieraczkami (tak jak w WEC w klasie LMP1) albo zostawiamy tak jak było do tej pory - tu nie ma półśrodków.
Sasilton, 08.07.2017 13:41[!]
@BartekSt Nie widzę by były jakieś trudności z wyjściem. Możliwe że nawet będzie łatwiej wyskoczyć, bo złapie się za ta krawędzie szyby.
krzysiek000, 08.07.2017 14:33[!]
Wygląda całkiem smukło. Podoba mi się.
marios76, 09.07.2017 07:40[!]
No to jeszcze błotniki i pie...le cały ten cyrk.
F1 to zawsze była ewolucja.
Jest bezpieczna jak cholera, najbezpieczniejsza ze wszystkich sportów motorowych. Mogą wprowadzić jakieś halo, nie halo i inne juz zbędne duperele; a potem jakiś idiotą wypuści dźwig na tor w trakcie wyścigu... i winnych i tak nie będzie :(
Siana sobie dajcie i nic w tej kwestii nie zmieniajcie. Wygląda to słabo, lepiej od halo, gorzej od aeroscreena.
Nie ograniczać widoczności-Sainz juz nie widzi bolidów z boku, a Vettel przed sobą!
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca