F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

04.05.2024

GP Miami: wyniki kwaliifkacji

Verstappen ustawi się na pole position do Grand Prix Miami

Magnussen: Kary ze sprintu w Miami są w pełni zasłużone

Alonso: Hamilton uniknie kary ponieważ nie jest Hiszpanem

GP Miami: wyniki sprintu

Verstappen wygrywa sprint w Miami

Bottas: Zatrudnienie Hulkenberga ma sens z punktu widzenia Audi

Newey: Nie wiem co mnie dalej czeka w Formule 1

Wolff wyklucza debiut Antonelliego w trakcie sezonu 2024

Ricciardo: Od początku czułem, że stać mnie na mocny wynik

Bottas zostanie cofnięty o trzy pozycje na starcie sprintu w Miami

Vowles: Sargeant musi realizować postawione przed nim cele

03.05.2024

GP Miami: wyniki kwalifikacji do sprintu

Max Verstappen wygrywa kwalifikacje do sprintu w Miami

Verstappen najszybszy w treningu mimo problemów

Williams przygotował zapasowe podwozie na Grand Prix Miami

Hulkenberg: Obecność Seidla w Audi była dla mnie kluczowa

Sainz dementuje spekulacje o przerwanych rozmowach z Audi

Bottas zaskoczony zmianą inżyniera wyścigowego przed GP Miami

RacingNews365: Williams podjął rozmowy z Adrianem Newey'em

Więcej wiadomości

  Archiwum 2017
PnWtŚrCzPiSoNd
12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Sebastian Vettel jako pierwszy przetestuje system tarczy

Niemiec pokona podczas FP1 kilka okrążeń toru Silverstone z zamontowaną osłoną kokpitu.
Nataniel Piórkowski, 14 lipca 2017, wyświetlenia: 2651<< | lista | T- | T+ | >>


Sebastian Vettel będzie pierwszym kierowcą Formuły 1, który podczas porannego piątkowego treningu przed Grand Prix Wielkiej Brytanii przetestuje w swoim bolidzie koncepcję tarczy.

Na początku sesji kierowca Ferrari powinien pokonać kilka okrążeń z zamontowaną osłoną kokpitu. Po zebraniu ogólnych danych na temat rozwiązania Niemiec skoncentruje się na przygotowaniach do decydujących sesji wyścigowego weekendu.

Od kilku miesięcy Międzynarodowa Federacja Samochodowa prowadzi wytężone prace w celu opracowania alternatywnego dla halo systemu poprawiającego bezpieczeństwo kierowcy w kokpicie.

Postępy związane z rozwojem "tarczy" były tak szybkie, iż możliwe stało się przetestowanie jej w bolidzie już w lipcu, a nie jak pierwotnie przewidywano podczas wrześniowego Grand Prix Włoch.

Za projekt i produkcję osłony odpowiada włoska firma Isoclima, dostarczająca swe produkty do różnych prestiżowych serii wyścigowych. FIA liczy, że "tarcza" będzie mogła zostać wprowadzona do użytku już w sezonie 2018. Jeśli nie będzie to możliwe, w bolidach znajdzie się system halo. Szef Red Bull Racing – Christian Horner wezwał niedawno do zachowania ostrożności przy podejmowaniu decyzji o oficjalnym wdrożeniu "tarczy" do F1, uznając, że realnym terminem ku temu powinien być dopiero sezon 2019.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
01.05.2024  Vettel poprowadzi McLarena MP4/8 podczas weekendu na Imoli
16.04.2024  Porsche oczekuje na decyzję Vettela w sprawie startów w WEC
10.04.2024  Plan spalony na panewce - powrót Vettela z emerytury
04.04.2024  Hamilton: Vettel byłby niesamowitą opcją dla Mercedesa
28.03.2024  Vettel: Powrót do Formuły 1 nie jest w tej chwili moim zmartwieniem
Tagi:
FIA
Vettel S.
Tarcza
F1 ogólnie

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
zpieknymwypadem, 14.07.2017 09:43[!]
Spoko w sumie ta szybka
mcracer1993, 14.07.2017 09:52[!]
@zpieknymwypadem Nie będzie spoko jak spadnie deszcz haha xD A swoją drogą jeśli wejdzie coś cokolwiek poza zamkniętymi bolidami (takimi jakie są w prototypach w klasie LMP1) będzie oznaczać śmierć F1 - wiem, że to było wielokrotnie o tym mówione że śmierć tu i tam ale jeżeli wejdzie halo, aeroscreen czy ta tarcza to ja tego już nie kupuję.
marcelo92, 14.07.2017 09:53[!]
Trochę niższa mogła by być ta szybka.
Lejnus, 14.07.2017 09:57[!]
Spoko to wygląda. Jestem sceptycznie nastawiony ale na tym zdjęciu prezentuje się to kozacko. Jak myśliwiec. :D
crizz, 14.07.2017 11:27[!]
Pytanie, jak wpływa na widoczność. I nie mam na myśli tylko warunków deszczowych, ale i odbicia/załamania światła słonecznego, zniekształcenie itp.
jednooki_cyklop, 14.07.2017 12:03[!]
Wygląda na szybką :)
mr_bean2000, 14.07.2017 12:19[!]
Cytat mcracer1993 :
Nie będzie spoko jak spadnie deszcz haha xD

Nie pisz tego tutaj tylko do FIA, ci idioci na pewno o tym nie pomyśleli.

Cytat mcracer1993 :
A swoją drogą jeśli wejdzie coś cokolwiek poza zamkniętymi bolidami (takimi jakie są w prototypach w klasie LMP1) będzie oznaczać śmierć F1

Z powodu głupiej szyby?
szajse, 14.07.2017 12:46[!]
Właśnie wkraczamy w erę zamkniętych kokpitów f1. A co do obaw o deszcz to chyba wszyscy wiedzą, że obecnie w f1 podczas mżawki jeździ się za Maylanderem a jak zrosi mocniej to się stoi w pit-lane i czeka na słoneczko. Takie czasy...
82TOMMY82, 14.07.2017 14:19[!]
moze mi ktos wytlumaczyc po kiego nie zabudowac calosci? przeciez to juz i tak nie ma nic wspolnego z otwarta konstrukcja
mcracer1993, 14.07.2017 14:40[!]
@mr_bean2000 FIA po prostu uzna mnie za jakiegoś wariata lub człowieka, który ma myślenie z podstawówki (już nie można mówić gimbaza, bo te szkoły zostały zlikwidowane).

@szajse Dlatego obecną władzę FIA (ale na pewno nie Maeylandera, bo on tylko wykonuje swoja pracę za kierownicą SC) trzeba wyrzucić na bruk, a opony Pirelii wyrzucić do śmietnika i je zutylizować - przecież tylko Verstappen z Rosbergiem potrafili wyjść z poślizgu bez uderzenia w cokolwiek na deszczowych oponach w GP Brazylii - do tego towarzystwa jeszcze zaliczę Alonso i Hamiltona.
oxiplegatz, 14.07.2017 15:51[!]
Nie tylko deszcz, ale też przyklejające się kawałki gumy mogą ograniczać widoczność tej szybki. Ale jest ładniejsza niż "halo", które miało wygląd jakiegoś dziwacznego taboretu stojącego nad kokpitem.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca