F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

27.04.2024

Vowles: Williams może być mocny w Monako

Motorsport-Total: W Miami odbędzie się spotkanie Andrettiego z FOM

Lista startowa na sezon 2025

Hockenheim podejmie próbę odzyskania organizacji GP Niemiec

Bearman faworytem do zastąpienia Hulkenberga w Haasie

26.04.2024

Autosport: Red Bull może blokować Newey'a do końca 2026 roku

Nico Hulkenberg dołączy do Kick Sauber od sezonu 2025

25.04.2024

Źródła Autosportu potwierdzają odejście Newey'a z Red Bulla

AMuS: Adrian Newey wkrótce ogłosi odejeście z Red Bulla

Vowles: Kara dla Sargeanta w Chinach była właściwa, choć surowa

Marko zadowolony z występu Ricciardo w Szanghaju

RacingNews365: Hulkenberg zostanie kierowcą Audi

24.04.2024

Koncern HP nowym tytularnym sponsorem Ferrari

Vesti wciąż liczy na awans do Formuły 1 w 2025 roku

Ferrari wystartuje w okolicznościowym malowaniu podczas GP Miami

23.04.2024

Saward: Williams może wystąpić o warunkową licencję dla Antonelliego

Sport Business: Ferrari bliskie tytularnego sponsoringu HP

Krack broni Strolla po kolizji z Ricciardo

Tajlandia zainteresowana organizacją ulicznego GP

22.04.2024

Rosberg: Hulkenberg ma na stole umowę z Audi

Więcej wiadomości

  Archiwum 2017
PnWtŚrCzPiSoNd
123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Prost: Nie ma szans na to, aby do F1 powróciły silniki V8 lub V10

Francuz odniósł się również do rosnącego zainteresowania koncernów Formułą E.
Nataniel Piórkowski, 12 sierpnia 2017, wyświetlenia: 3604<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

Według Alaina Prosta nie ma szans na to, aby do Formuły 1 powróciły silniki V8 lub V10.

Obecnie w sporcie trwa debata na temat kształtu przepisów dotyczących jednostek napędowych, które mają być wykorzystywane w serii Grand Prix od sezonu 2021. Na chwilę obecną preferowanym rozwiązaniem jest silnik V6 z podwójnym turbo, wyposażony w system odzyskiwania energii kinetycznej.

„Obecne myślenie idzie w kierunku tego, że żaden konstruktor nie chciałby powrotu do wolnossących silników” – powiedział Prost, czterokrotny mistrz świata i specjalny doradca Renault w F1. „Producenci woleliby jednostki mniej skomplikowane od tych, z jakich korzystamy obecnie, ale przy jednoczesnym zachowaniu podzespołów elektrycznych, wykorzystywanych w nieco inny sposób, do może nieco innych celów. Nie nie chcą wracać do silników z przeszłości, co zresztą ma sens”.

Rosnące zainteresowanie koncernów samochodowych Formułą E nie jest zdaniem Prosta dowodem na to, że firmy tracą zainteresowanie Formułą 1. „Jeśli koncern produkuje różne samochody drogowe, to dlaczego nie miałby być obecny jednocześnie w F1 i Formule E? To rozsądne wyjście”.

„Wiele się uczymy. Tego typu sytuacja jest dobra dla wszystkich. Jeśli mamy do czynienia z firmą o globalnym zasięgu, to potrzebuje ona różnych metod prowadzenia działań marketingowych i sprzedaży produktów. Trzeba funkcjonować na różnych płaszczyznach. Żyjemy w świecie, w którym dochodzi do wielu zmian. Radzisz sobie lepiej, gdy działasz w różnych obszarach” – podsumował.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
29.07.2023  Prost: Rossi był niekompetentnym liderem
23.02.2022  Rossi: Zawsze darzyłem Prosta wielkim szacunkiem
20.01.2022  Prost: Byłem bliski startu w wyborach na stanowisko prezesa FIA
18.01.2022  Prost skrytykował Alpine za styl zakończenia współpracy
17.01.2022  Alain Prost stracił funkcję dyrektora niewykonawczego Alpine
Tagi:
Prost
F1 ogólnie
Przepisy
FE
Prost A.

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Falarek, 13.08.2017 13:07[!]
Czyli co F1 ma być jak Toyota Prius a nie Bugatti :)
gnodeb, 13.08.2017 13:33[!]
Spoko, V12 mogą być.
Gszegosz, 14.08.2017 02:22[!]
Czemu nie zrobią czegoś na wzór hybrydy połączonej ze spalinowym V8, tak jak to swego czasu miała toyota w wec? Wtedy Wilk syty i owca cała. Wku#wia mnie już ten downsizing.
KamBrillant, 14.08.2017 08:08[!]
@Gszegosz to jest bardzo dobra koncepcja.
ergie, 15.08.2017 09:28[!]
to usilne puszczanie w eter info o tym że nikt nie jest zainteresowany powrotem do wolnossących silników, świadczy o tym, że pośród dexydentów jest grupa któ jest za tym... bo po co zaprzeczać czemuś o czym się nie dyskutuje... a co do Formuły E... prawdziwym postępem technicznym byłoby zastosowanie ogniw paliwowych... no i na Boga czemu w F1 ma być cięcie kosztów a w elektrykami jeden kierowca ma na wyścig 2 auta... gdzie tu oszczędność?
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca