F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

06.05.2024

Magnussen otrzymał dwa punkty karne za kolizję z Sargeantem

Stella: Praktyki Magnussena na torze są nie do zaakceptowania

Rushbrook: Ford pozostaje zaangażowany mimo odejścia Newey'a

LA Times: Wheatley posiada ofertę objęcia funkcji szefa zespołu

Sainz stracił czwarte miejsce w Grand Prix Miami

Stella zaskoczony tak mocnym tempem McLarena

Verstappen: To nie jest ostatnie zwycięstwo Norrisa

Norris: Wielu we mnie wątpiło

GP Miami: najszybsze okrążenia w wyścigu

GP Miami: wyniki wyścigu

05.05.2024

Lando Norris sensacyjnie wygrywa Grand Prix Miami

Verstappen: Opony zmuszały do zgadywania przyczepności

Russell: Poszliśmy za daleko z tegorocznym samochodem

04.05.2024

GP Miami: wyniki kwaliifkacji

Verstappen ustawi się na pole position do Grand Prix Miami

Magnussen: Kary ze sprintu w Miami są w pełni zasłużone

Alonso: Hamilton uniknie kary ponieważ nie jest Hiszpanem

GP Miami: wyniki sprintu

Verstappen wygrywa sprint w Miami

Bottas: Zatrudnienie Hulkenberga ma sens z punktu widzenia Audi

Więcej wiadomości

  Archiwum 2017
PnWtŚrCzPiSoNd
1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Leclerc zdobywa mistrzostwo F2 po wygranej w Jerez

Monakijczyk musiał w końcówce dramatycznie walczyć o wygraną w wyścigu.
Łukasz Godula, 7 pa?dziernika 2017, wyświetlenia: 9067<< | lista | T- | T+ | >>
Charles Leclerc zdobył mistrzostwo Formuły 2 dzięki dzisiejszej wygranej na torze Jerez. W dramatycznej końcówce junior Ferrari pokonał Olivera Rowlanda.

Antonio Fuoco uzupełnił podium po sporym awansie uzyskanym dzięki wyjazdowi samochodu bezpieczeństwa. Na starcie Leclerc utrzymał prowadzenie i lepiej wystartował od Luci Ghiotto i Sette Camary.

19-latek popisał się później serią niesamowitych okrążeń, odjeżdżając 0,7 sekundy od drugiego Ghiotto. Rowland, który startował czwarty, po pierwszym kółku podskoczył na trzecie miejsce.

Pomimo straty pozycji na rzecz Alexandra Albona w pierwszych zakrętach, odzyskał ją w trzecim wirażu, a później pokonał jeszcze Sette Camarę na wyjściu z nawrotu.

Na dziesiątym okrążeniu Leclerc meldował się z przewagą niemal 7 sekund nad Ghiotto, którego zaczął naciskać Rowland. Kierowca ekipy DAMS wyszedł na drugie miejsce na 11. okrążeniu, wykorzystując DRS na prostej.

Leclerc prowadził 11 sekundami, a Rowland zjechał do alei serwisowej na dwunastym kółku i założył pośrednią mieszankę. Kierowca zespołu Prema bezlitośnie wyprzedzał kierowców, którzy rozpoczęli zawody na twardszej mieszance, włączając w to Fuoco i Latifiego, który nawet objął prowadzenie w połowie wyścigu.

Tymczasem gdy na prowadzenie powrócił Leclerc, co stało się na 21 okrażeniu, wyglądało że ma w kieszeni szóstą wygraną tego sezonu, pomimo dobrych czasów Rowlanda. Jednak gdy Stantino Ferucci zderzył się z Nobuharu Matsushitą, na torze pojawił się samochód bezpieczeństwa, kasujący przewagę Leclerca.

Po trzech okrążeniach neutralizacji, Leclerc utrzymał prowadzenie podczas restartu, a Rowland musiał wyprzedzić zdublowanego Seana Gelaela. Jednak Leclerc miał problemy z przyczepnością i sytuacja zrobiła się dość ciekawa, gdyż zdublowania Gelael i Deletraz mieli lepsze tempo od liderów.

Gdy do walki włączyli się Latifi i Fuoco, którzy mieli okazję wykorzystać swoją strategię, na torze zrobiły się spore emocje. Jednak Leclerc ślizgając się w zakrętach zdołał utrzymać prowadzenie i na mecie zjawił się z przewagą zaledwie 0,2 sekundy. Dzięki wygranej ma 68-punktową przewagę nad Rowlandem na trzy wyścigi do końca.

Fuoco, który wyprzedził Latifiego podczas chaotycznego restartu, finiszował trzeci, pomimo startu z 15. miejsca. Latifi na mecie był czwarty, przed Markiełowem, Kingiem i Ghiotto, podczas gdy Alex Palou był ósmy, dzięki czemu jutro ruszy z pierwszego pola.

Formula 2 > 2017 > Hiszpania 2/1 (główny), Jerez - 4,428 km
P. #KierowcaNar.ZespółSamochódOkr.Czas/strataPkt.
1. 1Charles LeclercPrema RacingDallara F2/11391h01m31,99925
2. 9Oliver RowlandDAMSDallara F2/1139+0:00,23018
3. 2Antonio FuocoPrema RacingDallara F2/1139+0:00,91715
4. 10Nicholas LatifiDAMSDallara F2/1139+0:01,23612
5. 6Artiom MarkiełowRussian TimeDallara F2/1139+0:02,68510
6. 15Jordan KingMP MotorsportDallara F2/1139+0:06,7448
7. 5Luca GhiottoRussian TimeDallara F2/1139+0:08,0176
8. 12Alex PalouCampos RacingDallara F2/1139+0:08,2624
9. 16Nabil JeffriTridentDallara F2/1139+0:14,4832
10. 14Sergio Sette CamaraMP MotorsportDallara F2/1139+0:16,2261
11. 20Norman NatoPertamina Arden Dallara F2/1139+0:16,256
12. 8Alexander AlbonART Grand PrixDallara F2/1139+0:17,122
13. 18Nyck de VriesRapaxDallara F2/1139+0:17,657
14. 4Gustav MaljaRacing EngineeringDallara F2/1139+0:24,855
15. 19Rene BinderRapaxDallara F2/1139+0:26,942
16. 21Sean GelaelPertamina Arden Dallara F2/11381 okr.
17. 3Louis DeletrazRacing EngineeringDallara F2/11381 okr.
18. 7Nobuharu MatsushitaART Grand PrixDallara F2/11381 okr.
Niesklasyfikowani
17Santino FerrucciTridentDallara F2/1131
11Ralph BoschungCampos RacingDallara F2/1127
Pole position: Charles Leclerc (Prema Racing) - 1:24,682 (+4 pkt.)
Najszybsze okrążenie: Oliver Rowland (DAMS) - 1:29,906 na 22 okrążeniu (+2 pkt.)
Zdjęcia z imprezy  |  Klasyfikacje generalne  |  Kalendarz wyścigów

Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
24.03.2024  Hadjar wygrywa główny wyścig F2 w Melbourne
23.03.2024  Isack Hadjar z karą czasową za kolizję z Martim i Bortoleto
23.03.2024  Isack Hadjar najszybszy w ekscytującym sprincie
22.03.2024  Dennis Hauger wygrywa chaotyczne kwalifikacje w Australii
09.03.2024  Enzo Fittipaldi zwycięża w głównym wyścigu w Dżuddzie
Tagi:
F2

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Kamikadze2000, 07.10.2017 21:24[!]
Bez wątpienia największy wschodzący talent obok Verstappena, Ocona i Sainza Jr. Mam nadzieje, że Gasly również pokaże się ze świetnej strony i kiedyś będzie zespołowym partnerem Maxa w RBR. Jest oczywiście jeszcze Vandoorne. Liczę też na to, że Giovinazzi okaże się na tyle dobry, że na dobre w F1 zostanie. :) Obok Leclerca duże szanse na F1 ma Norris. Nie skreślałbym też Russella - podopiecznego Mercedesa. Ci kierowcy w przyszłości mogą stanowić o sile F1. Czas Vettela and company mam nadzieje powoli, ale jednak, przemija... Nowa dekada to nowe rozdanie. :D
Masio, 07.10.2017 22:16[!]
@Kamikadze2000 Też nie mogę się doczekać, żeby w czołówce byli inni kierowcy. ;) Hamilton, Vettel i Raikkonen swoje już wygrali. Czas na Ricciardo, Verstappena, Ocona itd, no i oby wkrótce też Leclerc. :) Jedną osobą ze starej gwardii, której życzyłbym jeszcze jednego tytułu, to Alonso. Zasługuje on na trzeci tytuł, ale to już raczej się nie wydarzy. W każdym razie, czas na zmianę warty w czołówce.
bartoszcze, 07.10.2017 22:36[!]
I tak mniej więcej skończyły się szanse Matsu na superlicencję.
Kamikadze2000, 07.10.2017 23:02[!]
@Masio - miejmy nadzieje, że następna dekada przyniesie nam więcej mistrzów świata. Przez dominację dwóch zespołów - RBR i Mercedes - mieliśmy dotąd tylko trzech mistrzów. Verstappen, Ricciardo, Bottas i kilku innych... why not :D Pozdro :D
macko93, 08.10.2017 10:45[!]
@bartoszcze Także Japończyk może podziękować Maxowi Verstappenowi :P
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca