F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

27.04.2024

Vowles: Williams może być mocny w Monako

Motorsport-Total: W Miami odbędzie się spotkanie Andrettiego z FOM

Lista startowa na sezon 2025

Hockenheim podejmie próbę odzyskania organizacji GP Niemiec

Bearman faworytem do zastąpienia Hulkenberga w Haasie

26.04.2024

Autosport: Red Bull może blokować Newey'a do końca 2026 roku

Nico Hulkenberg dołączy do Kick Sauber od sezonu 2025

25.04.2024

Źródła Autosportu potwierdzają odejście Newey'a z Red Bulla

AMuS: Adrian Newey wkrótce ogłosi odejeście z Red Bulla

Vowles: Kara dla Sargeanta w Chinach była właściwa, choć surowa

Marko zadowolony z występu Ricciardo w Szanghaju

RacingNews365: Hulkenberg zostanie kierowcą Audi

24.04.2024

Koncern HP nowym tytularnym sponsorem Ferrari

Vesti wciąż liczy na awans do Formuły 1 w 2025 roku

Ferrari wystartuje w okolicznościowym malowaniu podczas GP Miami

23.04.2024

Saward: Williams może wystąpić o warunkową licencję dla Antonelliego

Sport Business: Ferrari bliskie tytularnego sponsoringu HP

Krack broni Strolla po kolizji z Ricciardo

Tajlandia zainteresowana organizacją ulicznego GP

22.04.2024

Rosberg: Hulkenberg ma na stole umowę z Audi

Więcej wiadomości

  Archiwum 2018
PnWtŚrCzPiSoNd
1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Brawn: W najbliższym czasie DRS nie zniknie z Formuły 1

Brytyjczyk podkreśla, że Liberty dąży do wprowadzenia przemyślanych zmian w przepisach.
Nataniel Piórkowski, 16 lutego 2018, wyświetlenia: 1170<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

Ross Brawn przyznał, że w najbliższej przyszłości z Formuły 1 nie zniknie system DRS.

W ostatnim czasie Liberty Media nabyło służący do testów w tunelu aerodynamicznym model bolidu Manora – teamu, który wycofał się ze startów w F1 przed sezonem 2017 – i rozpoczęło własne badania mające na celu wypracowanie rozwiązań, które zwiększą możliwości wyprzedzania.

„W krótkoterminowej perspektywie będziemy nadal korzystać z DRS. Mam nadzieję, że rozwój bolidów pójdzie w takim kierunku, że na pewnym etapie nie będziemy już potrzebowali tego systemu, ale w najbliższej przyszłości do tego nie dojdzie” – powiedział Brawn w rozmowie z Business Life.

Brytyjczyk zaznaczył, że Liberty chce zapewnić, iż każde zmiany przepisów są krokiem we właściwym kierunku. „Zanim poprawimy wyścigi musimy zrozumieć co się dzieje. Możemy oprzeć się wyłącznie na naszym instynkcie, ale to niewystarczające gdy pomyślimy, jak niesamowicie skomplikowane są te bolidy”.

Wielu obserwatorów uważa, że wyprzedzanie stało się trudniejsze wraz z wprowadzeniem do użytku nowej generacji bolidów. Brawn sugeruje, że w kolejnych latach prędkości mogą ulec obniżeniu. „Prędkość odgrywa istotną rolę, a fani chcą oglądać najszybsze bolidy. Jeśli jednak dostrzeżemy możliwość poprawienia wyścigów, to byłbym w stanie pójść na ustępstwo i pewne obniżenie prędkości”.

Brawn odniósł się także do kwestii rozszerzenia kalendarza, wysuwając pomysł ustanowienia modelu ligowego. Były dyrektor techniczny Ferrari wyjaśniał: „Istniałaby lista oczekujących: najlepszych torów i promotorów, którzy chcą znaleźć się w Formule 1. Jeśli któryś z wyścigów nie radziłby sobie zbyt dobrze, moglibyśmy go relegować, a na jego miejsce wprowadzić ten dający gwarancję sukcesu”.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
10.11.2023  Brawn: Verstappen potrzebuje mocniejszego partnera zespołowego
29.09.2022  Brawn: Formuła 1 nie powróci do silników V10 czy V12
27.09.2022  Domenicali: Jestem jedynym, któremu zależy na powrocie GP Niemiec
10.03.2022  Brawn pod wrażeniem ekstremalnej koncepcji Mercedesa
21.01.2022  Brawn: Nowe bolidy nie będą wyglądały identycznie
Tagi:
Brawn R.
Przepisy
F1 ogólnie
Liberty Media

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
gpjano, 16.02.2018 13:17[!]
Osobiście uważam, że zmiany powinny być wprowadzane w tempie: jeden komponent na dwa lata. Zmiana silnika = dwa lata bez zmian, wprowadzenie DRS = dwa lata bez zmian itd... Takie podejście pozwala stwierdzić czy zmiana jest dobra czy zła. Błędem było wprowadzenie DRS, silników hybrydowych, limitów paliwa, limitów silników, zmiany aero, zmiany opon itd i to w tak krótkim czasie. Potem pozostało narzekanie na dźwięk, wariackie kary na starcie, sztuczność wyścigów... Chaos nie do opanowania. I wtedy wprowadza się korekty przepisów, żeby wyjść z twarzą. Doprowadziło to do sytuacji, w jakiej sport jest teraz.
zobq, 16.02.2018 21:38[!]
Już były bolidy, przy których można było się pokusić o usunięcie drs-a. Bolidy z 2014-2016.
Luis Garcia, 16.02.2018 23:26[!]
Potrzebne jest takie aero, które nie generowałoby tyle "brudnego" powietrza co teraz, i pozwalało tym samym na podążanie jeden za drugim w bardzo bliskich odległościach (takie siedzenie na zderzaku). Wtedy DRS byłby nie potrzebny, bo pojedynki i wyprzedzanie przychodziłyby w sposób naturalny. Pytanie czy możliwe jest to do zrealizowania?
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca