|
|
|
|
|
|
Hartley: McLaren popełnił błąd rezygnując ze współpracy z Hondą |
Na temat japońskiego producenta wypowiedzieli się również Franz Tost i Zak Brown. |
|
•Mateusz Szymkiewicz, 27 lutego 2018, wyświetlenia: 2851 | << | lista | T- | T+ | >> |
|
Embed from Getty Images
Brendon Hartley uważa, że McLaren popełnił błąd rezygnując z dalszej współpracy z Hondą.
Przed sezonem 2018 stajnia z Woking zdecydowała się przedwcześnie rozwiązać kontrakt z japońskim producentem i związać z Renault. Powodem były niskie osiągi dostarczanego pakietu, a także jego wysoki poziom zawodności.
Mimo to ekipa Toro Rosso, która w tym roku podjęła się współpracy z Hondą, zaliczyła wczoraj bezproblemowy dzień, ustanawiając trzeci najwyższy przebieg w całej stawce. Jak przyznał Brendon Hartley, który wczoraj pracował nad bolidem STR13, McLaren mógł podjąć swoją decyzję zbyt pochopnie. „Uważam, że popełnili błąd. Silnik ma bardzo dobre właściwości jezdne, a ja dysponowałem większą mocą niż rok temu” – powiedział Nowozelandczyk.
W równie pozytywnym nastroju po pierwszym dniu współpracy z Hondą jest szef Toro Rosso – Franz Tost. „Honda rozwijała się pod koniec zeszłego roku i utrzymali ten trend. Mamy dużo planów z Hondą, zarówno krótkoterminowych jak i długoterminowych. Zawsze powtarzam, że pierwsze trzy pozycje w mistrzostwach są zajęte, lecz w walce o czwarte miejsce wszystko jest możliwe. Jesteśmy zadowoleni z postępów pod względem niezawodności oraz osiągów. Współpraca z Hondą otwiera nam dostęp do dużych zasobów i już z tego korzystamy”.
Z kolei dyrektor wykonawczy McLarena – Zak Brown, na wieść, iż Franz Tost spodziewa się spokojnego sezonu w wykonaniu Toro Rosso i Hondy, odpowiedział: „Nie uważam, by znajdował się tutaj jakikolwiek zespół, który nie będzie miał problemów. Patrząc wstecz, bezproblemowy rok jest praktycznie niemożliwy. Życzymy Hondzie i Toro Rosso wszystkiego najlepszego, ale my koncentrujemy się na własnym programie. Jesteśmy bardzo usatysfakcjonowani z naszych postępów”.
FIA w najbliższym czasie zamierza sprecyzować przepisy, aby klienckie ekipy otrzymywały dokładnie tę samą specyfikację układu napędowego co fabryczne zespoły. Brown zapytany o tę kwestię, dodał: „Zawsze byliśmy spokojni o Renault, które zapewnia swoim klientom równość. To nigdy nie było zmartwieniem, ale jestem zadowolony, że FIA chce to wyklarować” – zakończył Amerykanin.
|
| |
|
|
| |
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|