|
|
|
|
|
|
Bottas: Na torze Albert Park nie powinno wprowadzać się żadnych zmian |
Innego zdania jest szef Red Bull Racing - Christian Horner. |
|
•Nataniel Piórkowski, 28 marca 2018, wyświetlenia: 2273 | << | lista | T- | T+ | >> |
|
Valtteri Bottas uważa, że Formuła 1 nie powinna wprowadzać żadnych zmian w układzie toru Albert Park, nawet pomimo tego, iż w obecnej formie nie zapewnia on dobrych okazji do wyprzedzania.
W trakcie wyścigu doliczono się zaledwie pięciu udanych ataków. Bottas, który był zmuszony z trudem przebijać się do czołowej dziesiątki po niefortunnej kraksie z kwalifikacji uważa jednak, że Formuła 1 nie powinna dążyć do rujnowania wyjątkowej charakterystyki ulicznego obiektu w Melbourne.
„Wyprzedzanie jest tutaj bardzo trudne, ale to tor z charakterem. Szkoda byłoby to zmieniać. Oczywiście zawsze można wprowadzić modyfikacje, które zapewniłyby więcej szansa na podjęcie prób ataku, ale nie jestem co do tego zupełnie przekonany. Powiedzmy że oceniam ten pomysł pół na pół”.
Na chwilę obecną Australian Grand Prix Corporation nie ma w planach wprowadzania żadnych modyfikacji toru Albert Park. W ubiegłym roku analizowano możliwość zastąpienia szybkiej sekcji zakrętów 11/12 ciasnym lewym wirażem zlokalizowanym za wydłużoną prostą biegnącą brzegiem jeziora. Plan ten został ostatecznie porzucony ze względu na potencjalne utrudnienia dla mieszkańców Melbourne.
„Dyskutowaliśmy z AGPC o pewnych zmianach w układzie toru” – przyznał dyrektor wyścigów F1, Charlie Whiting. „Istnieje projekt, który mógłby zostać wcielony w życie, ale nie jestem pewien jak to teraz wygląda. Przed kilkoma laty przedstawiłem im pewien pomysł. Jego realizacja byłaby względnie prosta, ale nie możemy zapominać, że obiekt zlokalizowany jest w parku, na publicznych drogach, więc realizacja tego typu projektu nie jest tak łatwa jak na zamkniętym torze wyścigowym”.
Christian Horner z Red Bulla przekonywał: „Trzeba przyjrzeć się temu, czy istnieje proste rozwiązanie, na przykład stworzenie ostrzejszego dohamowania, zacieśnienie pierwszego zakrętu – czegoś w tym stylu. Dobrze byłoby stworzyć mocne dohamowanie, bo obecnie strefy te są zbyt krótkie”.
|
| |
|
|
| |
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|