Wygląda całkiem fajnie. Obawiałem się płaskiej deski.
Mi też się to podoba. Może zamiast DRS można by było tak zrobić, że gdy bolid jedzie za innym bolidem, to przednie skrzydło ustawia się na większy docisk w zakrętach przez co kierowca z tyłu nie tracił by tyle docisku(co i tak wynika z jazdy w brudnym powietrzu) :P Może musiałbym bardziej rozwinąć tą teorie ale wydaje mi się, że byłoby to lepsze niż DRS. Nie tak efektywne ale nie tak sztuczne.
@maciejas512 jak dobrze pamiętam to już było coś takiego jakoś koło sezonu 2007 chyba... I zrezygnowali. Chyba że głupoty gadam to niech mnie ktoś poprawi ;-)
Owszem było, ale chyba w 2009, gdy bolidy wyglądały jakby wykute w skale (w szczególności BMW Sauber)
piro, 31.07.2018 11:16 | | |
@M@ru$ racja, bliżej 09 to było.
@Gilles Wiem, że były takie płaskie skrzydła ale o tej regulacji ich o której pisałem to nic mi nie wiadomo na ten temat.
Ludzie z BMW podczas projektowania przedniego skrzydła pobiegli na bliski złomowiec po kilka profili C i tak powstało właśnie to toporne przednie skrzydło.
@Gilles @M@ru$
W 2010 roku [nie pamiętam od kiedy dokładnie, ale czytałem na pewno o tym wywiad z Allisonem jak Kubica jeździł w Renault] była możliwość zmiany kąta przedniego skrzydła 2 razy w ciągu jednego okrążenia.
W 2009-2010 to musiało być - w 2009 wprowadzili to, żeby dać więcej możliwości dostosowania kierowcom po zmianach, które miały dać możliwość wyprzedzania.
2010 na pewno było, bo nawet w grze F1 2010 można ustawiać kąt nachylenia przedniego skrzydła ;)
W 2011 chyba zakazali, bo wprowadzili DRS, po zabronieniu kanału F-Duct z 2010 roku.
Mnie zastanawia coś innego. Force India o którym mówi się, że może zniknąć w każdej chwili testuje skrzydło na przyszły sezon. Chyba już coś jest podpisane z czego bardzo bym się cieszył.
|