F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

02.05.2024

Kongres USA oczekuje wyjaśnień od Liberty Media ws. Andretti-GM

Turrini i Clarkson pewni zwolnienia Sargeanta w trakcie sezonu 2024

David Sanchez został nowym dyrektorem technicznym Alpine

01.05.2024

Vettel poprowadzi McLarena MP4/8 podczas weekendu na Imoli

LGdS: Umowa Ferrari z Newey'em może zostać ogłoszona po GP Miami

Ferrari przedstawiło malowanie na Grand Prix Miami

Bottas: Audi dokładnie wie na co mnie stać

The Athletic: Newey odejdzie z Red Bulla bez obowiązkowego urlopu

LGdS: Vasseur odbył spotkanie z Newey'em w Londynie

Red Bull Racing potwierdza odejście Adriana Newey'a

Seidl: Formuła 1 nie jest sportem "one-man show"

Gunther Steiner wytoczył proces ekipie Haas

Wolff dementuje spekulacje o rozmowach z Verstappenem po GP Miami

30.04.2024

Jos Verstappen nie wyklucza zmiany zespołu przez Maksa

Seidl: Nie próbujemy przekonać Sainza wysokim kontraktem

Aston skorzysta z prawa do ponownego rozpatrzenia kary Alonso

Autosport: Newey ogłosi przed GP Miami odejście z zespołu

29.04.2024

Vasseur: Jedna dziesiąta sekundy między Ferrari a McLarenem

27.04.2024

Vowles: Williams może być mocny w Monako

Motorsport-Total: W Miami odbędzie się spotkanie Andrettiego z FOM

Więcej wiadomości

  Archiwum 2018
PnWtŚrCzPiSoNd
12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Brawn: Nowe przepisy na sezon 2019 to pierwszy krok w zmienianiu F1

W przyszłości obecni dostawcy silników mają pomagać koncernom chcącym wejść do sportu.
Nataniel Piórkowski, 16 grudnia 2018, wyświetlenia: 3489<< | lista | T- | T+ | >>

Ross Brawn zabrał głos w sprawie nowych przepisów, jakie wejdą w życie w sezonach 2019 i 2021.

Od nowego sezonu zespoły Formuły 1 będą zobligowane do korzystania z nowego pakietu aerodynamicznego, którego celem jest zwiększenie możliwości bliskiej jazdy za rywalem i wyprzedzania.

Na sezon 2021 planowane są dalsze modyfikacje, także w kwestii wykorzystywania przez kierowców potencjału jednostek napędowych. Pomimo ostatnich niepowodzeń celem Liberty Media pozostaje także zachęcenie do zaangażowania się w sport nowych producentów silników.

Komentując zmiany na sezon 2019 Brawn powiedział: „Informacje z tego programu aerodynamicznego będą bardzo ważne przy postawieniu kolejnego dużego kroku w sezonie 2021. Chcę podkreślić, że mówimy o filozofii i kulturze projektowej, a nie o odseparowanym rozwiązaniu”.

„Jeśli przyszłorocznymi modyfikacjami nie osiągniemy wszystkich celów, to wyciągniemy wnioski i wykorzystamy je w kolejnej fazie zmian. Będziemy trzymać się tej ścieżki aż do momentu, w którym bolidy będą mogły ścigać się ze sobą w dużo bardziej efektywny sposób. Teraz tak nie jest. Jesteśmy ciekawi ewolucji i różnych kierunków przyjętych przez zespoły. Nie chcemy odkryć tego dopiero w 2021 roku”.

Dyrektor zarządzający do spraw sportowych Formuły 1 jest przekonany, że od nadchodzącego sezonu efekt jazdy w "brudnym powietrzu" zostanie częściowo ograniczony. „Dopóki bolidy nie wyjadą na tor nie wiemy jak wyglądają zastosowane w nich rozwiązania. Z prognoz wynika, że osiągnęliśmy około 20-procentową poprawę. To ćwierć celu, jaki chcielibyśmy osiągnąć. Zaznaczam jednak – nie jest to jednorazowa zmiana. Nie jest tak, że teraz działamy, a później długo do tego nie wracamy”.

Komentując zmiany w przepisach przygotowywanych na sezon 2021, Brawn ujawnił, że obecni producenci silników będą zobligowani do pomagania nowym dostawcom zainteresowanym wejściem do sportu. „Obrazowo ujmując sprawę podniesiono most zwodzony. Obecni dostawcy nie chcą, aby w stawce pojawiali się nowi producenci. Znaleźliśmy więc kompromis. W życie wejdą regulacje, które oznaczałyby, że nowi uczestnicy mistrzostw otrzymają wsparcie od obecnych producentów. Zostaną określone komponenty i technologie, które będą musiały zostać udostępnione, jeśli zajdzie taka potrzeba”.

„Obecni producenci uznają, że nie mogą zatrzaskiwać drzwi przed nowymi markami. Jeśli zaczniemy spotykać się z poważnymi zainteresowaniem ze strony nowego producenta, to obecni dostawcy będą musieli współpracować, aby zapewnić temu nowemu producentowi pomoc w wejściu do Formuły 1”.

Chociaż w obrębie hybrydowej jednostka V6 nie dojdzie do większych zmian Liberty Media pragnie, aby to kierowca w większej mierze odpowiadał za wykorzystywanie możliwości silnika. „Nasza propozycja nie zakłada żadnych radykalnych zmian, ale jest krokiem we właściwym kierunku. Pojawią się pewne zmiany w sposobie, w jaki kierowca zarządza silnikiem. To kurs na kierunek sportowy”.

Brawn dodał, że poczyniono postępy w sprawie wprowadzenia limitów budżetowych. „W przeciwieństwie do wcześniejszych inicjatyw, tym razem limity budżetowe zostaną zapisane w regulaminie sportu”.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
10.11.2023  Brawn: Verstappen potrzebuje mocniejszego partnera zespołowego
29.09.2022  Brawn: Formuła 1 nie powróci do silników V10 czy V12
27.09.2022  Domenicali: Jestem jedynym, któremu zależy na powrocie GP Niemiec
10.03.2022  Brawn pod wrażeniem ekstremalnej koncepcji Mercedesa
21.01.2022  Brawn: Nowe bolidy nie będą wyglądały identycznie
Tagi:
Brawn R.
Przepisy
F1 ogólnie
Liberty Media

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Kamikadze2000, 16.12.2018 13:53[!]
Co chwila zmieniacie i nic z tego nie wychodzi. Czasem wydaje się, że równie dobrze tym cyrkiem mogliby zarządzać przypadkowi ludzie - byłoby tak samo. xD
dulk, 16.12.2018 15:18[!]
przecież w F1 o to właśnie chodzi - by się zmieniało
jaki jest cel tych zmian to sprawa w sumie drugorzędna - ważne że są zmiany i się dzieje
Ralph1537, 16.12.2018 16:30[!]
powinni wrócić do f1 taka jak była kiedyś to była by słuszna zmiana
Haifisch7734, 16.12.2018 16:43[!]
@Ralph1537 Taka jak kiedyś? Czyli kiedy? 2010? 2000? 1990? 1980? 1970? 1960? A może 1950?
bartoszcze, 16.12.2018 19:23[!]
@Haifisch7734
+1.

W sumie najciekawsze jest, na czym mają polegać zmiany w zarządzaniu silnikiem - może zakazane będzie mapowanie okrążenia?
paymey852, 16.12.2018 22:21[!]
@bartoszcze
Albo coś na wzór FE dodatkowe konie za jazdę nie optymalną linią(zakładając likwidacje DRS).
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca