F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

27.04.2024

Vowles: Williams może być mocny w Monako

Motorsport-Total: W Miami odbędzie się spotkanie Andrettiego z FOM

Lista startowa na sezon 2025

Hockenheim podejmie próbę odzyskania organizacji GP Niemiec

Bearman faworytem do zastąpienia Hulkenberga w Haasie

26.04.2024

Autosport: Red Bull może blokować Newey'a do końca 2026 roku

Nico Hulkenberg dołączy do Kick Sauber od sezonu 2025

25.04.2024

Źródła Autosportu potwierdzają odejście Newey'a z Red Bulla

AMuS: Adrian Newey wkrótce ogłosi odejeście z Red Bulla

Vowles: Kara dla Sargeanta w Chinach była właściwa, choć surowa

Marko zadowolony z występu Ricciardo w Szanghaju

RacingNews365: Hulkenberg zostanie kierowcą Audi

24.04.2024

Koncern HP nowym tytularnym sponsorem Ferrari

Vesti wciąż liczy na awans do Formuły 1 w 2025 roku

Ferrari wystartuje w okolicznościowym malowaniu podczas GP Miami

23.04.2024

Saward: Williams może wystąpić o warunkową licencję dla Antonelliego

Sport Business: Ferrari bliskie tytularnego sponsoringu HP

Krack broni Strolla po kolizji z Ricciardo

Tajlandia zainteresowana organizacją ulicznego GP

22.04.2024

Rosberg: Hulkenberg ma na stole umowę z Audi

Więcej wiadomości

  Archiwum 2006
PnWtŚrCzPiSoNd
123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Dwie różne specyfikacje silnika Renault na GP Chin

O ostatecznym wyborze zadecydują przeprowadzane w tym tygodniu symulacje na dynamometrach.
Marek Roczniak, 27 wrze?nia 2006, wyświetlenia: 1279<< | lista | T- | T+ | >>
Dyrektor techniczny ds. silnika w zespole Renault Rob White przyznał w wywiadzie udzielonym serwisowi autosport.com, że francuska stajnia przygotowała na Grand Prix Chin dwie nieco różniące się od siebie specyfikacje silnika RS26 V8. Jedna z nich ma wyraźnie lepsze osiągi od tej użytej na torze Monza, jednak zespół ma jeszcze pewne wątpliwości co do jej niezawodności i dlatego jest też przygotowany na użycie słabszej, ale za to pewniejszej wersji.

„Do czwartku dynamometry w Viry będą pracowały pełną parą dzień i noc, przeprowadzając symulacje jazdy po torze.” – powiedział White. „Zebrane dane zostaną przeanalizowane i na ich podstawie dokonamy wyboru silnika na wyścig”. White zapewnił jednocześnie, że przyczyna awarii silnika w bolidzie Fernando Alonso na torze Monza została wykryta i że zespół podjął już odpowiednie kroki, aby się nie powtórzyła.

Alonso został ukarany po kwalifikacjach na torze Monza i wyścig musiał rozpocząć z 10 pozycji. W wyścigu udało mu się przedrzeć na trzecią pozycję podczas drugiej rundy postojów w boksach, jednak w chwilę później w jego bolidzie nastąpiła spektakularna awaria silnika i nie ukończył wyścigu. Hiszpan twierdził początkowo, że awaria ta była następstwem bardziej intensywnego eksploatowania silnika niż zwykle, ale według White'a nastąpiłaby ona niezależnie od tego z jakiej pozycji wystartowałby Alonso.

„Nawet gdyby Fernando jechał na pierwszej lub ostatniej pozycji, to i tak silnik zawiódłby mnie więcej w tym samym momencie wyścigu. Przez cały weekend silnik Fernando nie był bardziej eksploatowany niż w poprzednich Grand Prix. [...] Awarie podczas testów były spowodowane przez ten sam problem, a ich analiza potwierdziła naszą diagnozę i pomogła nam lepiej zrozumieć przyczynę problemu.” – dodał White.

Źródło: Autosport.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
10.04.2024  Autosport: Renault rozważa sprzedaż zespołu Alpine
21.03.2024  Jordan: Renault mogło już zadecydować o wycofaniu się z F1
07.03.2024  Famin: Wiemy, że nasza obecna forma jest nieackeptowalna
19.01.2024  Famin: Renault pozostaje gotowe na wznowienie rozmów z Andrettim
11.01.2024  Szafnauer: Zespoły złamały dżentelmeńską umowę
Tagi:
Renault
White R.

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
godzil2, 27.09.2006 18:49[!]
Chyba chcą, aby nie przekreślano ich w walce o Tytuł.

Dobrze by bylo, jakby zawalczyli z Ferrari o Mistrza.
zgf1, 27.09.2006 18:51[!]
A ktos mowil w przypadku awarii Alonso, ze silnik padl bo zabardzo go eksploatowal...
jaguar666, 27.09.2006 18:51[!]
Czyli zachodzi możliwość, że bolidy Renault zostaną na starcie cofnięte o 10 pozycji (może, ale musi się tak stać), a w takim wypadku Alonso będzie mógł mnieć pretensje tylko do swojego teamu o przegranie mistrzostwa.
Kuba86, 27.09.2006 19:29[!]
jaguar666 -> Nie muszą dostać kary jeśli nie wyjadą na treningi w piątek. Chyba nie sądzisz, że Flavio jest taki głupi i pozwolił by na karę na tym etapie mistrzostw:>
Pussik, 27.09.2006 19:58[!]
Właśnie, lol. Pozatym Alonso nie ukończył poprzedniego wyscigu, wiec może dowolnie zmieniać jednostkę napędową.
Proponuje także zauważyć, że silnik Alonso na ostatni wyścig będzie mógł mieć 2x krószą żywotność !
Bart, 27.09.2006 20:04[!]
Schumiego też;)
M@ru$, 27.09.2006 20:55[!]
Pussik :P owszem, Alonso może mieć nowy silnik na przyszłe GP ( a nawet musi :P) ale nie może go dowolnie zmieniać, bo jeżeli użyje na początku weekendu GP jeden silnik to jak potem go zmieni na inny to zostanie ukarany :P pozdro :D
GroM, 27.09.2006 21:05[!]
Raczej Alonso i Schumacher nie bedzie mógł mieć silnika z 2x krótsza żywotnościa z takiego względu, że ostatni wyścig i będzie homologacja. Poza tym prawo jest proste, silnik ma byc na dwa wyscigi a nie na jeden :), wiec by ich zdyskwalifikowali raczej.
Sławek56, 27.09.2006 21:18[!]
Tak jak wcześniej pisałem- po prostu przytrafiła się awaria i tyle. Żadna zabawa obrotami czy gonienie "na całego" uciekającej dwójki.
Wszystkich serdecznie pozdrawiam
plastus, 27.09.2006 21:34[!]
Grom, dlaczego zdyskwalifikowali?? To będzie ostatni wyścig sezonu, a przepis jest taki że dozwolone są prace nad poprawą żywotności (tak mi sie przynajmniej wydaje). Mogą więc zrobic wyżyłowany silnik który narazie, podkreślam słowo narazie, wytrzymuje jedno GP. Ostatnie. Kary nie dostaną bo następnego nie będzie. A potem mają całą zimę, siedząc w cieplutkich kubraczkach i sącząc kawke, głowi sie jak to wykombinowac żeby bestia wytrzymała 1300 km, a nie połowe z tego.
rafaello85, 27.09.2006 22:17[!]
"Nawet gdyby Fernando jechał na pierwszej lub ostatniej pozycji, to i tak silnik zawiódłby mnie więcej w tym samym momencie wyścigu."
Potwierdzone zostało to, o czym pisałem dwukrotnie w komentarzach. Ciekawe czy Alonso o tym już wie? Bardzo bym chciał żeby podczas jakiegoś wywiadu, dziennikarz zacytował mu komentarz White'a i poprosił o jego ustosunkowanie się do powyższej wypowiedzi. Hiszpan dalej będzie głupio gadał, że za bardzo musiał cisnąć...?
Pussik, 27.09.2006 22:55[!]
M@ru$, chciałeś coś nowego prowadzić do dyskusji. Każdy kto czytał regulamin o tym wie.

GroM, silnik na jedno GP charakteryzuje się wyższymi obrotami. Proste wg. mnie.
Żywotność silnika jest proporcjonalna do kwadratu do ilości obrotów, tak?
Na Qual zespoł dają +700-1000rpm
SZOFERO, 28.09.2006 08:23[!]
Przyspieszenie ruchomych części silnika (a więc i siły na nie działające) jest proporcjonalne do kwadratu obrotów silnika.
Żywotność silnika nie jest proporcjonalna do kwadratu prędkości obrotowej. To by było zbyt duże uproszczenie.
Na trwałość części wpływ ma także obciążenie cieplne. Można także wejść w zakres gdzie o trwałości nie decyduje wytrzymałość zmęczeniowa a wystąpi uszkodzenie doraźne. Można przecież "wkręcić" silnik na takie obroty gdzie rozpadnie się po jednym obrocie wału i wcale nie będzie to jakaś kosmicznie duża prędkość obrotowa (wg. mnie wystarczyłoby przekroczyć obroty maksymalne o kilka procent)(mówimy o silniku w samochodzie F1).
Adriannn, 28.09.2006 14:19[!]
A tak z ciekawości to jest specyfikacja D czy E???
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca