F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

06.05.2024

Stella zaskoczony tak mocnym tempem McLarena

Verstappen: To nie jest ostatnie zwycięstwo Norrisa

Norris: Wielu we mnie wątpiło

GP Miami: najszybsze okrążenia w wyścigu

GP Miami: wyniki wyścigu

05.05.2024

Lando Norris sensacyjnie wygrywa Grand Prix Miami

Verstappen: Opony zmuszały do zgadywania przyczepności

Russell: Poszliśmy za daleko z tegorocznym samochodem

04.05.2024

GP Miami: wyniki kwaliifkacji

Verstappen ustawi się na pole position do Grand Prix Miami

Magnussen: Kary ze sprintu w Miami są w pełni zasłużone

Alonso: Hamilton uniknie kary ponieważ nie jest Hiszpanem

GP Miami: wyniki sprintu

Verstappen wygrywa sprint w Miami

Bottas: Zatrudnienie Hulkenberga ma sens z punktu widzenia Audi

Newey: Nie wiem co mnie dalej czeka w Formule 1

Wolff wyklucza debiut Antonelliego w trakcie sezonu 2024

Ricciardo: Od początku czułem, że stać mnie na mocny wynik

Bottas zostanie cofnięty o trzy pozycje na starcie sprintu w Miami

Vowles: Sargeant musi realizować postawione przed nim cele

Więcej wiadomości

  Archiwum 2019
PnWtŚrCzPiSoNd
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Kaski niektórych kierowców wciąż nie mają homologacji FIA

Od tego sezonu w F1 wprowadzono obowiązek wykorzystania kasków w nowym standardzie.
Nataniel Piórkowski, 13 lutego 2019, wyświetlenia: 2007<< | lista | T- | T+ | >>

Kaski kilku kierowców Formuły 1 wciąż nie mają homologacji FIA w standardzie 2019.

Międzynarodowa Federacja Samochodowa wprowadziła od tego roku nowy standard, który zapewnia skuteczniejszą ochronę głowy kierowcy. W pracach badawczo-rozwojowych brali udział wszyscy obecni dostawcy kasków: Stilo, Bell Racing, Schuberth oraz Arai.

Produkt ostatniej z wymienionych firm na pewno nie otrzyma homologacji przed startem zimowych testów. Przeszedł on jedynie część testów FIA, a złożony proces analizy wyników nie pozwala na przyspieszenie procedury, tak aby zakończyć ją w ciągu kilku najbliższych dni. Arai ma w tym sezonie dostarczać kaski dla Sebastiana Vettela, Maxa Verstappena i Pierre'a Gasly'ego oraz Daniela Ricciardo.

Japoński producent oczekuje, że homologacja kasku w nowym standardzie będzie możliwa przed pierwszym wyścigiem nowego sezonu, który odbędzie się 17 marca w Melbourne.

Ze wszystkich firm jedynie Stilo, które ubiegłego lata jako pierwsze wyprodukowało wersję umożliwiającą wykorzystanie w wyścigu, otrzymało homologację kasku ST5 we wszystkich rozmiarach.

Według listy opublikowanej przez FIA Schuberth dysponuje homologacją kasków w średnim rozmiarze. Bell homologował kaski do rozmiaru 56+, przy czym w ofercie dysponuje większymi, do 61+.

W przypadku zimowych testów może to skomplikować przygotowania kierowców, którzy używają rozmiarów, jakie nie znajdują się w wykazie przekazanym przez organ zarządzający.

Wymagania względem kasków na zimowe testy są szarą strefą regulaminów. Formalnie kierowcy i zespoły muszą jedynie dostosować się do wymagań zawartych w przepisach sportowych i technicznych, które nie odnoszą się do kasków. Nie wiadomo więc, czy zawodnicy, którzy nie dysponują kaskami w standardzie 2019 będą musieli używać w Barcelonie specyfikacji z ubiegłego roku, homologowanego kasku innego producenta, czy kasku swojego dostawcy w standardzie 2019 bez homologacji.

W przypadku użycia kasku bez homologacji pojawia się jednak ryzyko konsekwencji ewentualnego incydentu, w którym kierowca mógłby odnieść poważniejsze obrażenia.
 
Obecnie statusy homologacji kasków poszczególnych producentów przedstawiają się następująco:

Stilo otrzymało homologację kasku we wszystkich rozmiarach. W sezonie 2018 z usług producenta korzystali: Bottas i Stroll.

Bell otrzymał homologację rozmiarów 54,55,56,56+. W sezonie 2018 z usług producenta korzystali: Raikkonen, Leclerc, Magnussen, Hamilton, Grosjean, Albon, Russell, Norris, Giovinazzi i Kubica.

Schuberth otrzymał homologację kasku w średnich rozmiarach. W sezonie 2018 z usług producenta korzystali: Hulkenberg, Sainz, Perez i Kwiat.

Arai nie otrzymało homologacji. W sezonie 2018 z usług producenta korzystali: Vettel, Verstappen, Gasly i Ricciardo.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
04.05.2024  Bottas zostanie cofnięty o trzy pozycje na starcie sprintu w Miami
21.04.2024  Ricciardo ukarany za wyprzedzanie podczas neutralizacji
21.04.2024  Autosport: F1 omówi propozycję zmian w systemie punktowym
10.04.2024  Autosport: Plan aktywnej aerodynamiki będzie wymagał zmian
24.03.2024  Alonso ukarany doliczeniem 20 sekund za niebezpieczną jazdę [Akt.]
Tagi:
FIA
F1 ogólnie

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
ymru, 13.02.2019 10:18[!]
Żeby choć spekulować nt. dalszego rozwoju wypadków należałoby sprawdzić jakie rozmiary odnoszą się do każdego z kierowców.
Może się np. okazać, że Bell i Schuberth homologowali tylko te rozmiary, których używają ich kierowcy i tu problemu nie ma. Po prostu nie zawracali sobie głowy produkcją nowych kasków w rozmiarach, których nie potrzebują, bo nie szukają nowych klientów, mając ich wystarczająco.
Ciekawie natomiast wygląda sytuacja Arai i Stilo. Otóż może się okazać, że kierowcy korzystający z Arai przeskoczą do Stilo, które celowo homologowało wszystkie rozmiary, mając najmniejszy udział w rynku i licząc na potknięcie konkurencji.
marios76, 14.02.2019 08:24[!]
@ymru A jeszcze trzeba zdazyc z malowaniem, bo to robia "artysci" a nie producent kasku! Z drugiej strony, co to za wydatek dla kierowcy F1? ;) Moga sobie kupic kazdej z 4 firm i uzywac ktory im najlepiej pasuje. Ciekaw jestem jak sie beda te nowe wizjery prezentowac, czy z tym halo bedzie cos widac? ;)
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca