|
|
|
|
|
|
Taffin: Za 20 lat w Formule 1 nadal będziemy używać benzyny |
Szef działu silników Renault nie jest zwolennikiem szybkiego przejścia na napędy elektryczne. |
|
•Nataniel Piórkowski, 4 sierpnia 2019, wyświetlenia: 589 | << | lista | T- | T+ | >> |
|
Embed from Getty Images
Szef działu silników Renault – Remi Taffin uważa, że nawet za 20 lat w Formule wciąż będzie wykorzystywana benzyna.
Na rynku rynku samochodów drogowych zwiększa się udział napędów hybrydowych i elektrycznych. Z tego względu co pewien czas pojawiają się sugestie, aby Formuła 1 obrała agresywną strategię i w długoterminowej perspektywie skoncentrowała się na opracowaniu projektu elektrycznego silnika przyszłości.
Remi Taffin nie sądzi jednak, aby byłą to kwestia najbliższych lat.
„Oczywiście chcemy sprawić, że Formuła 1 będzie tak zielona, jak to tylko możliwe, ale naszym głównym celem i przedmiotem zainteresowania są osiągi. Obecnie elektryczne napędy są mniej wydajne niż tradycyjne spalinowe silniki” – powiedział Francuz w rozmowie z Le Figaro.
„Dużym problemem pozostaje także masa baterii. Bolid musi być lekki. Już teraz systemy hybrydowe mają sporą masę. Sądzę, że jest to istotna bariera. Potrzeba wiele pracy, aby odchudzić te systemy. W przypadku samochodów drogowych celem jest redukcja zużycia paliwa oraz emisji zanieczyszczeń. Nie dziwi więc zainteresowanie samochodami elektrycznymi”.
„Formuła 1 jest inna. W F1 wyznacznikiem jest dla nas czas okrążenia. Czy za 20 lat nadal będziemy korzystać z benzyny? Tak sądzę. Zmiana na napędy elektryczne zajmie wiele czasu. Inżynierowie na pewno opracują odpowiednie rozwiązania. Pytanie brzmi: kiedy do tego dojdzie?”
|
| |
|
|
| |
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|