F1 2020Austria Styria Węgry Wielka Brytania 70 Hiszpania Belgia Włochy Toskania Rosja Eifel Portugalia
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

18.09.2020

Binotto: Ferrari wydaje miliony na rozwój symulatora

Massa: Ferrari podjęło dobrą decyzję rezygnując z Vettela

Verstappen: Nie ma dla mnie znaczenia, czy Albon zostanie lub odejdzie

17.09.2020

Louis Deletraz przeciwny udziałowi Alonso w testach w Abu Zabi

Wolff: Transfer Vettela do Astona jest świetny dla Formuły 1

Brown: Sprzedaż fabryki to bardzo dobra decyzja McLarena

Williams: Wycofanie się ROKiT wymusiło sprzedaż zespołu

Todt: Kryzysu Ferrari nie da się porównać do sytuacji z 1993 roku

Haas rozważa zatrudnienie Roberta Szwarcmana na sezon 2021?

16.09.2020

Durand: Przepis o wpisowym uderzy w projekt Panthera

Vettel: Szkoda, że Hamilton tak łatwo pobija rekordy Schumachera

Leclerc i Ricciardo liczą na powrót toru Mugello w przyszłości

Schumacher: Tytuł w F2 nie zagwarantuje mi posady w Formule 1

Todt: Mam nadzieję, że Volkswagen jest realnie zainteresowany F1

Marko: Red Bull musi mieć konkurencyjny silnik, by zatrzymać Maksa

15.09.2020

Renault omawia z FIA zaproszenie Alonso na testy w Abu Zabi

Nurburgring liczy na występ Schumachera w piątkowym treningu

Brown: Chcemy wykorzystać napięcia panujące w innych zespołach

Binotto: Wczesne ogłoszenie naszej decyzji pomogło Vettelowi

Mercedes wraca do rozmów w sprawie umowy Hamiltona

Więcej wiadomości

  Archiwum 2020
PnWtŚrCzPiSoNd
123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Dwunastu kierowców z ostrzeżeniami po kolizji na prostej startowej

Sędziowie orzekli również, że Valtteri Bottas przestrzegał obowiązujących przepisów.
Maciej Wróbel, 13 wrze?nia 2020, wyświetlenia: 1841<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

FIA zdecydowała o przyznaniu ostrzeżeń dwunastu kierowcom F1 w związku z karambolem, do którego doszło w trakcie pierwszego restartu wyścigu o Grand Prix Toskanii.

Niedzielne Grand Prix Toskanii na Mugello zostało wstrzymane po tym, jak podczas restartu doszło do karambolu, w wyniku którego z wyścigu odpadło czterech zawodników – Antonio Giovinazzi, Nicholas Latifi, Kevin Magnussen i Carlos Sainz.

Stawka była prowadzona przez Valtteriego Bottasa i właśnie szykowała się do powrotu do rywalizacji. Niektórzy zawodnicy z tyłu, myśląc, że doszło już do restartu, zaczęli przyspieszać wcześniej, co doprowadziło do kolizji z kierowcami jadącymi przed nimi.

Sędziowie postanowili rozpatrzyć incydent po wyścigu i wezwali do siebie kilku kierowców będących wówczas w centrum wydarzeń – Kevina Magnussena, Daniiła Kwiata czy Nicholasa Latifiego. Po przesłuchaniu kierowców i przeanalizowaniu materiałów wideo oraz danych z telemetrii sędziowie podjęli decyzję o przyznaniu ostrzeżeń dwunastu zawodnikom.

Ostrzeżenia otrzymali wspomniani Magnussen, Kwiat i Latifi, a oprócz nich także Antonio Giovinazzi, Carlos Sainz, Alexander Albon, Lance Stroll, Daniel Ricciardo, Sergio Perez, Lando Norris, Esteban Ocon oraz George Russell.

„Sędziowie doszli do wniosku, iż główną przyczyną tego incydentu było niespójne używanie gazu oraz hamulca, od ostatniego zakrętu do prostej startowej przez wyżej wymienionych kierowców” – brzmi oświadczenie.

„Sędziowie zdają sobie jednocześnie sprawę z wyzwań, jakie stwarza ulokowanie linii kontrolnej na tym torze, a także chęć kierowców do tego, by jak najwięcej móc zyskać po restarcie wyścigu. Jednakże incydent ten wskazuje na potrzebę zachowania ostrożności w sytuacji ponownego startu wyścigu i należy zauważyć, iż doszło do ekstremalnego przypadku harmonijki, który dramatycznie się nasilił, gdy poruszał się w głąb stawki”.

„Zauważamy także, że niektórzy kierowcy byliby w stanie uniknąć udziału w incydencie, gdyby nie podążali bezpośrednio za samochodem z przodu. W ten sposób skutecznie zablokowali wszelką widoczność na to, co działo się bezpośrednio przed poprzedzającym samochodem. Zadecydowano o nadaniu ostrzeżeń, ponieważ stewardzi uznali, że żaden kierowca nie był całkowicie ani w przeważającej części winny”.

Ostrzężenie jest częścią systemu kar przyznawanych przez sędziów FIA, jednak w przeciwieństwie do reprymendy, nie ma wpływu na superlicencje kierowców.

Sędziowie odnieśli się także do krytyki pod adresem przewodzącego wówczas stawce Valtteriego Bottasa. Fin tuż po incydencie został w ostrych słowach zaatakowany przez Romaina Grosjeana, a po wyścigu przekonywał, że nie jest winny spowodowania karambolu.

Stewardzi niejako potwierdzili wersję kierowcy Mercedesa uznając, że Bottas „przestrzegał przepisów”, ponieważ jako lider wyścigu „miał prawo na podstawie przepisów dyktować tempo”.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
13.09.2020  Magnussen, Latifi i Kwiat wezwani przez sędziów
11.09.2020  Perez otrzymał karę cofnięcia o 1 pozycję na starcie wyścigu
07.09.2020  Masi: Sędziowie stosują politykę otwartych drzwi
06.09.2020  Ferrari także wycofało apelację w sprawie Racing Point
06.09.2020  Racing Point wycofało się z udziału w procesie apelacyjnym
Tagi:
FIA

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca