F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

25.04.2024

Źródła Autosportu potwierdzają odejście Newey'a z Red Bulla

AMuS: Adrian Newey wkrótce ogłosi odejeście z Red Bulla

Vowles: Kara dla Sargeanta w Chinach była właściwa, choć surowa

Marko zadowolony z występu Ricciardo w Szanghaju

RacingNews365: Hulkenberg zostanie kierowcą Audi

24.04.2024

Koncern HP nowym tytularnym sponsorem Ferrari

Vesti wciąż liczy na awans do Formuły 1 w 2025 roku

Ferrari wystartuje w okolicznościowym malowaniu podczas GP Miami

23.04.2024

Saward: Williams może wystąpić o warunkową licencję dla Antonelliego

Sport Business: Ferrari bliskie tytularnego sponsoringu HP

Krack broni Strolla po kolizji z Ricciardo

Tajlandia zainteresowana organizacją ulicznego GP

22.04.2024

Rosberg: Hulkenberg ma na stole umowę z Audi

Norris: Nic nie wskazywało na taką zwyżkę formy w Chinach

Horner: Wolff nie powinien skupiać się na pozyskaniu Verstappena

W transferowym potrzasku, czyli o zakrętach życiowych Carlosa Sainza

21.04.2024

Alonso tłumaczy wybór miękkiej mieszanki w połowie wyścigu

Ricciardo ukarany za wyprzedzanie podczas neutralizacji

Hamilton: Nigdy przedtem nie odczuwałem takiej podsterowności

Mercedes pokłada nadzieję w poprawkach na GP Miami

Więcej wiadomości

  Archiwum 2020
PnWtŚrCzPiSoNd
123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Dwunastu kierowców z ostrzeżeniami po kolizji na prostej startowej

Sędziowie orzekli również, że Valtteri Bottas przestrzegał obowiązujących przepisów.
Maciej Wróbel, 13 wrze?nia 2020, wyświetlenia: 1966<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

FIA zdecydowała o przyznaniu ostrzeżeń dwunastu kierowcom F1 w związku z karambolem, do którego doszło w trakcie pierwszego restartu wyścigu o Grand Prix Toskanii.

Niedzielne Grand Prix Toskanii na Mugello zostało wstrzymane po tym, jak podczas restartu doszło do karambolu, w wyniku którego z wyścigu odpadło czterech zawodników – Antonio Giovinazzi, Nicholas Latifi, Kevin Magnussen i Carlos Sainz.

Stawka była prowadzona przez Valtteriego Bottasa i właśnie szykowała się do powrotu do rywalizacji. Niektórzy zawodnicy z tyłu, myśląc, że doszło już do restartu, zaczęli przyspieszać wcześniej, co doprowadziło do kolizji z kierowcami jadącymi przed nimi.

Sędziowie postanowili rozpatrzyć incydent po wyścigu i wezwali do siebie kilku kierowców będących wówczas w centrum wydarzeń – Kevina Magnussena, Daniiła Kwiata czy Nicholasa Latifiego. Po przesłuchaniu kierowców i przeanalizowaniu materiałów wideo oraz danych z telemetrii sędziowie podjęli decyzję o przyznaniu ostrzeżeń dwunastu zawodnikom.

Ostrzeżenia otrzymali wspomniani Magnussen, Kwiat i Latifi, a oprócz nich także Antonio Giovinazzi, Carlos Sainz, Alexander Albon, Lance Stroll, Daniel Ricciardo, Sergio Perez, Lando Norris, Esteban Ocon oraz George Russell.

„Sędziowie doszli do wniosku, iż główną przyczyną tego incydentu było niespójne używanie gazu oraz hamulca, od ostatniego zakrętu do prostej startowej przez wyżej wymienionych kierowców” – brzmi oświadczenie.

„Sędziowie zdają sobie jednocześnie sprawę z wyzwań, jakie stwarza ulokowanie linii kontrolnej na tym torze, a także chęć kierowców do tego, by jak najwięcej móc zyskać po restarcie wyścigu. Jednakże incydent ten wskazuje na potrzebę zachowania ostrożności w sytuacji ponownego startu wyścigu i należy zauważyć, iż doszło do ekstremalnego przypadku harmonijki, który dramatycznie się nasilił, gdy poruszał się w głąb stawki”.

„Zauważamy także, że niektórzy kierowcy byliby w stanie uniknąć udziału w incydencie, gdyby nie podążali bezpośrednio za samochodem z przodu. W ten sposób skutecznie zablokowali wszelką widoczność na to, co działo się bezpośrednio przed poprzedzającym samochodem. Zadecydowano o nadaniu ostrzeżeń, ponieważ stewardzi uznali, że żaden kierowca nie był całkowicie ani w przeważającej części winny”.

Ostrzężenie jest częścią systemu kar przyznawanych przez sędziów FIA, jednak w przeciwieństwie do reprymendy, nie ma wpływu na superlicencje kierowców.

Sędziowie odnieśli się także do krytyki pod adresem przewodzącego wówczas stawce Valtteriego Bottasa. Fin tuż po incydencie został w ostrych słowach zaatakowany przez Romaina Grosjeana, a po wyścigu przekonywał, że nie jest winny spowodowania karambolu.

Stewardzi niejako potwierdzili wersję kierowcy Mercedesa uznając, że Bottas „przestrzegał przepisów”, ponieważ jako lider wyścigu „miał prawo na podstawie przepisów dyktować tempo”.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
21.04.2024  Ricciardo ukarany za wyprzedzanie podczas neutralizacji
21.04.2024  Autosport: F1 omówi propozycję zmian w systemie punktowym
10.04.2024  Autosport: Plan aktywnej aerodynamiki będzie wymagał zmian
24.03.2024  Alonso ukarany doliczeniem 20 sekund za niebezpieczną jazdę [Akt.]
24.03.2024  Alonso: Miałem problemy z układem magazynowania energii
Tagi:
FIA

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca