F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

26.04.2024

Autosport: Red Bull może blokować Newey'a do końca 2026 roku

Nico Hulkenberg dołączy do Kick Sauber od sezonu 2025

25.04.2024

Źródła Autosportu potwierdzają odejście Newey'a z Red Bulla

AMuS: Adrian Newey wkrótce ogłosi odejeście z Red Bulla

Vowles: Kara dla Sargeanta w Chinach była właściwa, choć surowa

Marko zadowolony z występu Ricciardo w Szanghaju

RacingNews365: Hulkenberg zostanie kierowcą Audi

24.04.2024

Koncern HP nowym tytularnym sponsorem Ferrari

Vesti wciąż liczy na awans do Formuły 1 w 2025 roku

Ferrari wystartuje w okolicznościowym malowaniu podczas GP Miami

23.04.2024

Saward: Williams może wystąpić o warunkową licencję dla Antonelliego

Sport Business: Ferrari bliskie tytularnego sponsoringu HP

Krack broni Strolla po kolizji z Ricciardo

Tajlandia zainteresowana organizacją ulicznego GP

22.04.2024

Rosberg: Hulkenberg ma na stole umowę z Audi

Norris: Nic nie wskazywało na taką zwyżkę formy w Chinach

Horner: Wolff nie powinien skupiać się na pozyskaniu Verstappena

W transferowym potrzasku, czyli o zakrętach życiowych Carlosa Sainza

21.04.2024

Alonso tłumaczy wybór miękkiej mieszanki w połowie wyścigu

Ricciardo ukarany za wyprzedzanie podczas neutralizacji

Więcej wiadomości

  Archiwum 2020
PnWtŚrCzPiSoNd
123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Guanyu Zhou wygrywa skrócony sprint F2 w Soczi

Wyścig zakończono po siedmiu okrążeniach z powodu kraksy Ghiotto i Aitkena.
Maciej Wróbel, 27 wrze?nia 2020, wyświetlenia: 1609<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

Guanyu Zhou odniósł w niedzielnym sprincie w Soczi swoje pierwsze zwycięstwo w Formule 2. Wygrana przypadła Chińczykowi w niecodziennych okolicznościach, gdyż wyścig został przerwany i następnie zakończony po zaledwie siedmiu okrążeniach z powodu potężnej kraksy Luki Ghiotto i Jacka Aitkena w czwartym zakręcie.

Zhou do drugiego wyścigu w Soczi przystępował z pole position i bezproblemowo obronił prowadzenie przed Aitkenem, który zaliczył świetny start z trzeciego pola. Mazepin spadł z drugiej na trzecią lokatę, a za jego plecami znalazł się Mick Schumacher, który popisał się znakomitym startem z ósmej pozycji.

Na starcie doszło do jednego poważniejszego incydentu, jakim była kolizja Jake'a Hughesa z Guilherme Samaią. Obaj kierowcy byli zmuszeni wycofać się z dalszej rywalizacji. Początkowo sędziowie nie kwapili się, by zarządzić choćby wirtualną neutralizację, jednak porządkowi mieli problem ze ściągnięciem bolidu Samaii z toru. Ostatecznie doszło do wirtualnej neutralizacji na drugim kółku. Jeszcze jednak przed jej wprowadzeniem Nikita Mazepin zdołał uporać się z Aitkenem i odzyskał drugą pozycję.

Po upływie jednego okrążenia tor został uprzątnięty i kierowcy mogli wrócić do rywalizacji. Zhou prowadził z przewagą niespełna półtorej sekundy nad Mazepinem. Trzeci był Aitken, za którym bardzo blisko znajdowali się Schumacher, Daruvala, Ghiotto, Ilott i Tsunoda. Schumacher prezentował znacznie lepsze tempo od Aitkena i jeszcze na trzecim kółku wyprzedził kierowcę Camposa w osiemnastym zakręcie.

Szczęścia w walce z Brytyjczykiem spróbował także Jehan Daruvala. Hindus wyprzedził nawet Aitkena na wyjściu z ostatniego zakrętu, lecz rezerwowy kierowca Williamsa miał zdecydowanie wyższą prędkość. Aitken odzyskał pozycję, a Daruvala nie zmieścił się w pierwszym zakręcie i momentalnie znalazł się pod presją ze strony Luki Ghiotto. W międzyczasie Yuki Tsunoda uporał się z Callumem Ilottem i awansował na siódme miejsce.

W tym czasie pierwsza dwójka zdołała uciec Schumacherowi na niemal pięć sekund. Na czwartym kółku Mazepin zdecydowanie podkręcił tempo i zaczął naciskać na prowadzącego Zhou. Obaj kierowcy byli najszybsi na torze i co rusz wykręcali najlepsze czasy pojedynczego okrążenia. Na piątym kółku Mazepin znalazł się w zasięgu DRS, jednak był ciągle zbyt daleko, by móc podjąć jakąkolwiek próbę ataku na juniora Renault.

Ostatecznie Mazepin nie zdążył nawiązać walki z Zhou ze względu na potężną kraksę walczących o czwartą pozycję Jacka Aitkena i Luki Ghiotto w czwartym zakręcie. Włoch udanie zaatakował kierowcę Camposa w drugim zakręcie, jednak Brytyjczyk miał lepszą prędkość na wyjściu. Obaj kierowcy zrównali się w długim zakręcie numer cztery, jednak w pewnym momencie zaczęli tracić przyczepność, zostali zniesieni na zewnętrzną i doszło do kolizji. Aitken i Ghiotto z impetem uderzyli w bandy okalające tor. Sędziowie bardzo szybko zadecydowali o wywieszeniu czerwonej flagi.

Kierowcy opuścili swoje samochody o własnych siłach i wkrótce potwierdzono, że obaj wyszli z tego zdarzenia bez uszczerbku na zdrowiu. Bandy w czwartym zakręcie były jednak bardzo poważnie uszkodzone i było oczywiste, że rywalizacja nie zostanie zbyt prędko wznowiona. W dodatku bolid Ghiotto stanął w płomieniach i wkrótce niemal doszczętnie spłonął.

Po upływie niespełna pół godziny od zdarzenia sędziowie podjęli decyzję o zakończeniu wyścigu i uznaniu za oficjalne wyników z piątego okrążenia. Guanyu Zhou zatem mógł świętować swoją pierwszą wygraną w serii, a podium uzupełnili Mazepin i Schumacher. Aitken i Ghiotto ostatecznie zostali sklasyfikowani na czwartym i piątym miejscu, a punktowaną ósemkę zamknęli Tsunoda, Ilott i Ticktum. Kierowcy otrzymali połowę punktów, jako że nie przejechali 75 procent dystansu wyścigu.

Taki rozwój wydarzeń nie przeszkodził jednak Mickowi Schumacherowi powiększyć swojej przewagi nad drugim w klasyfikacji Callumem Ilottem i wynosi ona obecnie już 22 punkty. Na trzecie miejsce kosztem Christiana Lundgaarda awansował Yuki Tsunoda i wyprzedza on Duńczyka o dwa punkty. Mazepin zrównał się w klasyfikacji ze Szwarcmanem, który Soczi opuszcza z zerowym dorobkiem punktowym. Siódmy utrzymuje się Deletraz, który ma jednak tylko 2,5 punktu przewagi nad dzisiejszym triumfatorem – Zhou.

Formula 2 > 2020 > Rosja 2 (sprint), Soczi - 5,848 km
P. #KierowcaNar.ZespółSamochódOkr.Czas/strataPkt.
1. 3Guanyu ZhouUNI-Virtuosi RacingDallara F2 2018510:01,18415
2. 24Nikita MazepinHitech Grand PrixDallara F2 20185+0:00,81812
3. 20Mick SchumacherPrema RacingDallara F2 20185+0:04,81610
4. 9Jack AitkenCampos RacingDallara F2 20185+0:06,4598
5. 25Luca GhiottoHitech Grand PrixDallara F2 20185+0:07,6706
6. 7Yuki TsunodaCarlinDallara F2 20185+0:08,2824
7. 4Callum IlottUNI-Virtuosi RacingDallara F2 20185+0:09,1412
8. 2Dan TicktumDAMSDallara F2 20185+0:09,7691
9. 12Pedro PiquetCharouz Racing SystemDallara F2 20185+0:10,506
10. 21Robert SzwarcmanPrema RacingDallara F2 20185+0:11,244
11. 8Jehan DaruvalaCarlinDallara F2 20185+0:11,988
12. 16Artiom MarkiełowBWT HWA RacelabDallara F2 20185+0:12,438
13. 6Christian LundgaardART Grand PrixDallara F2 20185+0:13,536
14. 5Marcus ArmstrongART Grand PrixDallara F2 20185+0:14,053
15. 23Marino SatoTridentDallara F2 20185+0:14,611
16. 17Giuliano AlesiBWT HWA RacelabDallara F2 20185+0:15,032
17. 11Louis DeletrazCharouz Racing SystemDallara F2 20185+0:15,717
18. 1Jüri VipsDAMSDallara F2 20185+0:17,100
19. 22Roy NissanyTridentDallara F2 20185+0:17,757
20. 15Felipe DrugovichMP MotorsportDallara F2 20185+0:38,002
Niesklasyfikowani
17Jake HughesBWT HWA RacelabDallara F2 20180
10Guilherme SamaiaCampos RacingDallara F2 20180
Najszybsze okrążenie: Nikita Mazepin (Hitech Grand Prix) - 1:51,873 na 5 okrążeniu (+2 pkt.)
Klasyfikacje generalne  |  Kalendarz wyścigów

Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
24.03.2024  Hadjar wygrywa główny wyścig F2 w Melbourne
23.03.2024  Isack Hadjar z karą czasową za kolizję z Martim i Bortoleto
23.03.2024  Isack Hadjar najszybszy w ekscytującym sprincie
22.03.2024  Dennis Hauger wygrywa chaotyczne kwalifikacje w Australii
09.03.2024  Enzo Fittipaldi zwycięża w głównym wyścigu w Dżuddzie
Tagi:
F2

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca