F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

27.04.2024

Vowles: Williams może być mocny w Monako

Motorsport-Total: W Miami odbędzie się spotkanie Andrettiego z FOM

Lista startowa na sezon 2025

Hockenheim podejmie próbę odzyskania organizacji GP Niemiec

Bearman faworytem do zastąpienia Hulkenberga w Haasie

26.04.2024

Autosport: Red Bull może blokować Newey'a do końca 2026 roku

Nico Hulkenberg dołączy do Kick Sauber od sezonu 2025

25.04.2024

Źródła Autosportu potwierdzają odejście Newey'a z Red Bulla

AMuS: Adrian Newey wkrótce ogłosi odejeście z Red Bulla

Vowles: Kara dla Sargeanta w Chinach była właściwa, choć surowa

Marko zadowolony z występu Ricciardo w Szanghaju

RacingNews365: Hulkenberg zostanie kierowcą Audi

24.04.2024

Koncern HP nowym tytularnym sponsorem Ferrari

Vesti wciąż liczy na awans do Formuły 1 w 2025 roku

Ferrari wystartuje w okolicznościowym malowaniu podczas GP Miami

23.04.2024

Saward: Williams może wystąpić o warunkową licencję dla Antonelliego

Sport Business: Ferrari bliskie tytularnego sponsoringu HP

Krack broni Strolla po kolizji z Ricciardo

Tajlandia zainteresowana organizacją ulicznego GP

22.04.2024

Rosberg: Hulkenberg ma na stole umowę z Audi

Więcej wiadomości

  Archiwum 2006
PnWtŚrCzPiSoNd
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Gianclaudio "Clay" Regazzoni (1939-2006)

Urodzony w Szwajcarii kierowca zginął w wypadku samochodowym w piątek, 15 grudnia.
W, 16 grudnia 2006, wyświetlenia: 1321<< | lista | T- | T+ | >>
Były kierowca Formuły 1 Gianclaudio "Clay" Regazzoni zginął w wypadku samochodowym w piątek, 15 grudnia – poinformowała włoska policja. Urodzony w Szwajcarii kierowca, który odniósł dla Williamsa pierwsze zwycięstwo Grand Prix, miał 67 lat.

Regazzoni, sparaliżowany od pasa w dół w wyniku złamania kręgosłupa w 1980 roku podczas wypadku w Grand Prix Stanów Zjednoczonych w Long Beach, zginął na skutek zderzenia z ciężarówką. Do wypadku tego doszło na autostradzie na zachód od Parmy.

„Wraz z Clayem Regazzonim tracimy odważnego kierowcę i człowieka, który zawsze tak podchodził do swojego życia. Pamiętam go nie tylko jako jednego z moich kierowców, lecz również jako człowieka z prawdziwą pasją dla Ferrari.” – oświadczył prezydent Ferrari Luca Cordero di Montezemolo.

Regazzoni jechał Chryslerem Voyagerem pomalowanym w barwy marki zegarków firmowanych jego nazwiskiem. W samochodzie był wózek inwalidzki, którego musiał używać od czasu feralnego wypadku w F1. Policja podała, że nic nie wskazuje na to, aby jechał z nadmierną szybkością, a widoczność była dobra. Nikt więcej nie ucierpiał.

„Clay odniósł pierwsze zwycięstwo Grand Prix dla Williamsa w 1979 roku na torze Silverstone. To prawdopodobnie było najważniejszym wydarzeniem, jakie miało miejsce podczas naszej obecności w Formule 1. Był dżentelmenem i przyjemnością było obcowanie z nim w zespole. Patrick (Head) i ja oraz inni członkowie zespołu zawsze będziemy o nim pamiętać.” – powiedział Frank Williams.

Urodzony w Lugano 5 września 1939 roku Regazzoni był wicemistrzem świata w barwach Ferrari w 1974 roku. Przegrał z młodym Brazylijczykiem startującym w barwach McLarena – Emersonem Fittipaldim. Rodzice nadali mu imiona Gianclaudio Giuseppe, jednak większość nazywała go po prostu "Clay".

Regazzoni zadebiutował w zespole Enzo Ferrari w 1970 roku podczas Grand Prix Holandii, zajmując czwarte miejsce. Wygrał jeszcze w tym samym roku podczas swojego piątego wyścigu, kiedy pokonał Jackiego Stewarta na torze Monza. Pomimo brania udziału jedynie w ośmiu wyścigach, zakończył sezon na trzeciej pozycji w klasyfikacji mistrzostw świata.

Jeździł dla BRM w sezonie 1973, zanim powrócił do Ferrari w 1974 roku, jako drugi kierowca obok przyszłego trzykrotnego mistrza świata, jakim pod okiem Luki di Montezemolo okazał się Niki Lauda. W 1975 roku ponownie wygrał z Ferrari Grand Prix Włoch.

W latach 1977-1978 jeździł odpowiednio dla zespołów Ensign oraz Shadow, zanim powrócił do konkurencyjnego samochodu dostarczonego przez stajnię Franka Williamsa. Był partnerem Alana Jonesa. Pomimo zapewnienia zespołowi historycznego zwycięstwa na Silverstone, został po roku zastąpiony przez Argentyńczyka Carlosa Reutemanna.

Wypadek Regazzioniego na skutek awarii hamulców w 1980 roku zakończył jego karierę w Formule 1 po 132 wyścigach. "Clay" mimo paraliżu nie skończył z wyścigami samochodowymi. Prowadził samochody sportowe przystosowane do obsługi z użyciem jedynie rąk oraz brał udział w rajdzie Dakar.

Źródło: Reuters.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
27.04.2024  Lista startowa na sezon 2025
21.04.2024  Autosport: F1 omówi propozycję zmian w systemie punktowym
17.04.2024  Verstappen: Sprint w Chinach nie jest dobrym pomysłem
12.04.2024  Formuła 1 potwierdziła kalendarz na sezon 2025
10.04.2024  Autosport: Plan aktywnej aerodynamiki będzie wymagał zmian
Tagi:
F1 ogólnie
Ferrari
Williams
di Montezemolo L.
Williams F.

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Golak, 16.12.2006 16:32[!]
[*] [*] [*]
Farina, 16.12.2006 16:42[!]
[*]
godzil2, 16.12.2006 18:02[!]
[*] (*) {*} [**] {**} |*|
lakeman, 17.12.2006 11:28[!]
Oddał życie dla sportu...dosłownie i w przenośni...to zawsze boli.
Barth, 17.12.2006 11:29[!]
[*]
Jarek, 17.12.2006 16:10[!]
[*]
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca