F1 20211  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

30.11.2021

Nowa gra na horyzoncie! - wesprzyj projekt Formula'21GP

Ocon: Awans Piastriego do Formuły 1 to kwestia czasu

Horner: Nowa umowa pozwoliła Perezowi rozwinąć skrzydła

Vasseur: Sponsorzy dobijają się do Alfy po zatrudnieniu Zhou

Torrent: Catalunya rywalizowała o GP Hiszpanii z Madrytem

Raikkonen: Obecny kalendarz nie stawia większych wymagań

Zmiany w stawce Formuły 2 przed weekendem w Arabii Saudyjskiej

29.11.2021

Sainz: Tor w Dżuddzie zbliży do siebie środek stawki

Capito ucina spekulacje łączące Grupę Volkswagen z Williamsem

Dmitrij Mazepin: Sfinansowałem budowę nowego podwozia Haasa

Verstappen: Tarcia na finiszu sezonu są czymś normalnym

Yamamoto: Red Bull i Honda nie mają już przewagi nad Mercedesem

Capito: Russell rzuci wyzwanie Hamiltonowi w sezonie 2022

28.11.2021

Zmarł Sir Frank Williams

Capito: Grupa VW nie marnowałaby czasu na niepoważne rozmowy z F1

Dmitrij Mazepin: Nadal jestem zainteresowany przejęciem zespołu F1

27.11.2021

Ocon: Wystarczyły drobne zmiany

26.11.2021

Perez: Gasly zasługuje na kolejną szansę w topowym zespole

Steiner: To była najbardziej wymagająca seria wyścigów w historii

Masi broni powolnych decyzji sędziów

Więcej wiadomości

  Archiwum 2021
PnWtŚrCzPiSoNd
123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930
2021  |  2020  |  2019  |  2018
2017  |  2016  |  2015  |  2014
2013  |  2012  |  2011  |  2010
2009  |  2008  |  2007  |  2006
2005  |  2004  |  2003  |  2002
2001  |  2000  |  1999

FIA wprowadzi dodatkowe kontrole ciśnienia opon

Jest to pokłosie wypadków z udziałem Lance'a Strolla i Maxa Verstappena w Baku.
Maciej Wróbel, 16 czerwca 2021, wyświetlenia: 907<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

Począwszy od zbliżającego się Grand Prix Francji, FIA wprowadzi dodatkowe kontrole ciśnienia opon by upewnić się, że zespoły nie ustawiają go na zbyt niskim poziomie.

Po wypadkach Lance'a Strolla i Maxa Verstappena w Azerbejdżanie, do których doszło w obu przypadkach z powodu pęknięcia lewej tylnej opony, Pirelli przeprowadziło dochodzenie, z którego wynika, iż do eksplozji opon doszło ze względu na sposób użycia ogumienia. Włoski producent wraz z FIA od tamtej pory opracowywał nowe procedury mające na celu uniknięcie podobnego scenariusza w przyszłości.

W odpowiedzi na wtorkowy komunikat Pirelli, Red Bull Racing opublikował oświadczenie, w którym poinformowano, iż w Azerbejdżanie zespół „przez cały czas” stosował się do parametrów opon zalecanych przez Pirelli.

Przed wyścigiem w Paul Ricard, FIA przesłała zespołom specjalną dyrektywę techniczną w której przypomina im o obowiązku ustawienia ciśnienia opon na wyższym poziomie niż ten określony w zaleceniach Pirelli. Problemem jednak jest fakt, iż zarówno FIA, jak i Pirelli nie mają odpowiednich narzędzi, by móc w niezawodny sposób kontrolować ciśnienie, gdy samochody znajdują się na torze.

Zespoły posiadają własne czujniki i dane do monitorowania ciśnienia opon, jednakże takie systemy nie są wystarczająco niezawodne, a dane nie są wystarczająco miarodajne, aby móc stanowić dowody na naruszenie przepisów.

Od tego weekendu, w celu ustalenia, czy zespoły utrzymują ciśnienie w oponach na odpowiednim poziomie, ogumienie będzie sprawdzane po zakończeniu jazd. Zestawy będą wybierane losowo po sesjach treningowych i kwalifikacyjnych, podczas gdy każdy zestaw użyty podczas wyścigu będzie sprawdzany po zużyciu.

Na opony, które będą poddane testom, nałożone zostaną specjalne oznaczenia, aby upewnić się, że zespoły nie będą mogły manipulować ciśnieniem przed kontrolą. Niedozwolone będzie ponowne napompowanie opony. Jeśli wykryty zostanie wadliwy zawór, lub inny problem powodujący błędny odczyt, możliwa będzie ponowna kontrola.

FIA podkreśla także, iż każdy zespół, któremu udowodni się ściganie ze zbyt niskim ciśnieniem w oponach, będzie zgłaszany sędziom. Dodatkowo wprowadzone zostaną również kontrole z użyciem kamer na podczerwień, które pomogą ustalić, czy zespoły przed pomiarami nie przegrzewają zbytnio opon w kocach grzewczych, by podnieść ciśnienie.

Poprzednio zespoły musiały przestrzegać jedynie minimalnego ciśnienia początkowego przed wyścigiem. Teraz konieczność przejścia kontroli po wyścigu oznacza, że nie będzie można stosować ciśnienia konsekwentnie poniżej wartości orientacyjnych Pirelli.

Nowe kontrole FIA zostają wprowadzone na niedługo przed zupełnie nowym systemem, który wejdzie w życie w roku 2022. Wówczas zespoły będą mieć obowiązek posiadania standardowych urządzeń do monitorowania ciśnienia i temperatury w oponach, co pozwoli FIA i Pirelli na lepszy wgląd w dane.

Artykuł 10.7.3 poprawki do regulaminu technicznego na sezon 2022 brzmi: „Wszystkie samochody muszą być wyposażone w czujniki monitorowania ciśnienia i temperatury w oponach, które zostały wyprodukowane przez wyznaczonego przez FIA dostawcę zgodnie ze specyfikacją określoną przez FIA. Obręcze kół oraz czujniki ciśnienia i temperatury w oponach należy oznakować zgodnie z kolorystyką naroży i schematem oznakowania określonym w Załączniku do Regulaminu Technicznego i Sportowego”.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
26.11.2021  Masi broni powolnych decyzji sędziów
21.11.2021  Horner przeprosił za swój komentarz po ostrzeżeniu od FIA
21.11.2021  Horner wezwany do złożenia wyjaśnień sędziom
21.11.2021  Max Verstappen przesunięty o pięć pozycji
21.11.2021  Bottas ukarany cofnięciem o trzy pozycje na starcie
Tagi:
FIA
Pirelli

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca