F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

26.04.2024

Autosport: Red Bull może blokować Newey'a do końca 2026 roku

Nico Hulkenberg dołączy do Kick Sauber od sezonu 2025

25.04.2024

Źródła Autosportu potwierdzają odejście Newey'a z Red Bulla

AMuS: Adrian Newey wkrótce ogłosi odejeście z Red Bulla

Vowles: Kara dla Sargeanta w Chinach była właściwa, choć surowa

Marko zadowolony z występu Ricciardo w Szanghaju

RacingNews365: Hulkenberg zostanie kierowcą Audi

24.04.2024

Koncern HP nowym tytularnym sponsorem Ferrari

Vesti wciąż liczy na awans do Formuły 1 w 2025 roku

Ferrari wystartuje w okolicznościowym malowaniu podczas GP Miami

23.04.2024

Saward: Williams może wystąpić o warunkową licencję dla Antonelliego

Sport Business: Ferrari bliskie tytularnego sponsoringu HP

Krack broni Strolla po kolizji z Ricciardo

Tajlandia zainteresowana organizacją ulicznego GP

22.04.2024

Rosberg: Hulkenberg ma na stole umowę z Audi

Norris: Nic nie wskazywało na taką zwyżkę formy w Chinach

Horner: Wolff nie powinien skupiać się na pozyskaniu Verstappena

W transferowym potrzasku, czyli o zakrętach życiowych Carlosa Sainza

21.04.2024

Alonso tłumaczy wybór miękkiej mieszanki w połowie wyścigu

Ricciardo ukarany za wyprzedzanie podczas neutralizacji

Więcej wiadomości

  Archiwum 2021
PnWtŚrCzPiSoNd
123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

FIA wprowadzi dodatkowe kontrole ciśnienia opon

Jest to pokłosie wypadków z udziałem Lance'a Strolla i Maxa Verstappena w Baku.
Maciej Wróbel, 16 czerwca 2021, wyświetlenia: 968<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

Począwszy od zbliżającego się Grand Prix Francji, FIA wprowadzi dodatkowe kontrole ciśnienia opon by upewnić się, że zespoły nie ustawiają go na zbyt niskim poziomie.

Po wypadkach Lance'a Strolla i Maxa Verstappena w Azerbejdżanie, do których doszło w obu przypadkach z powodu pęknięcia lewej tylnej opony, Pirelli przeprowadziło dochodzenie, z którego wynika, iż do eksplozji opon doszło ze względu na sposób użycia ogumienia. Włoski producent wraz z FIA od tamtej pory opracowywał nowe procedury mające na celu uniknięcie podobnego scenariusza w przyszłości.

W odpowiedzi na wtorkowy komunikat Pirelli, Red Bull Racing opublikował oświadczenie, w którym poinformowano, iż w Azerbejdżanie zespół „przez cały czas” stosował się do parametrów opon zalecanych przez Pirelli.

Przed wyścigiem w Paul Ricard, FIA przesłała zespołom specjalną dyrektywę techniczną w której przypomina im o obowiązku ustawienia ciśnienia opon na wyższym poziomie niż ten określony w zaleceniach Pirelli. Problemem jednak jest fakt, iż zarówno FIA, jak i Pirelli nie mają odpowiednich narzędzi, by móc w niezawodny sposób kontrolować ciśnienie, gdy samochody znajdują się na torze.

Zespoły posiadają własne czujniki i dane do monitorowania ciśnienia opon, jednakże takie systemy nie są wystarczająco niezawodne, a dane nie są wystarczająco miarodajne, aby móc stanowić dowody na naruszenie przepisów.

Od tego weekendu, w celu ustalenia, czy zespoły utrzymują ciśnienie w oponach na odpowiednim poziomie, ogumienie będzie sprawdzane po zakończeniu jazd. Zestawy będą wybierane losowo po sesjach treningowych i kwalifikacyjnych, podczas gdy każdy zestaw użyty podczas wyścigu będzie sprawdzany po zużyciu.

Na opony, które będą poddane testom, nałożone zostaną specjalne oznaczenia, aby upewnić się, że zespoły nie będą mogły manipulować ciśnieniem przed kontrolą. Niedozwolone będzie ponowne napompowanie opony. Jeśli wykryty zostanie wadliwy zawór, lub inny problem powodujący błędny odczyt, możliwa będzie ponowna kontrola.

FIA podkreśla także, iż każdy zespół, któremu udowodni się ściganie ze zbyt niskim ciśnieniem w oponach, będzie zgłaszany sędziom. Dodatkowo wprowadzone zostaną również kontrole z użyciem kamer na podczerwień, które pomogą ustalić, czy zespoły przed pomiarami nie przegrzewają zbytnio opon w kocach grzewczych, by podnieść ciśnienie.

Poprzednio zespoły musiały przestrzegać jedynie minimalnego ciśnienia początkowego przed wyścigiem. Teraz konieczność przejścia kontroli po wyścigu oznacza, że nie będzie można stosować ciśnienia konsekwentnie poniżej wartości orientacyjnych Pirelli.

Nowe kontrole FIA zostają wprowadzone na niedługo przed zupełnie nowym systemem, który wejdzie w życie w roku 2022. Wówczas zespoły będą mieć obowiązek posiadania standardowych urządzeń do monitorowania ciśnienia i temperatury w oponach, co pozwoli FIA i Pirelli na lepszy wgląd w dane.

Artykuł 10.7.3 poprawki do regulaminu technicznego na sezon 2022 brzmi: „Wszystkie samochody muszą być wyposażone w czujniki monitorowania ciśnienia i temperatury w oponach, które zostały wyprodukowane przez wyznaczonego przez FIA dostawcę zgodnie ze specyfikacją określoną przez FIA. Obręcze kół oraz czujniki ciśnienia i temperatury w oponach należy oznakować zgodnie z kolorystyką naroży i schematem oznakowania określonym w Załączniku do Regulaminu Technicznego i Sportowego”.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
21.04.2024  Ricciardo ukarany za wyprzedzanie podczas neutralizacji
21.04.2024  Autosport: F1 omówi propozycję zmian w systemie punktowym
10.04.2024  Autosport: Plan aktywnej aerodynamiki będzie wymagał zmian
24.03.2024  Alonso ukarany doliczeniem 20 sekund za niebezpieczną jazdę [Akt.]
24.03.2024  Alonso: Miałem problemy z układem magazynowania energii
Tagi:
FIA
Pirelli

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca