F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

07.05.2024

Horner: Powertrains pozyskało 220 pracowników Mercedesa

Bravi: Sainz jest głównym celem transferowym Audi

Wolff: Krytyka Mintzlaffa nie ma dla mnie najmniejszego znaczenia

Horner: Start Pereza w Miami był zbyt optymistyczny

Sainz: Zjeżdżając okrążenie później to ja mogłem wygrać GP Miami

06.05.2024

Magnussen otrzymał dwa punkty karne za kolizję z Sargeantem

Stella: Praktyki Magnussena na torze są nie do zaakceptowania

Rushbrook: Ford pozostaje zaangażowany mimo odejścia Newey'a

LA Times: Wheatley posiada ofertę objęcia funkcji szefa zespołu

Sainz stracił czwarte miejsce w Grand Prix Miami

Stella zaskoczony tak mocnym tempem McLarena

Verstappen: To nie jest ostatnie zwycięstwo Norrisa

Norris: Wielu we mnie wątpiło

GP Miami: najszybsze okrążenia w wyścigu

GP Miami: wyniki wyścigu

05.05.2024

Lando Norris sensacyjnie wygrywa Grand Prix Miami

Verstappen: Opony zmuszały do zgadywania przyczepności

Russell: Poszliśmy za daleko z tegorocznym samochodem

04.05.2024

GP Miami: wyniki kwaliifkacji

Verstappen ustawi się na pole position do Grand Prix Miami

Więcej wiadomości

  Archiwum 2007
PnWtŚrCzPiSoNd
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Analiza techniczna modelu Renault R27

Projekt jest wyraźną kontynuacją zwycięskich maszyn R26 i R25.
deZZember & Maraz, 20 stycznia 2007, wyświetlenia: 2348<< | lista | T- | T+ | >>
Podczas gdy nowe Renault R27 testowało na torze Jerez w tym tygodniu, można było lepiej przyjrzeć się jego detalom. Najnowszy projekt jest wyraźną kontynuacją zwycięskich maszyn R26 i R25.

Pierwszą sprawą, która rzuca się w oczy, jest przednie zawieszenie, w którym pozostawiono rozwiązanie typu V keel. To oznacza, że – jeżeli zespół Red Bull zastosuje rozwiązanie kila zerowego (zero keel) – zespół Renault może pozostać jedynym w sezonie 2007, który stosuje rozwiązanie inne niż kil zerowy.

Najprawdopodobniej jednak takie rozwiązanie nie ma aż tak bardzo ujemnego wpływu na aerodynamikę, a może dać zespołowi więcej możliwości regulacji geometrii zawieszenia, co może być ważniejsze uwzględniając naukę nowych opon firmy Bridgestone.

Zakrzywiony płat nad przednim skrzydłem wydaje się być większy, niż ten stosowany w zeszłym sezonie, natomiast kształt deflektorów i monocoque wydają się być przeniesione z zeszłorocznego modelu. Najbardziej zmienione wydają się być osłony chłodnic, których wlot ma teraz przekrój trójkątny.

Najbardziej rzucają się w oczy nowe boczne owiewki zintegrowane z lusterkami wstecznymi. Wyraźny widok w lusterkach będzie jednak sprawą dyskusyjną, ponieważ owiewki mają tendencję do wpadania w wibracje przy większych prędkościach. W dalszej części bolidu osłony chłodnic ciasno opasają konstrukcję, przez co wydech wystaje całkiem sporo ponad nadwozie, w przeciwieństwie do modelu R26.

Na koniec warto dodać, że na obręczach tylnych kół pojawiły się podobne jak w Ferrari osłony, które poprawiają chłodzenie hamulców, eliminując tworzące się w tym miejscu turbulencje powietrza.

Zobacz także:

Źródło: Autosport.com (Autor oryginalnego opracowania: Craig Scarborough), informacja własna
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
10.04.2024  Autosport: Renault rozważa sprzedaż zespołu Alpine
21.03.2024  Jordan: Renault mogło już zadecydować o wycofaniu się z F1
07.03.2024  Famin: Wiemy, że nasza obecna forma jest nieackeptowalna
19.01.2024  Famin: Renault pozostaje gotowe na wznowienie rozmów z Andrettim
11.01.2024  Szafnauer: Zespoły złamały dżentelmeńską umowę
Tagi:
Renault
Prezentacje
Analizy techniczne

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Pussik, 20.01.2007 13:30[!]
Czyli jak u wszystkich innych zespołow, nic drastycznie się nie zmieniło.

McLaren nie używa juz V-kila?
deeze, 20.01.2007 15:52[!]
McLaren od dawna już używa kila zerowego (Adrian Newey). Natomiast ostatnio najbardziej zdziwiła mnie wiadomość o tym, że również Ferrari zrezygnowało z single keel'a. No to teraz ciekawie to wygląda z Renault :)
marrcus, 20.01.2007 15:56[!]
A co to V-kil?
Pussik, 20.01.2007 16:25[!]
Renault się obudziło z V-kilem w nocniku.

Różniste kile to typ mocowania przedniego spojlera do bolidu, czy tak?
Hitokiri, 20.01.2007 16:39[!]
"Różniste kile to typ mocowania przedniego spojlera do bolidu, czy tak?"

zawieszenia z przodu
Kid, 20.01.2007 16:47[!]
Konkretnie dolnych wahaczy przedniego zawieszenia
Tutaj jest to pokazane:
http://www.f1ultr...viewtopic.php?t=6052
TobaccoBoy, 20.01.2007 16:56[!]
Renault wiele ryzykuje tak jak klik lat temu McLaren kiedy dalej rozwijał podwójne mocowanie przedniego zwieszenia. V-kil w sumie ma jedną wielka zaletę: o wiele lepiej stabilizuje zwieszeni, niż zero-kil.
Pussik, 21.01.2007 11:55[!]
Wypisze ktoś jaki zespół jakich kili używa?
TobaccoBoy, 21.01.2007 12:29[!]
Renówki V-kil, reszta zero-kil (nawet podwójne mocowanie zwieszenia wyszło z mody po zmianie przepisów i silników, inny balans i rozłożenie mas)
jacek2601, 21.01.2007 14:28[!]
Pussik widze, że niesamowicie interesuje Cie aero. Dla mnie zawsze najważniejsza jest niezawodność i moc silnika.:)
Ciekawe ile pary w tym sezone zaprezentuje renówka.
TobaccoBoy, 21.01.2007 15:04[!]
Przy 19k obr/min moc wszystkich bolidów będzie się wahać w okolicy 750 KM. Dopiero w następnym roku po zakazaniu wielu skrzydełek, deflektorów i wprowadzeniu slicków moc się będzie w końcu liczyła.
jacek2601, 21.01.2007 15:45[!]
Ograniczenie maksymalnej prędkości obrotowej silnika, a co za tym idzie jego teoretycznej mocy maksymalnej ma sie niczym do jego elastyczności, a to chyba najistotniejsza sprawa.
McMarcin, 21.01.2007 15:55[!]
oby mieli sporo mocy, bo będzie im brakowało dobrego kierowcy. Lubię Fissico, ale obawiam sie, że psychicznie może nie wytrzymać obciążenia i Renault spadnie poza pierwszą trójke
TobaccoBoy, 22.01.2007 14:17[!]
jacek2601. Moment obrotowy w bolidach F1 wynosi coś ok. 300-350 Nm i jego zwiększanie jest dosyć utrudnione przez "specyfikę" silników wysokoobrotowych. A rezerwy mocy zawsze się przydadzą.
jacek2601, 22.01.2007 22:26[!]
Więc o tym mówie:)
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca