|
|
|
|
|
|
Hill: Kolizja Lewisa z Maxem na koniec sezonu byłaby smutna dla F1 |
Mistrz świata z sezonu 1996 ma nadzieję zobaczyć czystą walkę w ostatnich Grand Prix. |
|
•Maciej Wróbel, 2 grudnia 2021, wyświetlenia: 1060 | << | lista | T- | T+ | >> |
|
Embed from Getty Images
Zdaniem byłego mistrza świata, Damona Hilla, gdyby w ostatnim wyścigu sezonu doszło do kolejnej kolizji Lewisa Hamiltona z Maxem Verstappenem, to byłoby to „smutne” dla Formuły 1.
Fani Formuły 1 mogą być w sezonie 2021 świadkami jednej z najbardziej zaciętych rywalizacji ostatnich lat. Max Verstappen i Lewis Hamilton kilka razy zamieniali się pozycją lidera klasyfikacji generalnej, a do ostatnich dwóch Grand Prix obaj pretendenci przystąpią z różnicą zaledwie ośmiu punktów na korzyść Holendra.
Podczas tegorocznej walki o tytuł wśród kierowców nie brakowało również kontrowersji – pomiędzy Hamiltonem i Verstappenem doszło na Monzy i Silverstone do dwóch poważnych w skutkach kolizji, jak również doszło do kontrowersyjnego pojedynku w Brazylii. Damon Hill ma nadzieję, że w wyścigach w Dżuddzie i Abu Zabi będziemy świadkami czystej rywalizacji. „Myślę, że byłoby to smutne dla Formuły 1, gdyby o tytule zadecydowała kolizja” – powiedział 61-latek.
„Czuję po prostu, że jesteśmy zobligowani do sportowej walki. Byłoby świetnie, gdyby można to było rozwiązać – może nie 'polubownie', ale chciałbym mieć poczucie, że były to wspaniałe mistrzostwa, podczas których walczyło ze sobą dwóch godnych przeciwników i ostatecznie wygrał najlepszy kierowca z najlepszym zespołem. Nie chcielibyśmy, by nad tymi mistrzostwami zawisły tego typu kontrowersje”.
Sam Hill zna podobny przypadek z pierwszej ręki – podczas ostatniego wyścigu sezonu 1994 w Adelajdzie Brytyjczyk walczył o tytuł z Michaelem Schumacherem. Wówczas pomiędzy kierowcami Williamsa i Benettona doszło do kolizji, w wyniku której obaj odpadli z wyścigu, a Schumacher zdobył swój pierwszy tytuł mistrza świata z przewagą jednego punktu nad Hillem.
Zdaniem Hilla, perspektywa wykonania w Abu Zabi podobnego manewru może być kusząca i być może FIA będzie musiała wyznaczyć pewne granice w kontekście walki na torze. „Powiedzmy że Max jest na prowadzeniu i dojdzie do walki koło w koło. Moim zdaniem pokusa bycia agresywnym w obronie może być się bardzo silna i trudno będzie się jej oprzeć”.
„Chodzi mi o to, czy są jakieś sposoby na to, by sport mógł podjąć pewne kroki, aby zapobiec nieszczęśliwemu zakończeniu. Mamy już dość mistrzostw, które zostały zakończone w kontrowersyjny sposób. Myślę, że pomimo całej dobrej pracy, jaka została wykonana, ciągle jest wiele do zrobienia, gdy mamy do czynienia z niesatysfakcjonującymi rozwiązaniami”.
„Może w przypadku niesportowego zajścia powinno pojawić się jakieś ostrzeżenie o odjęciu punktów i mogłoby to być jedynym sposobem na zapobieżenie kolizji” – dodał Hill.
|
| |
|
|
| |
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|