F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

26.04.2024

Nico Hulkenberg dołączy do Kick Sauber od sezonu 2025

25.04.2024

Źródła Autosportu potwierdzają odejście Newey'a z Red Bulla

AMuS: Adrian Newey wkrótce ogłosi odejeście z Red Bulla

Vowles: Kara dla Sargeanta w Chinach była właściwa, choć surowa

Marko zadowolony z występu Ricciardo w Szanghaju

RacingNews365: Hulkenberg zostanie kierowcą Audi

24.04.2024

Koncern HP nowym tytularnym sponsorem Ferrari

Vesti wciąż liczy na awans do Formuły 1 w 2025 roku

Ferrari wystartuje w okolicznościowym malowaniu podczas GP Miami

23.04.2024

Saward: Williams może wystąpić o warunkową licencję dla Antonelliego

Sport Business: Ferrari bliskie tytularnego sponsoringu HP

Krack broni Strolla po kolizji z Ricciardo

Tajlandia zainteresowana organizacją ulicznego GP

22.04.2024

Rosberg: Hulkenberg ma na stole umowę z Audi

Norris: Nic nie wskazywało na taką zwyżkę formy w Chinach

Horner: Wolff nie powinien skupiać się na pozyskaniu Verstappena

W transferowym potrzasku, czyli o zakrętach życiowych Carlosa Sainza

21.04.2024

Alonso tłumaczy wybór miękkiej mieszanki w połowie wyścigu

Ricciardo ukarany za wyprzedzanie podczas neutralizacji

Hamilton: Nigdy przedtem nie odczuwałem takiej podsterowności

Więcej wiadomości

  Archiwum 2021
PnWtŚrCzPiSoNd
12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Kierowcy F1 zmieszani organizacją restartu GP Abu Zabi

Dyrekcja wyścigu pozwoliła wyprzedzić samochód bezpieczeństwa tylko pięciu maruderom.
Nataniel Piórkowski, 13 grudnia 2021, wyświetlenia: 2901<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

Część kierowców Formuły 1 przyznaje, iż była zmieszana sytuacją do której doszło na chwilę przed restartem wyścigu o Grand Prix Abu Zabi.

Początkowo dyrekcja wyścigu zakomunikowała, iż zdublowani zawodnicy nie będą mogli wyprzedzić samochodu bezpieczeństwa.

Tuż przed zjazdem SC do alei serwisowej decyzja ta została zmieniona, ale wyłącznie wobec pięciu kierowców znajdujących się pomiędzy walczącymi o tytuł Lewisem Hamiltonem i Maxem Verstappenem. W grupie tej byli Lando Norris, Fernando Alonso, Esteban Ocon, Charles Leclerc i Sebastian Vettel.

Mający wolną drogę do zaatakowania Hamiltona Verstappen przypuścił udany atak na Brytyjczyka w piątym zakręcie. Holender dowiózł do mety zwycięstwo i zapewnił sobie tym samym mistrzowską koronę. Mercedes zgłosił zastrzeżenia co do organizacji restartu przez FIA, jednak protest został odrzucony przez sędziów. Zespół zgłosił już chęć odwołania się od tej decyzji.

Daniel Ricciardo komentował: „Pod koniec wyścigu było trochę dziwnie. Najpierw powiedzieli nam, że nie możemy wyprzedzić samochodu bezpieczeństwa. Później kilku zdublowanych kierowców to jednak zrobiło. Ja nie dostałem zgody. Doszło do restartu na jedno okrążenie przed metą i okazało się nagle, że jadę tuż za Lewisem i Maxem. Myślę sobie, dlaczego tu jestem? Nie wiem. To było bardzo interesujące”.

Drugi z kierowców McLarena – Lando Norris dodał: „Nie jestem zbyt pewien, co zostało zakomunikowane przez FIA. Na początku nie wolno nam było wyprzedzać, więc mogło mieć to wpływ na pewne decyzje i być może dlatego Mercedes nie przeprowadził pit stopu. Chwilę po tym FIA zmieniła zdanie i pozwolono nam przejechać obok samochodu bezpieczeństwa. Nie jestem pewien... Pogratuluję obu kierowcom”.

Także Lance Stroll znalazł się w grupie kierowców, którzy nie otrzymali szansy odzyskania straconego okrążenia. Zdaniem Kanadyjczyka pozbawiło go to wszelkich szans na walkę o miejsce w czołowej dziesiątce.

„Za nami trudny wyścig. Nie byliśmy w stanie wykorzystać neutralizacji, ponieważ znaleźliśmy się w grupie, która nie mogła wyprzedzić samochodu bezpieczeństwa. To było frustrujące i niezrozumiałe. Straciliśmy szansę na odrobienie kilku miejsc a potencjalnie awansu do czołowej dziesiątki po dodatkowym zjeździe do boksów”.

Dwukrotny mistrz świata – Fernando Alonso uważa, że procedura restartu okazała się nieco zagmatwana. „Gdy na torze pojawił się samochód bezpieczeństwa, pomyślałem sobie, że szybko go wyprzedzimy. Tak zwykle się dzieje. Na dachu SC pojawia się zielone światło a ty możesz go ominąć przed uprzątnięciem toru i restartem”.

„Przez długi czas nie widzieliśmy zielonego sygnału. Po dwóch kółkach inżynier powiedział mi, że nie dostaniemy możliwości oddublowania a pozycje pozostaną bez zmian. Zakręt później zobaczyłem zielone światło i zapytałem: «Ale mamy zielone światło?» Usłyszałem odpowiedź: «Tak, tak, możesz teraz to zrobić, jedź za Norrisem». No i pojechałem za Norrisem. Było to trochę zagmatwane, takie mam wrażenie”.

Sebastian Vettel także zwrócił uwagę na fakt, iż decyzja o wyprzedzeniu samochodu bezpieczeństwa przez maruderów została przekazana bardzo późno. „Myślę nawet, że za późno. Powinni nam pozwolić na to od razu, gdy była taka możliwość, tak jak najczęściej to wyglądało. Z przodu masz facetów, którzy prowadzą własną walkę. Musisz zjechać im z drogi. Nie wiem co to było. Z naszej perspektywy to wielka szkoda – było po wyścigu. Cała stawka była bardzo rozciągnięta”.

Sainz, który pod koniec GP Abu Zabi przeżywał nerwowe chwile broniąc trzeciego miejsca, powiedział: „Z całą pewnością była to dla mnie dziwna sytuacja. Walczyłem o podium z Valtterim i AlphaTauri. Yuki miał pośrednie opony podczas gdy ja kończyłem ściganie na bardzo zużytym twardym ogumieniu”.

„Na początku powiedziano mi, że kierowcy przede mną nie będą mogli odzyskać straconego okrążenia. Później ta decyzja została zmieniona, ale oddublowało się tylko kilku kierowców. Wydaje mi się, że pomiędzy liderami a mną został jeden Aston Martin i McLaren Ricciardo. Szczerze mówiąc nigdy wcześniej nie miałem do czynienia z tego typu sytuacją. W chwili restartu miałem przed sobą dwóch wolniejszych kierowców a walczyłem o trzecie miejsce. To było dziwne. Może powinniśmy się temu przyjrzeć. Jeśli mam być szczery, to mało brakowało a straciłbym miejsce na podium”.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
21.04.2024  Autosport: F1 omówi propozycję zmian w systemie punktowym
17.04.2024  Verstappen: Sprint w Chinach nie jest dobrym pomysłem
12.04.2024  Formuła 1 potwierdziła kalendarz na sezon 2025
11.04.2024  Lista startowa na sezon 2025
10.04.2024  Autosport: Plan aktywnej aerodynamiki będzie wymagał zmian
Tagi:
F1 ogólnie
Ricciardo D.
Norris L.
Stroll Lan.
Alonso F.
Vettel S.
Sainz C.
FIA

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca