Dyrektor Grand Prix Bahrajnu – Niels Wittich, poinformował kierowców o jasnych zasadach dotyczących limitów toru, obowiązujących w trakcie pierwszego wyścigowego weekendu sezonu 2022.
Przed tegoroczną kampanią ze stanowiska dyrektora wyścigów F1 ustąpił Michael Masi. Jego miejsce zajęli Wittich oraz Eduardo Freitas, którzy będą pełnili obowiązki w systemie rotacyjnym.
Limity toru wyznaczone podczas ubiegłorocznej edycji GP Bahrajnu były źródłem kontrowersji. W czwartym zakręcie kierowcy ryzykowali anulowaniem czasu po szerszym wyjeździe poza tor. Zasada ta obowiązywała jednak tylko w piątek i sobotę.
Co zrozumiałe kierowcy otrzymywali w trakcie niedzielnej rywalizacji ostrzeżenia za naruszanie limitów w T4. Jednakże niedługo po tym, jak Max Verstappen wyjechał poza białą linię wyprzedzając Lewisa Hamiltona w walce o prowadzenie, oddał pozycję aby uniknąć potencjalnej kary od sędziów.
W pierwszym zestawie notatek przygotowanych przed Witticha na tegoroczne GP Bahrajnu zawarta jest jedna, zwięzła zasada związana z limitami toru:
„Zgodnie z postanowieniami artykułu 33.3, białe linie wyznaczają krawędzie toru”.
We wspomnianym artykule regulaminu sportowego kierowcy
„są zobowiązywani do podejmowania wszelkich wysiłków, by przez cały czas zawodów korzystać z toru i nie opuszczać go bez uzasadnionego powodu”.
Regulamin precyzuje dalej, iż kierowca
„zostanie uznany winnym opuszczenia toru, jeśli żadna część samochodu nie pozostanie z nim w kontakcie a dla wyjaśnienia wątpliwości wszystkie białe linie wyznaczające krawędź toru będą uważane za część toru, ale krawężniki nie”.