|
|
|
|
|
|
Gasly zagrożony wczesnymi karami za nadprogramowe podzespoły |
Niewykluczone, że już teraz Francuz będzie zmuszony skorzystać z ostatniego zestawu baterii. |
|
•Michał Bielicki, 23 marca 2022, wyświetlenia: 1269 | << | lista | T- | T+ | >> |
|
Embed from Getty Images
Pierre Gasly już po pierwszej eliminacji sezonu 2022 może znaleźć się w skomplikowanej sytuacji z dostępnością elementów jednostki napędowej.
Francuz musiał wycofać się z Grand Prix Bahrajnu po pożarze tylnej partii bolidu. AlphaTauri nie wyklucza, że ogień uszkodził całe podwozie i przed rundą na ulicznym torze w Dżuddzie konieczna będzie wymiana samochodu.
Innym problemem może być utrata pierwszego z dwóch zestawów baterii przewidzianych na sezon 2022. W tej sytuacji Gasly będzie narażony na kary cofnięcia na starcie na bardzo wczesnym etapie mistrzostw. Niejasny pozostaje również stan pozostałych elementów jednostki z toru Sakhir.
„Dosłownie nie miałem żadnego ostrzeżenia, co jest dość dziwne” – powiedział Pierre Gasly. „Nie jestem jeszcze zbyt pewien co się dokładnie stało, jednak na wyjściu z pierwszego zakrętu całe auto się po prostu wyłączyło i je zaparkowałem. Wtedy z tyłu bolidu zasadniczo odpalił się grill”.
„Byliśmy pewni siebie po testach, nie mieliśmy żadnego problemu i to tylko pokazuje jak ten sport potrafi sprowadzić cię na ziemię i nie możesz być zbyt pewny niczego. Mam tylko nadzieję, że cały silnik nie pójdzie na straty. To była nagła awaria, totalna utrata elektroniki. W tym momencie potencjalnie powiązana z baterią, ale nie jesteśmy jeszcze przekonani. Prowadzimy dochodzenie. Przede wszystkim musimy znaleźć źródło awarii, ale jednym ze scenariuszy jest wymiana elementu jednostki napędowej”.
Jody Egginton, dyrektor techniczny AlphaTauri, przyznał, że mechanicy muszą zmierzyć się teraz z dużą ilością pracy przed piątkowymi treningami w Arabii Saudyjskiej. „Wciąż oceniamy sytuację, ale minimum będzie wymiana zawieszenia, okablowania oraz nadwozia. Ocenimy stan baterii i silnika spalinowego, ponieważ na aucie użyto sporo środka gaśniczego”.
„W najgorszym scenariuszu, do wymiany pójdą elementy jednostki napędowej i podwozie, ale jest zbyt wcześnie, żeby mieć pewność. Wszystko co jest połączone z jednostką albo skrzynią biegów mogło się przegrzać, ogień pojawił się w całej tej strefie i powtórzę, całość została potraktowana środkiem gaśniczym. W takim wypadku potencjalnie wymienimy wszystkie te elementy i je wyślemy do fabryki, by przeprowadzić pełną inspekcję”.
|
| |
|
|
| |
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|