F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

26.04.2024

Autosport: Red Bull może blokować Newey'a do końca 2026 roku

Nico Hulkenberg dołączy do Kick Sauber od sezonu 2025

25.04.2024

Źródła Autosportu potwierdzają odejście Newey'a z Red Bulla

AMuS: Adrian Newey wkrótce ogłosi odejeście z Red Bulla

Vowles: Kara dla Sargeanta w Chinach była właściwa, choć surowa

Marko zadowolony z występu Ricciardo w Szanghaju

RacingNews365: Hulkenberg zostanie kierowcą Audi

24.04.2024

Koncern HP nowym tytularnym sponsorem Ferrari

Vesti wciąż liczy na awans do Formuły 1 w 2025 roku

Ferrari wystartuje w okolicznościowym malowaniu podczas GP Miami

23.04.2024

Saward: Williams może wystąpić o warunkową licencję dla Antonelliego

Sport Business: Ferrari bliskie tytularnego sponsoringu HP

Krack broni Strolla po kolizji z Ricciardo

Tajlandia zainteresowana organizacją ulicznego GP

22.04.2024

Rosberg: Hulkenberg ma na stole umowę z Audi

Norris: Nic nie wskazywało na taką zwyżkę formy w Chinach

Horner: Wolff nie powinien skupiać się na pozyskaniu Verstappena

W transferowym potrzasku, czyli o zakrętach życiowych Carlosa Sainza

21.04.2024

Alonso tłumaczy wybór miękkiej mieszanki w połowie wyścigu

Ricciardo ukarany za wyprzedzanie podczas neutralizacji

Więcej wiadomości

  Archiwum 2022
PnWtŚrCzPiSoNd
1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Newey: Formuła 1 idzie w złym kierunku z obecną filozofią bolidów

Dyrektor techniczny Red Bulla krytykuje notoryczne zwiększanie progu minimalnej masy.
Mateusz Szymkiewicz, 20 maja 2022, wyświetlenia: 2099<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

Adrian Newey uważa, że Formuła 1 obrała zły kierunek notorycznie zwiększając minimalną masę bolidów.

Najnowsza generacja samochodów, która bazuje na efekcie przypowierzchniowym, ma ustalony próg minimalnej masy na poziomie 798 kilogramów. Zdaniem dyrektora technicznego Red Bulla, podążanie za trendami przemysłu motoryzacyjnego wkrótce odbije się negatywnie na sporcie oraz jakości ścigania.

„Moim zdaniem jest to w porządku, że ułatwiliśmy podążanie jednego samochodu za drugim. Nie dokonaliśmy radykalnej zmiany, ale podjęte kroki są pomocne” – powiedział Adrian Newey dla Motorsport-magazin.com. „Mimo to musimy pracować jak szaleni, by sprostać aktualnym przepisom o minimalnej masie. W krótkim czasie samochody stały się większe oraz cięższe, co negatywnie wpływa na wydajność aerodynamiczną przez duży opór. To zły kierunek, w którym podąża cały przemysł motoryzacyjny. Do tego dochodzi obsesja czy samochód jest zasilany paliwem czy energią z baterii”.

Brytyjczyk dodaje, że coraz cięższe samochody obniżają poziom bezpieczeństwa Formuły 1. „Chciałbym zobaczyć mniejsze, lżejsze i bardziej wydajne bolidy. Aktualnie mamy samonapędzający się problem, ponieważ cięższy samochód wymaga większej wytrzymałości”.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
26.04.2024  Autosport: Red Bull może blokować Newey'a do końca 2026 roku
25.04.2024  Źródła Autosportu potwierdzają odejście Newey'a z Red Bulla
25.04.2024  AMuS: Adrian Newey wkrótce ogłosi odejeście z Red Bulla
17.04.2024  AMuS: Newey w ostatnim czasie złożył wizytę we Włoszech
05.04.2024  Autosport: Aston złożył Newey'owi ofertę pracy podczas GP Arabii
Tagi:
Newey A.
F1 ogólnie

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca