F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

26.04.2024

Autosport: Red Bull może blokować Newey'a do końca 2026 roku

Nico Hulkenberg dołączy do Kick Sauber od sezonu 2025

25.04.2024

Źródła Autosportu potwierdzają odejście Newey'a z Red Bulla

AMuS: Adrian Newey wkrótce ogłosi odejeście z Red Bulla

Vowles: Kara dla Sargeanta w Chinach była właściwa, choć surowa

Marko zadowolony z występu Ricciardo w Szanghaju

RacingNews365: Hulkenberg zostanie kierowcą Audi

24.04.2024

Koncern HP nowym tytularnym sponsorem Ferrari

Vesti wciąż liczy na awans do Formuły 1 w 2025 roku

Ferrari wystartuje w okolicznościowym malowaniu podczas GP Miami

23.04.2024

Saward: Williams może wystąpić o warunkową licencję dla Antonelliego

Sport Business: Ferrari bliskie tytularnego sponsoringu HP

Krack broni Strolla po kolizji z Ricciardo

Tajlandia zainteresowana organizacją ulicznego GP

22.04.2024

Rosberg: Hulkenberg ma na stole umowę z Audi

Norris: Nic nie wskazywało na taką zwyżkę formy w Chinach

Horner: Wolff nie powinien skupiać się na pozyskaniu Verstappena

W transferowym potrzasku, czyli o zakrętach życiowych Carlosa Sainza

21.04.2024

Alonso tłumaczy wybór miękkiej mieszanki w połowie wyścigu

Ricciardo ukarany za wyprzedzanie podczas neutralizacji

Więcej wiadomości

  Archiwum 2022
PnWtŚrCzPiSoNd
1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Horner: Zespoły będą musiały opuścić wyścigi przez limit budżetu

Szef Red Bulla uważa, że inflacja musi zostać uwzględniona w tegorocznym limicie.
Łukasz Godula, 25 maja 2022, wyświetlenia: 2001<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images
Szef Red Bulla, Christian Horner uważa, że zespoły Formuły 1 przekroczą limit wydatków o ile nie zostanie on dostosowany. Sugeruje nawet, że niektóre ekipy nie będą w stanie dokończyć sezonu.

Od początku sezonu toczy się dyskusja o dostosowaniu limitu do poziomów inflacji na świecie i rosnących kosztów transportu. Dyrektor zarządzający F1, Ross Brawn wcześniej dał sygnał, że sprawa zostanie rozpatrzona.

Jednakże kilka zespołów w dalszym ciągu drąży kwestię i wskazuje na brak zmian obecnego limitu, który wynosi 140 milionów dolarów na rok, plus dodatkowe 1,2 miliona za 22. wyścig. Limit ogranicza rozwój i obliguje zespoły do bliskiego przyglądania się jak często ich rywale przywożą nowe części na tor, ze względu na podejrzenia co do tego, jak mocno egzekwowane są nowe przepisy.

„Uważam, że FIA powinna się zająć kwestią inflacji na świecie” – powiedział Horner. „Prawdopodobnie siedem zespołów może nie pojechać na ostatnie cztery wyścigi przy obecnym limicie. Już nie chodzi tylko o wielkie ekipy. Dotyczy to również zespołów ze środka stawki, które mają również problemy z poziomem inflacji, który mamy obecnie, a w drugiej połowie roku sprawa może się jeszcze pogorszyć”.

„Myślę, że FIA powinna się zaopiekować takimi sytuacjami. Wiem, że traktują sprawę bardzo poważnie, ponieważ tak jak mówiłem, może pojawić się sytuacja, że kilka zespołów będzie zmuszonych do opuszczenia kilku wyścigów”.

Horner powiedział, że nikt nie chce przekroczyć limitu i narazić się na kary.

„Nikt nie chce się znaleźć w takiej sytuacji, dlatego uważam, że FIA powinna zająć się tą sprawą”" – stwierdził. „Rzeczy takie jak rachunki za energię, czy koszty życia, wszystko to rośnie wykładniczo i Formuła 1 nie jest wyjątkiem pod tym względem. Widzimy to w kosztach transportu, które czterokrotnie się zwiększyły. Nie jest to coś na co mamy wpływ”.

Szef Alpine, Otmar Szafnauer potwierdził jednak, że jego zespół będzie przeciwny jakimkolwiek podwyżkom limitu.

„Nie jesteśmy zwolennikami tego” – powiedział. „Wcześnie określiliśmy nasze budżety, oczekiwaliśmy w pewnym stopniu inflacji, nie zaskoczyło nas to. Jeśli cofniemy się do grudnia to wskaźnik RPI był już na poziomie 7%. Większość zespołu właśnie pomiędzy listopadem i grudniem tworzy budżety na kolejny rok”.

„Nie była to dla nas niespodzianka. Dlatego też zaplanowaliśmy to, ciągle mieścimy się w limicie, pomimo faktu, że nie zakładaliśmy tak wysokiego kosztu transportu. Jednak ciągle jesteśmy pod limitem i jeśli my jesteśmy w stanie tego dokonać, inni też mogą. Nie popieram więc zwiększenia limitu”.

W odpowiedzi na komentarze Hornera co do opuszczenia wyścigów, Szafnauer uważa, że po prostu zespoły będą musiały ograniczyć swoje plany rozwojowe, by zmieścić się w limicie.

„Wiem jaki jest nasz budżet i wiem, jakie miałem budżety w przeszłości. Dużą częścią jest tutaj rozwój w ciągu roku” – powiedział. „Zwłaszcza w roku gdy mamy nowe regulacji, wkłada się wtedy wiele pieniędzy w rozwój, ponieważ ostatecznie w tym roku prowadzimy wyścig rozwojowy”.

„Tak więc gdy koszty transportu rosną o 3 miliony dolarów, jednak twój budżet rozwojowy to 20 milionów, czy nie możesz po prostu go ograniczyć i dalej się mieścić w limicie? Możesz. Jednak to ograniczy twój rozwój, a jak wiemy, jesteśmy. czasie wyścigu technologicznego Zdecydowanie łatwiej jest iść do FIA i prosić o podwyższenie limitu, by nie ograniczać rozwoju. Takie pytania powinno się zadawać tym, którzy chcą podniesienia wydatków.”
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
22.04.2024  Horner: Wolff nie powinien skupiać się na pozyskaniu Verstappena
20.04.2024  Horner: Perez jest zrelaksowany i nie skupia się już na Maksie
12.04.2024  Horner: Ricciardo odbije się po nieudanym starcie sezonu
26.03.2024  F1-Insider: Horner prowadzi zaawansowane rozmowy z Alonso
26.03.2024  New Zeland Herald: Ricciardo otrzymał ultimatum od RB do GP Chin
Tagi:
FIA
Horner C.
Szafnauer O.

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca