F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

26.04.2024

Autosport: Red Bull może blokować Newey'a do końca 2026 roku

Nico Hulkenberg dołączy do Kick Sauber od sezonu 2025

25.04.2024

Źródła Autosportu potwierdzają odejście Newey'a z Red Bulla

AMuS: Adrian Newey wkrótce ogłosi odejeście z Red Bulla

Vowles: Kara dla Sargeanta w Chinach była właściwa, choć surowa

Marko zadowolony z występu Ricciardo w Szanghaju

RacingNews365: Hulkenberg zostanie kierowcą Audi

24.04.2024

Koncern HP nowym tytularnym sponsorem Ferrari

Vesti wciąż liczy na awans do Formuły 1 w 2025 roku

Ferrari wystartuje w okolicznościowym malowaniu podczas GP Miami

23.04.2024

Saward: Williams może wystąpić o warunkową licencję dla Antonelliego

Sport Business: Ferrari bliskie tytularnego sponsoringu HP

Krack broni Strolla po kolizji z Ricciardo

Tajlandia zainteresowana organizacją ulicznego GP

22.04.2024

Rosberg: Hulkenberg ma na stole umowę z Audi

Norris: Nic nie wskazywało na taką zwyżkę formy w Chinach

Horner: Wolff nie powinien skupiać się na pozyskaniu Verstappena

W transferowym potrzasku, czyli o zakrętach życiowych Carlosa Sainza

21.04.2024

Alonso tłumaczy wybór miękkiej mieszanki w połowie wyścigu

Ricciardo ukarany za wyprzedzanie podczas neutralizacji

Więcej wiadomości

  Archiwum 2022
PnWtŚrCzPiSoNd
1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Horner: Nie możemy stać się zakładnikami mniejszych zespołów

Ferrari także nie widzi szans na zmieszczenie się w limicie 140 milionów dolarów.
Nataniel Piórkowski, 29 maja 2022, wyświetlenia: 1871<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

Szef Red Bull Racing – Christian Horner, przekonuje, że topowe zespoły Formuły 1 nie mogą stać się zakładnikami mniejszych rywali, którzy wzywają FIA do utrzymania konsekwentnego stanowiska w kwestii respektowania limitów budżetowych.

Horner jest jednym z największych orędowników podniesienia limitu finansowego na sezon 2022. Obecnie wynosi on 140 milionów dolarów. Brytyjczyk argumentuje swoje stanowisko rosnącą inflacją.

Mniejsze zespoły mają w tej sprawie zupełnie odmienne zdanie. Haas i Alpine sugerują kolegom z czołówki cięcia w budżetach rozwojowych a Fred Vasseur z Alfy Romeo zaleca redukcję programów realizowanych w tunelach aerodynamicznych.

„Myślę, że większość zespołów przekroczy w tym roku limit 140 milionów dolarów. Należy jednak zadać pytanie o to, jaka spotka nas kara, za nieznaczne złamanie ograniczenia” – komentował Horner podczas Grand Prix Monako.

„Nie chcemy, aby wszystko skończyło się grą w cykora i prognozowaniem, czy przekroczymy limit o 4,9 czy 4,7%. W zasadzie może to być jedna poprawka, która będzie miała decydujące znaczenie w walce o tegoroczne mistrzostwo świata”.

„Potrzebujemy jasnego stanowiska. Potrzebujemy go szybko. Moim zdaniem sprawa jest całkiem prosta – nie powinniśmy być zakładnikami kilku zespołów, które nie są dotknięte tym problemem. Nigdy nie było to zresztą naszym celem. Limity zostały one zapisane, aby ograniczyć wydatki dużych teamów”.

„W chwili, gdy pracowaliśmy nad propozycją limitów, nikt z nas nie był w stanie przewidzieć, że świat pójdzie w kierunku galopującej inflacji. Należy także mieć na uwadze, że w trakcie pandemii zdecydowaliśmy się na zmniejszenie ograniczenia budżetowego o 30 milionów dolarów”.

Mattia Binotto z Ferrari także nie ma pojęcia, jaka kara spotka zespoły, jeśli te dopuszczą się nieznacznego przekroczenia limitu.

„Myślę, że nie ma mowy o tym, abyśmy zmieścili się w limicie. Jestem pewien, że przekroczymy go na pewnym etapie. W przepisach jest zapisany próg 5%. Jeśli go nie złamiesz, regulator uzna to za drobne naruszenie. Jaka może spotkać nas za to kara? Nie mam zielonego pojęcia”.

„Nie mamy zbyt wielu możliwości, aby utrzymać się w limicie. Nie sądzę także, aby zwalnianie pracowników było w tym przypadku właściwym rozwiązaniem. Nadchodzi lato a my już teraz nie jesteśmy w stanie poradzić sobie z wygórowanymi cenami i kosztami. Jakie czekają nas tego konsekwencje?”.

„Kluczowa kwestia wiąże się z tym, że limit finansowy zostanie złamany przez wiele zespołów. W takiej sytuacji zaczniemy debatować o tym, czy przepisy finansowe w ogóle funkcjonują. Cały ten temat ponownie zostanie poddany pod dyskusję”.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
21.04.2024  Autosport: F1 omówi propozycję zmian w systemie punktowym
18.03.2024  F1 pozostanie na 18-calowych felgach
19.02.2024  Alonso: Zimowe testy powinny być dłuższe
16.02.2024  Brown: Relacje Red Bulla z RB są niepokojące
05.02.2024  Komisja F1 przyjęła nowy harmonogram Grand Prix ze sprintem
Tagi:
Przepisy
Red Bull
Ferrari
Horner C.
Binotto M.

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca