|
|
|
|
|
|
Horner: Nie możemy stać się zakładnikami mniejszych zespołów |
Ferrari także nie widzi szans na zmieszczenie się w limicie 140 milionów dolarów. |
|
•Nataniel Piórkowski, 29 maja 2022, wyświetlenia: 1871 | << | lista | T- | T+ | >> |
|
Embed from Getty Images
Szef Red Bull Racing – Christian Horner, przekonuje, że topowe zespoły Formuły 1 nie mogą stać się zakładnikami mniejszych rywali, którzy wzywają FIA do utrzymania konsekwentnego stanowiska w kwestii respektowania limitów budżetowych.
Horner jest jednym z największych orędowników podniesienia limitu finansowego na sezon 2022. Obecnie wynosi on 140 milionów dolarów. Brytyjczyk argumentuje swoje stanowisko rosnącą inflacją.
Mniejsze zespoły mają w tej sprawie zupełnie odmienne zdanie. Haas i Alpine sugerują kolegom z czołówki cięcia w budżetach rozwojowych a Fred Vasseur z Alfy Romeo zaleca redukcję programów realizowanych w tunelach aerodynamicznych.
„Myślę, że większość zespołów przekroczy w tym roku limit 140 milionów dolarów. Należy jednak zadać pytanie o to, jaka spotka nas kara, za nieznaczne złamanie ograniczenia” – komentował Horner podczas Grand Prix Monako.
„Nie chcemy, aby wszystko skończyło się grą w cykora i prognozowaniem, czy przekroczymy limit o 4,9 czy 4,7%. W zasadzie może to być jedna poprawka, która będzie miała decydujące znaczenie w walce o tegoroczne mistrzostwo świata”.
„Potrzebujemy jasnego stanowiska. Potrzebujemy go szybko. Moim zdaniem sprawa jest całkiem prosta – nie powinniśmy być zakładnikami kilku zespołów, które nie są dotknięte tym problemem. Nigdy nie było to zresztą naszym celem. Limity zostały one zapisane, aby ograniczyć wydatki dużych teamów”.
„W chwili, gdy pracowaliśmy nad propozycją limitów, nikt z nas nie był w stanie przewidzieć, że świat pójdzie w kierunku galopującej inflacji. Należy także mieć na uwadze, że w trakcie pandemii zdecydowaliśmy się na zmniejszenie ograniczenia budżetowego o 30 milionów dolarów”.
Mattia Binotto z Ferrari także nie ma pojęcia, jaka kara spotka zespoły, jeśli te dopuszczą się nieznacznego przekroczenia limitu.
„Myślę, że nie ma mowy o tym, abyśmy zmieścili się w limicie. Jestem pewien, że przekroczymy go na pewnym etapie. W przepisach jest zapisany próg 5%. Jeśli go nie złamiesz, regulator uzna to za drobne naruszenie. Jaka może spotkać nas za to kara? Nie mam zielonego pojęcia”.
„Nie mamy zbyt wielu możliwości, aby utrzymać się w limicie. Nie sądzę także, aby zwalnianie pracowników było w tym przypadku właściwym rozwiązaniem. Nadchodzi lato a my już teraz nie jesteśmy w stanie poradzić sobie z wygórowanymi cenami i kosztami. Jakie czekają nas tego konsekwencje?”.
„Kluczowa kwestia wiąże się z tym, że limit finansowy zostanie złamany przez wiele zespołów. W takiej sytuacji zaczniemy debatować o tym, czy przepisy finansowe w ogóle funkcjonują. Cały ten temat ponownie zostanie poddany pod dyskusję”.
|
| |
|
|
| |
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|