F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

26.04.2024

Nico Hulkenberg dołączy do Kick Sauber od sezonu 2025

25.04.2024

Źródła Autosportu potwierdzają odejście Newey'a z Red Bulla

AMuS: Adrian Newey wkrótce ogłosi odejeście z Red Bulla

Vowles: Kara dla Sargeanta w Chinach była właściwa, choć surowa

Marko zadowolony z występu Ricciardo w Szanghaju

RacingNews365: Hulkenberg zostanie kierowcą Audi

24.04.2024

Koncern HP nowym tytularnym sponsorem Ferrari

Vesti wciąż liczy na awans do Formuły 1 w 2025 roku

Ferrari wystartuje w okolicznościowym malowaniu podczas GP Miami

23.04.2024

Saward: Williams może wystąpić o warunkową licencję dla Antonelliego

Sport Business: Ferrari bliskie tytularnego sponsoringu HP

Krack broni Strolla po kolizji z Ricciardo

Tajlandia zainteresowana organizacją ulicznego GP

22.04.2024

Rosberg: Hulkenberg ma na stole umowę z Audi

Norris: Nic nie wskazywało na taką zwyżkę formy w Chinach

Horner: Wolff nie powinien skupiać się na pozyskaniu Verstappena

W transferowym potrzasku, czyli o zakrętach życiowych Carlosa Sainza

21.04.2024

Alonso tłumaczy wybór miękkiej mieszanki w połowie wyścigu

Ricciardo ukarany za wyprzedzanie podczas neutralizacji

Hamilton: Nigdy przedtem nie odczuwałem takiej podsterowności

Więcej wiadomości

  Archiwum 2022
PnWtŚrCzPiSoNd
1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Wolff sugeruje możliwość ograniczenia liczby klientów Mercedesa

Zdaniem Austriaka obecny model dostaw silników przestaje być opłacalny.
Nataniel Piórkowski, 29 maja 2022, wyświetlenia: 2274<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

Toto Wolff nie wyklucza, że w przyszłości Mercedes podejmie decyzję o ograniczeniu liczby klientów silnikowych.

Mercedes dominował w sporcie od 2014 roku, gdy w Formule 1 zadebiutowały hybrydowe, turbodoładowane jednostki w układzie V6. Obecnie niemiecki koncern prowadzi współpracę z trzema konkurencyjnymi stajniami: McLarenem, Astonem Martinem i Williamsem.

Wolff przyznaje jednak, że w obecnych uwarunkowaniach regulaminowych model ten nie przynosi jego firmie wystarczających wpływów, by można było uznać go za opłacalny.

„Niestety biznes związany z dostarczaniem silników nie jest już przekonujący i interesujący, ponieważ FIA wyznaczyła pewien limit w zakresie obciążeń klientów, chcąc chronić mniejsze zespoły” – powiedział Wolff w rozmowie z Financial Times.

„Wolałbym mieć sześć bolidów klienckich, pchnąć rozwój naprzód a następnie zacząć produkować o dwa silniki mniej, redukując tym samym liczbę części zamiennych. W idealnym scenariuszu widziałbym nas plus dwóch klientów”.

Austriak nie chciał sugerować, który z trzech zespołów mógłby stracić wsparcie Mercedesa w przypadku podjęcia formalnej decyzji o ograniczeniu produkcji jednostek napędowych w Brixworth.

Wiadomo, że od 2026 roku w F1 mają zacząć obowiązywać nowe przepisy dotyczące jednostek napędowych. Wtedy też do sportu mają wejść dwie marki znajdujące się w portfolio Volkswagena – Audi oraz Porsche.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
22.04.2024  Horner: Wolff nie powinien skupiać się na pozyskaniu Verstappena
21.04.2024  Mercedes pokłada nadzieję w poprawkach na GP Miami
28.03.2024  Vettel: Powrót do Formuły 1 nie jest w tej chwili moim zmartwieniem
27.03.2024  Wolff: Relacje Verstappena z Mercedesem będą musiały nastąpić
22.03.2024  Wolff: Zmiany w ustawieniach zemściły się w drugim treningu
Tagi:
Wolff T.
Mercedes
Aston Martin
McLaren
Williams
Przepisy

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca