F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

25.04.2024

Źródła Autosportu potwierdzają odejście Newey'a z Red Bulla

AMuS: Adrian Newey wkrótce ogłosi odejeście z Red Bulla

Vowles: Kara dla Sargeanta w Chinach była właściwa, choć surowa

Marko zadowolony z występu Ricciardo w Szanghaju

RacingNews365: Hulkenberg zostanie kierowcą Audi

24.04.2024

Koncern HP nowym tytularnym sponsorem Ferrari

Vesti wciąż liczy na awans do Formuły 1 w 2025 roku

Ferrari wystartuje w okolicznościowym malowaniu podczas GP Miami

23.04.2024

Saward: Williams może wystąpić o warunkową licencję dla Antonelliego

Sport Business: Ferrari bliskie tytularnego sponsoringu HP

Krack broni Strolla po kolizji z Ricciardo

Tajlandia zainteresowana organizacją ulicznego GP

22.04.2024

Rosberg: Hulkenberg ma na stole umowę z Audi

Norris: Nic nie wskazywało na taką zwyżkę formy w Chinach

Horner: Wolff nie powinien skupiać się na pozyskaniu Verstappena

W transferowym potrzasku, czyli o zakrętach życiowych Carlosa Sainza

21.04.2024

Alonso tłumaczy wybór miękkiej mieszanki w połowie wyścigu

Ricciardo ukarany za wyprzedzanie podczas neutralizacji

Hamilton: Nigdy przedtem nie odczuwałem takiej podsterowności

Mercedes pokłada nadzieję w poprawkach na GP Miami

Więcej wiadomości

  Archiwum 2022
PnWtŚrCzPiSoNd
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Alonso: Olbrzymie wibracje przyczyną dodatkowego postoju

40-latek jest jednak zadowolony z formy, jaką w Austrii zaprezentował jego zespół.
Maciej Wróbel, 10 lipca 2022, wyświetlenia: 2309<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

Fernando Alonso uważa, że „był na dobrej drodze do zajęcia szóstego miejsca”, lecz „olbrzymie wibracje”, jakich doświadczył po drugim pit stopie zmusiły go do złożenia dodatkowej wizyty w boksach.

Dwukrotny mistrz świata pomimo zajęcia 9. miejsca w piątkowych kwalifikacjach zaliczył kolejny pechowy weekend. Hiszpan zmuszony był w niedzielę do startu z końca stawki po tym, jak jeszcze przed startem sobotniego sprintu jego Alpine A522 „urwał się film”. Podczas wyścigu Alonso zdołał odrobić straty z nawiązką, licząc się w walce o czołową szóstkę.

Nadzieje zawodnika z Oviedo na dobry wynik zostały jednak pogrzebane podczas wirtualnej neutralizacji wywołanej awarią samochodu Carlosa Sainza. Alonso odbył wówczas swój drugi postój, na którym wyposażono go w pośrednie opony. Wibracje, jakich doświadczył, zmusiły go do odbycia trzeciego postoju już okrążenie później. Alonso spadł na 14. miejsce, jednak zdołał odrobić część strat i ostatecznie finiszował jako dziesiąty, zdobywając jeden punkt.

Alonso uważa, że finisz na szóstej pozycji, tuż za plecami zespołowego partnera, Estebana Ocona, był jak najbardziej możliwy. Hiszpan był również zadowolony z osiągów swojego samochodu. Zapytany przez Motorsport.com o to, dlaczego zjechał do boksów po raz trzeci, 40-latek odparł z uśmiechem: „By mieć więcej rozrywki i więcej wyprzedzania!”

„To był trudny wyścig, na początku wszyscy znaleźliśmy się w pociągu DRS i wyprzedzanie było trudne. Czułem się jednak znacznie szybszy od samochodów będących wokół mnie. Jestem więc zadowolony i zachęcony dzisiejszymi osiągami bolidu, ponieważ samochody, z którymi walczymy zazwyczaj były o wiele wolniejsze w porównaniu z nami, więc to bardzo dobry znak”.

„Gdy zjechali do boksów, mieliśmy trochę przestrzeni i wyciągnęliśmy maksimum z naszej strategii – twarda-twarda-pośrednia. Zjechaliśmy podczas wirtualnej neutralizacji i zmierzaliśmy po szóste miejsce, ponieważ byłem tuż za Lando ze świeżymi oponami i wykręcałem czasy na poziomie minuty i ośmiu sekund. Bardzo łatwo było mi ich wyprzedzać”.

„Finisz tuż za Estebanem był możliwy, co byłoby fantastyczne dla zespołu, szczególnie po starcie z samego końca. Wtedy jednak poczułem olbrzymie wibracje na oponach zaraz za pierwszym sektorem, więc zdecydowaliśmy się na kolejny postój. Wyjechałem na czternastym miejscu, dziewięć okrążeń przed końcem, odzyskałem kilka pozycji i dojechałem na P10”.

Alonso znalazł się także pod lupą sędziów za niebezpieczny wyjazd ze stanowiska serwisowego, jednak po wyścigu został oczyszczony z zarzutów. Sam kierowca przyznał w rozmowie z mediami, że nie miał pojęcia, o co konkretnie chodziło stewardom.

Kierowca Alpine odniósł się także do sytuacji z Yukim Tsunodą – Japończyk podczas obrony swojej pozycji przed Alonso niemalże zepchnął rywala na pobocze. Hiszpan wyszedł z tego obronną ręką, a podczas mijania kierowcy AlphaTauri pogroził mu palcem. Alonso przyznał, że nie wie, co kierowało 22-latkiem.

„Byłem już na trawie, więc nie wiem, dlaczego aż tak mnie wypychał” – powiedział Alonso. „Jechałem po trawie z włączonym DRS-em, z gazem w podłodze, więc nie miał jak się obronić. Już wtedy byliśmy koło-w-koło, więc nie wiem. Moim zdaniem lepiej unikać tego typu akcji przy prędkości 300 km/h, ale ostatecznie wyszło OK”.

Szef stajni z Enstone, Otmar Szafnauer, na tę chwilę nie jest w stanie określić przyczyny wibracji w bolidzie Alonso. Amerykanin wykluczył jednak możliwość wystąpienia problemu z nowym systemem montażu kół. „Nie wiem jeszcze, co mogło wywołać takie wibracje” – powiedział Szafnauer. „Zdecydowaliśmy się jednak na postój, mieliśmy jeszcze komplet świeżych pośrednich opon, co było dobre. Założyliśmy je, ruszyliśmy i wibracji już nie było”.

„Nie wiem, czy to przez obciążniki kół. Mamy na kołach mechanizm, który gdy jest zaciśnięty, to jest zaciśnięty, a wtedy one nie spadają. To nowość, a FIA to zatwierdziła. Tim Goss wie dokładnie, jak to działa. Gdy koło jest założone, nie może spaść, o ile sam go nie zdejmiesz” – dodał szef Alpine.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
21.04.2024  Alonso tłumaczy wybór miękkiej mieszanki w połowie wyścigu
20.04.2024  Alonso: Myślałem już o porzuceniu ostatniego kółka
20.04.2024  Alonso ukarany za kolizję z Sainzem podczas sprintu
18.04.2024  AMuS: Mercedes oferował Alonso roczną umowę z opcją
18.04.2024  Alonso: Stroll jest bardziej wrażliwy na niedoskonałości AMR24
Tagi:
Alonso F.
Alpine
Szafnauer O.

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca