F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

25.04.2024

Źródła Autosportu potwierdzają odejście Newey'a z Red Bulla

AMuS: Adrian Newey wkrótce ogłosi odejeście z Red Bulla

Vowles: Kara dla Sargeanta w Chinach była właściwa, choć surowa

Marko zadowolony z występu Ricciardo w Szanghaju

RacingNews365: Hulkenberg zostanie kierowcą Audi

24.04.2024

Koncern HP nowym tytularnym sponsorem Ferrari

Vesti wciąż liczy na awans do Formuły 1 w 2025 roku

Ferrari wystartuje w okolicznościowym malowaniu podczas GP Miami

23.04.2024

Saward: Williams może wystąpić o warunkową licencję dla Antonelliego

Sport Business: Ferrari bliskie tytularnego sponsoringu HP

Krack broni Strolla po kolizji z Ricciardo

Tajlandia zainteresowana organizacją ulicznego GP

22.04.2024

Rosberg: Hulkenberg ma na stole umowę z Audi

Norris: Nic nie wskazywało na taką zwyżkę formy w Chinach

Horner: Wolff nie powinien skupiać się na pozyskaniu Verstappena

W transferowym potrzasku, czyli o zakrętach życiowych Carlosa Sainza

21.04.2024

Alonso tłumaczy wybór miękkiej mieszanki w połowie wyścigu

Ricciardo ukarany za wyprzedzanie podczas neutralizacji

Hamilton: Nigdy przedtem nie odczuwałem takiej podsterowności

Mercedes pokłada nadzieję w poprawkach na GP Miami

Więcej wiadomości

  Archiwum 2022
PnWtŚrCzPiSoNd
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Rueda: Opóźnienia w transmisji ośmieszyły naszą taktykę

Jak ujawnił zespół Ferrari, na zmianę taktyki Sainza wpłynęła kara doliczenia pięciu sekund.
Maciej Wróbel, 26 lipca 2022, wyświetlenia: 2511<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

Zdaniem dyrektora sportowego Ferrari, Inakiego Ruedy, przez opóźnienia, jakie wystąpiły podczas transmisji telewizyjnej, taktyka jego zespołu mogła sprawiać wrażenie „bezsensownej”.

Stajnia z Maranello wywołała spore poruszenie wśród widzów F1 poprzez dobór taktyki dla Carlosa Sainza. Startujący z końca stawki Hiszpan w drugiej połowie wyścigu walczył o podium, kiedy zespół zdecydował się go ściągnąć do alei serwisowej na drugi postój.

Komunikat inżyniera wyścigowego Carlosa Sainza mówiący mu o konieczności zjazdu do pit lane został podczas transmisji telewizyjnej zaprezentowany widzom w bardzo nietypowym momencie – kierowca Ferrari skutecznie bowiem wówczas zaatakował jadącego na trzeciej pozycji Sergio Pereza. Dodatkowo, do manewru doszło na wyjściu z ostatniego zakrętu.

Inaki Rueda, pełniący w Ferrari rolę dyrektora sportowego i strategicznego, stwierdził, iż przez moment transmisji komunikatu w telewizji mogło się wydawać, że Ferrari popełniło duży błąd i wytłumaczył, że sytuacja była wówczas pod kontrolą. „Telewizja przekazuje widzom dane z opóźnieniem” – powiedział Hiszpan.

„W tym wypadku, widzieliście Pereza i Carlosa walczących ze sobą na 41. okrążeniu. Rozmawialiśmy z Carlosem i widzieliśmy, że nie mógł on dogonić Pereza na prostej, a w zakręcie numer 10. wezwaliśmy go do pit lane. Oczywiście on wciąż walczył z Perezem. Miał nadzieję, że uda mu się go wyprzedzić na kolejnym kółku i dlatego postanowił odpowiedzieć «Proszę nie zjeżdżajmy, nie na tym okrążeniu»”.

„A teraz oglądamy to na żywo w telewizji. Wezwanie do zjazdu pojawiło się podczas transmisji, gdy byli już w 15. zakręcie, tuż za wjazdem do pit lane. To jest bezsensowne, ponieważ czy my wzywamy kierowcę tak późno, że nie ma nawet czasu na reakcję na nasze wezwanie?”

Rueda dodaje, że spodziewany okres pracy pośredniego ogumienia wynosił 25 okrążeń, podczas gdy Sainz byłby zmuszony przejechać na nich aż 35 kółek, przez co naciskanie na nich do samego końca wyścigu nie byłoby możliwe. Kara doliczenia pięciu sekund również odegrała rolę – nie byłoby bowiem szans na to, by Sainz oddalił się na ponad pięć sekund od naciskających na niego Pereza i Russella.

Ferrari zdecydowało się ostatecznie na późny drugi postój, gwarantując sobie w ten sposób piąte miejsce w wyścigu i dodatkowy punkt za najszybsze okrążenie. „Kara całkowicie zmieniła nasze podejście do ostatniego stintu” – kontynuuje Rueda. „Nawet jeśli Carlosowi udało się wyprzedzić Russella i Pereza, to nie zdołałby zbudować pięciosekundowej przewagi nad nimi, jednocześnie zarządzając tymi pośrednimi oponami do mety”.

„Mając to na uwadze, postanowiliśmy ściągnąć Carlosa do boksów i upewnić się, że wróci i zdobędzie bonusowy punkt za najszybsze okrążenie”.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
24.04.2024  Koncern HP nowym tytularnym sponsorem Ferrari
24.04.2024  Ferrari wystartuje w okolicznościowym malowaniu podczas GP Miami
23.04.2024  Sport Business: Ferrari bliskie tytularnego sponsoringu HP
21.04.2024  Leclerc zawiedziony tempem Ferrari na twardych oponach
20.04.2024  Leclerc: Sainz przekroczył granicę broniąc pozycji
Tagi:
Ferrari
Sainz C.

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca