F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

26.04.2024

Nico Hulkenberg dołączy do Kick Sauber od sezonu 2025

25.04.2024

Źródła Autosportu potwierdzają odejście Newey'a z Red Bulla

AMuS: Adrian Newey wkrótce ogłosi odejeście z Red Bulla

Vowles: Kara dla Sargeanta w Chinach była właściwa, choć surowa

Marko zadowolony z występu Ricciardo w Szanghaju

RacingNews365: Hulkenberg zostanie kierowcą Audi

24.04.2024

Koncern HP nowym tytularnym sponsorem Ferrari

Vesti wciąż liczy na awans do Formuły 1 w 2025 roku

Ferrari wystartuje w okolicznościowym malowaniu podczas GP Miami

23.04.2024

Saward: Williams może wystąpić o warunkową licencję dla Antonelliego

Sport Business: Ferrari bliskie tytularnego sponsoringu HP

Krack broni Strolla po kolizji z Ricciardo

Tajlandia zainteresowana organizacją ulicznego GP

22.04.2024

Rosberg: Hulkenberg ma na stole umowę z Audi

Norris: Nic nie wskazywało na taką zwyżkę formy w Chinach

Horner: Wolff nie powinien skupiać się na pozyskaniu Verstappena

W transferowym potrzasku, czyli o zakrętach życiowych Carlosa Sainza

21.04.2024

Alonso tłumaczy wybór miękkiej mieszanki w połowie wyścigu

Ricciardo ukarany za wyprzedzanie podczas neutralizacji

Hamilton: Nigdy przedtem nie odczuwałem takiej podsterowności

Więcej wiadomości

  Archiwum 2022
PnWtŚrCzPiSoNd
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Binotto: Dokonaliśmy największych postępów z silnikiem od 25 lat

Szef Ferrari otwarcie przyznaje jednak, iż nie jest zaskoczony awariami jednostki 066/7.
Nataniel Piórkowski, 16 sierpnia 2022, wyświetlenia: 1336<< | lista | T- | T+ | >>

Mattia Binotto jest pod olbrzymim wrażeniem postępów, które przed sezonem 2022 dokonało Ferrari w obszarze jednostki napędowej.

Po dwóch chudych latach Scuderia powróciła w tym sezonie do zwycięskiej formy. Dzięki pracy Charlesa Leclerca i Carlosa Sainza stajnia z Maranello świętowała jak dotąd cztery wygrane w Bahrajnie, Australii, Wielkiej Brytanii oraz Austrii.

Jednym z kluczowych czynników warunkujących progres Ferrari było przygotowanie konkurencyjnej jednostki napędowej. Binotto przyznaje, że jego ekipa doskonale poradziła sobie z tym wyzwaniem.

„Owszem, w obszarze jednostki napędowej sytuacja była całkiem jasna, bo znaliśmy nasz potencjał a w przepisach nie doszło do żadnych istotnych zmian. W przypadku silnika wyznaczyliśmy sobie bardzo ambitne cele”.

„Muszę przyznać, że to, co udało nam się przygotować w ubiegłym roku na sezon 2022, jest czymś niesamowitym. Przez ponad 25 lat pracy w Maranello nigdy nie widziałem tak wielkich postępów. To tylko pokazuje, jak wielkie są możliwości tej ekipy”.

Ferrari było zmuszone do wprowadzenia znacznych modyfikacji jednostki napędowej w wyniku poufnej ugody osiągniętej z FIA w 2019 roku. W sezonach 2020 oraz 2021 osiągi Scuderii utrzymywały się na poziomie, który uniemożliwiał włączenie się do walki o zwycięstwa.

Teraz, gdy osiągi silnika nie są już powodem do obaw, inżynierowie Ferrari mierzą się z innym poważnym wyzwaniem – fatalną niezawodnością. Leclerc stracił dwie doborowe szanse na zwycięstwo podczas gdy Sainz doznał awarii silnika jadąc na trzecim miejscu w GP Austrii.


Pytany o to, czy wysoka awaryjność jest wynikiem zbyt dużego nacisku położonego na osiągi, Binotto odparł: „Nie wiem, czy posunęliśmy się o krok za daleko, bo naciskanie na osiągi nigdy się nie kończy. Zawsze skierujemy nasz priorytet na osiągi a nie na niezawodność. Co to oznacza? Być może zabrakło nam trochę czasu w planie homologacji”.

„Co więcej nasze prace są objęte oczywistymi ograniczeniami. Mamy limit godzin testów na hamowni. Te ograniczenia miały wpływ na ostateczny wynik, bo bez nich zwielokrotnilibyśmy po prostu wysiłki na hamowni, skupiając się zarówno na osiągach jak i niezawodności”.

„W warunkach ograniczenia godzin prac na hamowni, gdy zbliża się wrzesień, październik, listopad i grudzień, trzeba dokonać wyboru. Jeśli o nas chodzi, to bez dwóch zdań naciskaliśmy na osiągi wykraczając poza to, co byłoby standardowym planem w zakresie niezawodności”.

„Zdawaliśmy sobie sprawę z tego, że najważniejsze jest zredukowanie strat w zakresie wydajności, tym bardziej, że rozwój silników miał zostać zamrożony na cztery kolejne sezony. Niezawodność zawsze można poprawić na późniejszym etapie”.

Włoch dodał, że pojawienie się problemów z silnikiem nie było niespodzianką. „Awarie na torze nie zawsze są podobne do tych, które pojawiają się podczas testów na hamowni. Dochodzi do nich dlatego, że cały czas zbieramy wiedzę o nowym projekcie. Tor wyścigowy to nie hamownia. Po prostu uczymy się nowego produktu. Myślę, że można było się tego spodziewać. Nie jestem tym zupełnie zaskoczony”.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
24.04.2024  Koncern HP nowym tytularnym sponsorem Ferrari
24.04.2024  Ferrari wystartuje w okolicznościowym malowaniu podczas GP Miami
23.04.2024  Sport Business: Ferrari bliskie tytularnego sponsoringu HP
21.04.2024  Leclerc zawiedziony tempem Ferrari na twardych oponach
20.04.2024  Leclerc: Sainz przekroczył granicę broniąc pozycji
Tagi:
Ferrari
Binotto M.

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca