|
|
|
|
|
|
Marko: Przekleństwa Tsunody zaczynały być problemem |
Austriak zaznaczył, że nie służyły one kierowcy i nie pomagały inżynierom AlphaTauri. |
|
•Nataniel Piórkowski, 21 sierpnia 2022, wyświetlenia: 1054 | << | lista | T- | T+ | >> |
|
Helmut Marko potwierdził, że liczne przekleństwa używane przez Yukiego Tsunodę na początku kariery w F1 były przejawem zupełnie przesadzonych reakcji.
Transmitując przekazy radiowe z bolidu Japończyka, realizator często wygłuszał przekleństwa, używane przez kierowcę w napadach złości.
Marko, który czuwa nad programem kierowców Red Bulla, przyznał, że podejście Japończyka nie było korzystne ani dla niego, ani dla jego inżynierów.
„Nauczył się jak przeklinać po angielsku, gdy ścigał się dla Carlina [w F2]. Ale gdy bluzgasz w środku zakrętu, nie wychodzi z tego nic dobrego. Tracisz tylko czas. Wyjaśniliśmy mu to i poleciliśmy, aby przestał się tak zachowywać”.
„Sprawa miała także drugie dno. Inżynier nic nie może zrobić z informacją zwrotną w stylu «bloody f*cking car». Musimy dokładnie wiedzieć, jak zachowuje się bolid. Kierowca musi to sobie poukładać w głowie a następnie przekazać nam swoje wrażenia w jasny i rzeczowy sposób”.
Marko dodał, że charakter Tsunody odbiega od stereotypu ułożonego i pokornego Japończyka, co wyraźnie widać porównując kierowcę AlphaTauri do juniora Red Bulla – Ayumu Iwasy. „Tsunoda nie jest typowym Japończykiem. Typowy Japończyk – mamy takiego w F3 w osobie Iwasy – jest uprzejmy, zdyscyplinowany i nigdy nie wypowiadałby się w taki sposób, jak Tsunoda”.
|
| |
|
|
| |
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|