|
|
|
|
|


|
Horner: Sprint w Baku jest czymś absolutnie niedorzecznym |
Szefowie wielu zespołów zwracają uwagę na duże ryzyko uszkodzenia bolidów. |
|
•Maciej Wróbel, 31 marca 2023, wyświetlenia: 1182 | << | lista | T- | T+ | >> |
|
Embed from Getty Images
Szef Red Bull Racing, Christian Horner, skrytykował pomysł organizacji sprintu w Azerbejdżanie ze względu na duże ryzyko związane z ewentualnymi zniszczeniami bolidów.
Za niespełna miesiąc w Baku odbędzie się pierwszy z sześciu zaplanowanych na sezon 2023 wyścigów sprinterskich. Impreza ta odbywa się na ulicznym torze w stolicy Azerbejdżanu w momencie gdy zespoły wciąż uzupełniają zapasy części zamiennych, a w niektórych przypadkach kompletują nowe pakiety, których ilość będzie ograniczona.
Zaledwie tydzień po Grand Prix Azerbejdżanu odbywa się z kolei następny wyścig na torze ulicznym – Grand Prix Miami – co wywiera dodatkową presję na zespołach, aby opuścić Baku z jak najmniejszymi zniszczeniami. Pomysł organizacji sprintu w Baku w dosadnych słowach zdążył już skrytykować Christian Horner. „Tak naprawdę to absolutnie niedorzeczne, że pierwszy sprint odbywa się na torze ulicznym, takim jak ten w Azerbejdżanie” – przyznał szef Red Bulla w rozmowie z Autosportem.
„Myślę, że z perspektywy widowiska, z perspektywy fana, to zapewne będzie jeden z najbardziej ekscytujących sprintów w tym roku. Patrząc na to pod kątem limitu budżetowego, jedyne co tam możesz zrobić, to zezłomować swój samochód. To kosztuje mnóstwo pieniędzy. Jeden wyścig w Baku jest zatem wystarczający, a fakty są takie, że mamy w tym roku dwa. Może tam być zatem mnóstwo akcji”.
„To jest jednak częścią wyzwania, jakie przed nami postawiono. Miejmy nadzieję, że uda się nam w przyszłości uporządkować format dla wyścigów sprinterskich. Wiem, że dyrekcja ciężko nad tym pracowała i miejmy nadzieję, że uda nam się to dopiąć. Sprint w Azerbejdżanie jest z pewnością jednak czymś, czego należy się wystrzegać”.
Swoje obawy co do zbliżającego się sprintu w Baku wyraził także Zak Brown z McLarena. „Tak jak mówił Christian – Baku dostarcza całkiem ekscytujących wyścigów, ale też wystawia wielkie rachunki za zniszczenia” – stwierdził Amerykanin. „Dla wszystkich są jednak takie same warunki. To będzie bardzo ekscytujące dla fanów, a my mamy nadzieję, że wszystkie samochody wrócą do bazy w takim stanie, w jakim wystartowały”.
„Z pewnością towarzyszy temu pewna nerwowość” – dodaje Mike Krack. „Wszystkich dotyczy to jednak tak samo. Będziemy się zatem starali utrzymać samochody w jednym kawałku tak długo, jak tylko się da”.
Szef Alpine, Otmar Szafnauer, przyznał z kolei, że kwietniowa przerwa da jego zespołowi wystarczająco dużo czasu na produkcję nowych części. „Wygląda na to, że Baku zawsze zapewnia interesujące ściganie” – powiedział Szafnauer. „Jest w tym wszystkim jednak więcej ryzyka, ponieważ jest to wyścig uliczny, a ściany są bardzo blisko”.
„Dobre jest to, że mamy te trzy tygodnie przerwy, które wykorzystamy na produkcję części, żeby być przygotowanym zarówno na sprint, jak i na wyścig w Baku. Miejmy nadzieję, że będzie dobrze i że nie będziemy cierpieć w Miami”.
Gunther Steiner z Haasa zapewnia z kolei, że jego zespół będzie dysponował wystarczającym zapasem części. „Myślę, że wystarczająco dużo już wiemy o wyścigach sprinterskich i dobrze wiemy, jak się przygotować. Myślę, że każdy zostawia sobie pewien margines i wiemy, że tego typu wyścigi mogą być utrapieniem dla budżetu. Baku zawsze zapewnia coś niespodziewanego. Mam zatem nadzieję, że w nic takiego nie będziemy zaangażowani i wrócimy stamtąd bez uszkodzeń i z punktami”.
|


| |
|
|
| |
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
 | • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|