F1 20231  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

28.05.2023

GP Monako: najszybsze okrążenia w wyścigu

Verstappen: Starałem się kontrolować kontakt z barierą

Alonso: Długi przejazd Maksa na slickach odebrał nam szansę

Ocon: Bezbłędna praca Alpine kluczowa dla podium w Monako

GP Monako: wyniki wyścigu

Verstappen zwycięża w deszczowym Grand Prix Monako

Alonso: Emocjonujące kwalifikacje pokazują, że Monako musi zostać

RN365: Alfa Romeo zaangażuje się w Haasa od sezonu 2024

Vesti wygrywa w Monako i zostaje nowym liderem

Marko: Perez nie może popełniać takich błędów w takim bolidzie

Wolff: Nie rozmawiamy z innymi póki trwają negocjacje z Lewisem

Marko: Nie mam osobistych problemów z Mickiem Schumacherem

Gabriele Mini wygrywa główny wyścig F3 w Monako

Stroll: Wszystko poszło źle [Akt.]

27.05.2023

Leclerc zostanie cofnięty o trzy pola startowe za blokowanie Norrisa

Alonso podjął "niekomfortowe" ryzyko walcząc o pole position

Verstappen: W ostatnim sektorze kilka razy dotknąłem ściany

Perez: Nie mogę uwierzyć w to co zrobiłem

GP Monako: Wyniki kwalifikacji

Verstappen zdobywcą pole position do wyścigu w Monte Carlo

Więcej wiadomości

  Archiwum 2023
PnWtŚrCzPiSoNd
12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031
2023  |  2022  |  2021  |  2020
2019  |  2018  |  2017  |  2016
2015  |  2014  |  2013  |  2012
2011  |  2010  |  2009  |  2008
2007  |  2006  |  2005  |  2004
2003  |  2002  |  2001  |  2000
1999

Horner: Sprint w Baku jest czymś absolutnie niedorzecznym

Szefowie wielu zespołów zwracają uwagę na duże ryzyko uszkodzenia bolidów.
Maciej Wróbel, 31 marca 2023, wyświetlenia: 1182<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

Szef Red Bull Racing, Christian Horner, skrytykował pomysł organizacji sprintu w Azerbejdżanie ze względu na duże ryzyko związane z ewentualnymi zniszczeniami bolidów.

Za niespełna miesiąc w Baku odbędzie się pierwszy z sześciu zaplanowanych na sezon 2023 wyścigów sprinterskich. Impreza ta odbywa się na ulicznym torze w stolicy Azerbejdżanu w momencie gdy zespoły wciąż uzupełniają zapasy części zamiennych, a w niektórych przypadkach kompletują nowe pakiety, których ilość będzie ograniczona.

Zaledwie tydzień po Grand Prix Azerbejdżanu odbywa się z kolei następny wyścig na torze ulicznym – Grand Prix Miami – co wywiera dodatkową presję na zespołach, aby opuścić Baku z jak najmniejszymi zniszczeniami. Pomysł organizacji sprintu w Baku w dosadnych słowach zdążył już skrytykować Christian Horner. „Tak naprawdę to absolutnie niedorzeczne, że pierwszy sprint odbywa się na torze ulicznym, takim jak ten w Azerbejdżanie” – przyznał szef Red Bulla w rozmowie z Autosportem.

„Myślę, że z perspektywy widowiska, z perspektywy fana, to zapewne będzie jeden z najbardziej ekscytujących sprintów w tym roku. Patrząc na to pod kątem limitu budżetowego, jedyne co tam możesz zrobić, to zezłomować swój samochód. To kosztuje mnóstwo pieniędzy. Jeden wyścig w Baku jest zatem wystarczający, a fakty są takie, że mamy w tym roku dwa. Może tam być zatem mnóstwo akcji”.

„To jest jednak częścią wyzwania, jakie przed nami postawiono. Miejmy nadzieję, że uda się nam w przyszłości uporządkować format dla wyścigów sprinterskich. Wiem, że dyrekcja ciężko nad tym pracowała i miejmy nadzieję, że uda nam się to dopiąć. Sprint w Azerbejdżanie jest z pewnością jednak czymś, czego należy się wystrzegać”.

Swoje obawy co do zbliżającego się sprintu w Baku wyraził także Zak Brown z McLarena. „Tak jak mówił Christian – Baku dostarcza całkiem ekscytujących wyścigów, ale też wystawia wielkie rachunki za zniszczenia” – stwierdził Amerykanin. „Dla wszystkich są jednak takie same warunki. To będzie bardzo ekscytujące dla fanów, a my mamy nadzieję, że wszystkie samochody wrócą do bazy w takim stanie, w jakim wystartowały”.

„Z pewnością towarzyszy temu pewna nerwowość” – dodaje Mike Krack. „Wszystkich dotyczy to jednak tak samo. Będziemy się zatem starali utrzymać samochody w jednym kawałku tak długo, jak tylko się da”.

Szef Alpine, Otmar Szafnauer, przyznał z kolei, że kwietniowa przerwa da jego zespołowi wystarczająco dużo czasu na produkcję nowych części. „Wygląda na to, że Baku zawsze zapewnia interesujące ściganie” – powiedział Szafnauer. „Jest w tym wszystkim jednak więcej ryzyka, ponieważ jest to wyścig uliczny, a ściany są bardzo blisko”.

„Dobre jest to, że mamy te trzy tygodnie przerwy, które wykorzystamy na produkcję części, żeby być przygotowanym zarówno na sprint, jak i na wyścig w Baku. Miejmy nadzieję, że będzie dobrze i że nie będziemy cierpieć w Miami”.

Gunther Steiner z Haasa zapewnia z kolei, że jego zespół będzie dysponował wystarczającym zapasem części. „Myślę, że wystarczająco dużo już wiemy o wyścigach sprinterskich i dobrze wiemy, jak się przygotować. Myślę, że każdy zostawia sobie pewien margines i wiemy, że tego typu wyścigi mogą być utrapieniem dla budżetu. Baku zawsze zapewnia coś niespodziewanego. Mam zatem nadzieję, że w nic takiego nie będziemy zaangażowani i wrócimy stamtąd bez uszkodzeń i z punktami”.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
27.05.2023  Horner: Tor w Monako musi dostosować się długoterminowo do F1
27.05.2023  Horner: Nie zrobilibyśmy swojego silnika wiedząc o pozostaniu Hondy
09.05.2023  Andretti oczekuje odpowiedzi na zgłoszenie do połowy lipca
08.05.2023  Horner: Verstappen wygrałby z Perezem także z tą samą taktyką
06.05.2023  Horner dementuje plotki o odejściach z Red Bulla
Tagi:
Horner C.
Brown Z.
Krack M.
Steiner G.
Szafnauer O.
Baku
Sprint

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca