F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

26.04.2024

Nico Hulkenberg dołączy do Kick Sauber od sezonu 2025

25.04.2024

Źródła Autosportu potwierdzają odejście Newey'a z Red Bulla

AMuS: Adrian Newey wkrótce ogłosi odejeście z Red Bulla

Vowles: Kara dla Sargeanta w Chinach była właściwa, choć surowa

Marko zadowolony z występu Ricciardo w Szanghaju

RacingNews365: Hulkenberg zostanie kierowcą Audi

24.04.2024

Koncern HP nowym tytularnym sponsorem Ferrari

Vesti wciąż liczy na awans do Formuły 1 w 2025 roku

Ferrari wystartuje w okolicznościowym malowaniu podczas GP Miami

23.04.2024

Saward: Williams może wystąpić o warunkową licencję dla Antonelliego

Sport Business: Ferrari bliskie tytularnego sponsoringu HP

Krack broni Strolla po kolizji z Ricciardo

Tajlandia zainteresowana organizacją ulicznego GP

22.04.2024

Rosberg: Hulkenberg ma na stole umowę z Audi

Norris: Nic nie wskazywało na taką zwyżkę formy w Chinach

Horner: Wolff nie powinien skupiać się na pozyskaniu Verstappena

W transferowym potrzasku, czyli o zakrętach życiowych Carlosa Sainza

21.04.2024

Alonso tłumaczy wybór miękkiej mieszanki w połowie wyścigu

Ricciardo ukarany za wyprzedzanie podczas neutralizacji

Hamilton: Nigdy przedtem nie odczuwałem takiej podsterowności

Więcej wiadomości

  Archiwum 2023
PnWtŚrCzPiSoNd
12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Horner: Sprint w Baku jest czymś absolutnie niedorzecznym

Szefowie wielu zespołów zwracają uwagę na duże ryzyko uszkodzenia bolidów.
Maciej Wróbel, 31 marca 2023, wyświetlenia: 1229<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

Szef Red Bull Racing, Christian Horner, skrytykował pomysł organizacji sprintu w Azerbejdżanie ze względu na duże ryzyko związane z ewentualnymi zniszczeniami bolidów.

Za niespełna miesiąc w Baku odbędzie się pierwszy z sześciu zaplanowanych na sezon 2023 wyścigów sprinterskich. Impreza ta odbywa się na ulicznym torze w stolicy Azerbejdżanu w momencie gdy zespoły wciąż uzupełniają zapasy części zamiennych, a w niektórych przypadkach kompletują nowe pakiety, których ilość będzie ograniczona.

Zaledwie tydzień po Grand Prix Azerbejdżanu odbywa się z kolei następny wyścig na torze ulicznym – Grand Prix Miami – co wywiera dodatkową presję na zespołach, aby opuścić Baku z jak najmniejszymi zniszczeniami. Pomysł organizacji sprintu w Baku w dosadnych słowach zdążył już skrytykować Christian Horner. „Tak naprawdę to absolutnie niedorzeczne, że pierwszy sprint odbywa się na torze ulicznym, takim jak ten w Azerbejdżanie” – przyznał szef Red Bulla w rozmowie z Autosportem.

„Myślę, że z perspektywy widowiska, z perspektywy fana, to zapewne będzie jeden z najbardziej ekscytujących sprintów w tym roku. Patrząc na to pod kątem limitu budżetowego, jedyne co tam możesz zrobić, to zezłomować swój samochód. To kosztuje mnóstwo pieniędzy. Jeden wyścig w Baku jest zatem wystarczający, a fakty są takie, że mamy w tym roku dwa. Może tam być zatem mnóstwo akcji”.

„To jest jednak częścią wyzwania, jakie przed nami postawiono. Miejmy nadzieję, że uda się nam w przyszłości uporządkować format dla wyścigów sprinterskich. Wiem, że dyrekcja ciężko nad tym pracowała i miejmy nadzieję, że uda nam się to dopiąć. Sprint w Azerbejdżanie jest z pewnością jednak czymś, czego należy się wystrzegać”.

Swoje obawy co do zbliżającego się sprintu w Baku wyraził także Zak Brown z McLarena. „Tak jak mówił Christian – Baku dostarcza całkiem ekscytujących wyścigów, ale też wystawia wielkie rachunki za zniszczenia” – stwierdził Amerykanin. „Dla wszystkich są jednak takie same warunki. To będzie bardzo ekscytujące dla fanów, a my mamy nadzieję, że wszystkie samochody wrócą do bazy w takim stanie, w jakim wystartowały”.

„Z pewnością towarzyszy temu pewna nerwowość” – dodaje Mike Krack. „Wszystkich dotyczy to jednak tak samo. Będziemy się zatem starali utrzymać samochody w jednym kawałku tak długo, jak tylko się da”.

Szef Alpine, Otmar Szafnauer, przyznał z kolei, że kwietniowa przerwa da jego zespołowi wystarczająco dużo czasu na produkcję nowych części. „Wygląda na to, że Baku zawsze zapewnia interesujące ściganie” – powiedział Szafnauer. „Jest w tym wszystkim jednak więcej ryzyka, ponieważ jest to wyścig uliczny, a ściany są bardzo blisko”.

„Dobre jest to, że mamy te trzy tygodnie przerwy, które wykorzystamy na produkcję części, żeby być przygotowanym zarówno na sprint, jak i na wyścig w Baku. Miejmy nadzieję, że będzie dobrze i że nie będziemy cierpieć w Miami”.

Gunther Steiner z Haasa zapewnia z kolei, że jego zespół będzie dysponował wystarczającym zapasem części. „Myślę, że wystarczająco dużo już wiemy o wyścigach sprinterskich i dobrze wiemy, jak się przygotować. Myślę, że każdy zostawia sobie pewien margines i wiemy, że tego typu wyścigi mogą być utrapieniem dla budżetu. Baku zawsze zapewnia coś niespodziewanego. Mam zatem nadzieję, że w nic takiego nie będziemy zaangażowani i wrócimy stamtąd bez uszkodzeń i z punktami”.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
22.04.2024  Horner: Wolff nie powinien skupiać się na pozyskaniu Verstappena
20.04.2024  Horner: Perez jest zrelaksowany i nie skupia się już na Maksie
12.04.2024  Horner: Ricciardo odbije się po nieudanym starcie sezonu
26.03.2024  F1-Insider: Horner prowadzi zaawansowane rozmowy z Alonso
26.03.2024  New Zeland Herald: Ricciardo otrzymał ultimatum od RB do GP Chin
Tagi:
Horner C.
Brown Z.
Krack M.
Steiner G.
Szafnauer O.
Baku
Sprint

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca