F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

26.04.2024

Nico Hulkenberg dołączy do Kick Sauber od sezonu 2025

25.04.2024

Źródła Autosportu potwierdzają odejście Newey'a z Red Bulla

AMuS: Adrian Newey wkrótce ogłosi odejeście z Red Bulla

Vowles: Kara dla Sargeanta w Chinach była właściwa, choć surowa

Marko zadowolony z występu Ricciardo w Szanghaju

RacingNews365: Hulkenberg zostanie kierowcą Audi

24.04.2024

Koncern HP nowym tytularnym sponsorem Ferrari

Vesti wciąż liczy na awans do Formuły 1 w 2025 roku

Ferrari wystartuje w okolicznościowym malowaniu podczas GP Miami

23.04.2024

Saward: Williams może wystąpić o warunkową licencję dla Antonelliego

Sport Business: Ferrari bliskie tytularnego sponsoringu HP

Krack broni Strolla po kolizji z Ricciardo

Tajlandia zainteresowana organizacją ulicznego GP

22.04.2024

Rosberg: Hulkenberg ma na stole umowę z Audi

Norris: Nic nie wskazywało na taką zwyżkę formy w Chinach

Horner: Wolff nie powinien skupiać się na pozyskaniu Verstappena

W transferowym potrzasku, czyli o zakrętach życiowych Carlosa Sainza

21.04.2024

Alonso tłumaczy wybór miękkiej mieszanki w połowie wyścigu

Ricciardo ukarany za wyprzedzanie podczas neutralizacji

Hamilton: Nigdy przedtem nie odczuwałem takiej podsterowności

Więcej wiadomości

  Archiwum 2023
PnWtŚrCzPiSoNd
1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Bearman dominuje w głównym wyścigu F2 w Hiszpanii

Brytyjczyk zalicza bezbłędne zawody. Na podium także Fittipaldi i Martins.
Maciej Wróbel, 4 czerwca 2023, zmieniony 07.06.2023 02:40, wyświetlenia: 580<< | lista | T- | T+ | >>


Oliver Bearman odniósł pewne zwycięstwo w niedzielnym, głównym wyścigu F2 na torze Catalunya. Junior Ferrari nie dał większych szans swoim rywalom. Drugie miejsce zajął Enzo Fittipaldi, natomiast najniższy stopień podium po udanej pogoni w końcówce wywalczył Victor Martins.

Bearman zaliczył solidny start, lecz jeszcze lepiej ruszył startujący z czwartego pola Ayumu Iwasa i na dojeździe do pierwszego zakrętu Brytyjczyk musiał bronić pozycji zarówno przed Japończykiem, jak i drugim na starcie Enzo Fittipaldim. Bearman ostatecznie utrzymał prowadzenie, drugi był Fittipaldi, a na trzecie miejsce awansował Theo Pourchaire, który zdołał przeskoczyć Iwasę i Doohana. Początek zawodów obył się bez poważniejszych incydentów, pomijając kontakt pomiędzy startującymi praktycznie z końca stawki Isackiem Hadjarem i Clementem Novalakiem. Dwaj Francuzi musieli zjechać na nieplanowany postój, ale byli w stanie kontynuować jazdę.

Liderem na początku był zatem Bearman, a na kolejnych pozycjach plasowali się Fittipaldi, Pourchaire, Doohan, Iwasa, Hauger. Za Norwegiem jechali Martins i Vesti, którzy znajdowali się najwyżej spośród kierowców decydujących się na alternatywną strategię. Czołową dziesiątkę zamykali Jak Crawford oraz Juan Manuel Correa, który zaliczył mocny start z 14. pola. Amerykanin nie nacieszył się jednak długo jazdą w punktowanej strefie – pod koniec ósmego okrążenia wyjechał zbyt szeroko w ostatnim zakręcie i spadł aż na 16. lokatę.

Na 10. kółku w boksach pojawili się pierwsi kierowcy z czołówki, a byli nimi Theo Pourchaire i Ayumu Iwasa. Okrążenie później w ich ślady poszli Fittipaldi, Doohan i Hauger. Wcześniejszy pit stop opłacił się w przypadku Iwasy, który zdołał bez większych trudności wyprzedzić Jacka Doohana. Theo Pourchaire podjął natomiast nieudaną próbę ataku na Fittipaldiego, wyjeżdżając zbyt szeroko w pierwszym zakręcie. Prowadzący w wyścigu Bearman zjechał do boksów dopiero na 14. kółku, a na prowadzenie wysunął się Victor Martins. Kierowca Premy utrzymał jednak "wirtualne" prowadzenie, wyjeżdżając z pit lane przed Enzo Fittipaldim.

Po mocnym początku drugiego stintu z tonu mocno spuścił Pourchaire, który szybko stracił dwie pozycje na rzecz Iwasy i Doohana. Bearman tymczasem skutecznie przebijał się przez grupę kierowców jadących na alternatywnej strategii, którzy na etym etapie rywalizacji oczywiście przewodzili stawce, niwelując tym samym stratę do prowadzących Martinsa, Vestiego, Crawforda i Verschoora. Czwórka ta zjechała do alei serwisowej na okrążeniach 24-26. Sytuacja w czołówce wróciła więc do normy i Bearman powrócił na pozycję lidera, a trzy sekundy za nim znajdował się Fittipaldi.

Za Brazylijczykiem podążali Iwasa i Doohan, podczas gdy Martins i Vesti powrócili na tor odpowiednio na 5. i 9. miejscu. Szybko okazało się, że w przypadku Francuza i Duńczyka alternatywna strategia zdecydowanie zdawała egzamin – Vesti najpierw w świetnym stylu wyprzedził w jednym zakręcie Maloneya i Haugera, by okrążenie później bez większych trudności uporać się z Pourchaire'em. Na 28. i 29. kółku Martins i Vesti wyprzedzili Jacka Doohana i tracili już tylko dwie sekundy do czołowej trójki, będąc jednocześnie najszybszym duetem na torze.

Na cztery kółka przed metą Martins i Vesti zaczęli wywierać presję na Iwasie, który, widząc co się dzieje, także podkręcił tempo i zaczął niwelować stratę do drugiego Fittipaldiego. Koniec końców, Japończyk nie miał argumentów w pojedynku z Martinsem, na rzecz którego stracił trzecie miejsce na 35. kółku. Iwasa był jednak nadal w stanie skutecznie bronić się przed Vestim i ostatecznie dowiózł czwarte miejsce do mety. Zwycięstwo powędrowało tymczasem w ręce Bearmana, który wpadł na metę z przewagą niespełna trzech sekund nad Fittipaldim. Martins musiał zadowolić się trzecim miejscem, finiszując niecałą sekundę za Brazylijczykiem.

Iwasa i Vesti uplasowali się tuż za podium, a punktowaną dziesiątkę uzupełnili Doohan, Pourchaire, Hauger, Leclerc i Verschoor. Warto dodać, że wyścig ukończyli wszyscy kierowcy.

Klasyfikacja generalna po sześciu z trzynastu rund:
1. Vesti – 110 punktów; 2. Pourchaire – 99; 3. Iwasa – 82; 4. Bearman – 70; 5. Hauger – 57; 6. Verschoor – 50; 7. Fittipaldi – 49; 8. Maini – 49; 9. Maloney – 48; 10. Martins – 45
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
24.03.2024  Hadjar wygrywa główny wyścig F2 w Melbourne
23.03.2024  Isack Hadjar z karą czasową za kolizję z Martim i Bortoleto
23.03.2024  Isack Hadjar najszybszy w ekscytującym sprincie
22.03.2024  Dennis Hauger wygrywa chaotyczne kwalifikacje w Australii
09.03.2024  Enzo Fittipaldi zwycięża w głównym wyścigu w Dżuddzie
Tagi:
F2
Catalunya

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca