F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

09.05.2024

Leclerc podejmie współpracę z nowym inżynierem od weekendu na Imoli

08.05.2024

Ferrari sprawdzi poprawki na Imolę podczas dnia filmowego na Fiorano

Ocon: Alpine nie może mocno celebrować punktu z Miami

07.05.2024

Horner: Powertrains pozyskało 220 pracowników Mercedesa

Bravi: Sainz jest głównym celem transferowym Audi

Wolff: Krytyka Mintzlaffa nie ma dla mnie najmniejszego znaczenia

Horner: Start Pereza w Miami był zbyt optymistyczny

Sainz: Zjeżdżając okrążenie później to ja mogłem wygrać GP Miami

06.05.2024

Magnussen otrzymał dwa punkty karne za kolizję z Sargeantem

Stella: Praktyki Magnussena na torze są nie do zaakceptowania

Rushbrook: Ford pozostaje zaangażowany mimo odejścia Newey'a

LA Times: Wheatley posiada ofertę objęcia funkcji szefa zespołu

Sainz stracił czwarte miejsce w Grand Prix Miami

Stella zaskoczony tak mocnym tempem McLarena

Verstappen: To nie jest ostatnie zwycięstwo Norrisa

Norris: Wielu we mnie wątpiło

GP Miami: najszybsze okrążenia w wyścigu

GP Miami: wyniki wyścigu

05.05.2024

Lando Norris sensacyjnie wygrywa Grand Prix Miami

Verstappen: Opony zmuszały do zgadywania przyczepności

Więcej wiadomości

  Archiwum 2023
PnWtŚrCzPiSoNd
12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Verschoor sensacyjnym zwycięzcą głównego wyścigu F2

Alternatywna strategia pomogła Holendrowi w pokonaniu Vestiego na finiszu.
Maciej Wróbel, 2 lipca 2023, wyświetlenia: 362<< | lista | T- | T+ | >>


Richard Verschoor okazał się niespodziewanym zwycięzcą niedzielnych zmagań Formuły 2 na torze Red Bull Ring. Holender skorzystał na wyjeździe samochodu bezpieczeństwa i zdołał objąć prowadzenie na ostatnich okrążeniach wyścigu. Tuż za kierowcą Van Amersfoort Racing finiszowali Ayumu Iwasa i Frederik Vesti.

Ruszający z pole position Victor Martins nienajlepiej wystartował, co bezlitośnie wykorzystali Frederik Vesti i Theo Pourchaire, którzy po pierwszym zakręcie znaleźli się przed juniorem Alpine. Na tym nie skończyły się kłopoty Martinsa, który błyskawicznie znalazł się pod presją ze strony Jacka Doohana i Kusha Mainiego, spadając za tę dwójkę na kolejnym okrążeniu. Vesti tymczasem szybko narzucił mocne tempo, odskakując Pourchaire'owi na dwie sekundy już po pierwszych trzech okrążeniach.

Vesti konsekwentnie powiększał prowadzenie i po siódmym kółku miał już prawie cztery sekundy przewagi nad Theo Pourchaire'em. Trzeci był Jack Doohan, który coraz mocniej naciskał na Francuza. Na ósmym kółku Victor Martins odebrał czwarte miejsce Mainiemu, który po chwili spadł także za Enzo Fittipaldiego. Było to o tyle istotne, iż Fittipaldi był najwyżej plasującym się kierowcą realizującym alternatywną strategię. Pozostali kierowcy z czołówki już po ośmiu kółkach zmagali się z bardzo wysoką degradacją opon supermiękkich.

Na dziewiątym okrążeniu postoje w boksach odbyła spora grupa kierowców, w tym Pourchaire, Maini i Daruvala, a okrążenie później zjechali również Martins i Doohan. Prowadzący Vesti złożył wizytę u mechaników na 11. kółku, a nowym liderem został Enzo Fittipaldi. Tuż za Brazylijczykiem znajdowali się kolejni kierowcy korzystający z twardszej mieszanki – Verschoor, Iwasa, Leclerc, Stanek i Bearman. Wirtualne prowadzenie utrzymywał Vesti, za którym w niezmienionej kolejności podróżowała reszta czołówki – Pourchaire, Doohan, Martins i Maini.

Jeszcze przed półmetkiem rywalizacji, na siedemnastym kółku, Frederik Vesti przystąpił do rozprawiania się z prowadzącą grupą kierowców korzystających z twardszej mieszanki. Duńczyk był zdecydowanie najszybszy na torze i w krótkim okresie zdołał wyprzedzić Jaka Crawforda i Isacka Hadjara. Pourchaire i Doohan uporali się z Crawfordem dopiero dwa okrążenia później. Dobre tempo nadal prezentował natomiast prowadzący Fittipaldi, który odjechał Verschoorowi na niemal trzy sekundy. Na 25. okrążeniu Jack Doohan zdołał wyprzedzić Theo Pourchaire'a, co było tylko kolejną dobrą wiadomością dla Frederika Vestiego.

Na 27. okrążeniu do alei serwisowej zjechali pierwsi kierowcy realizujący alternatywną strategię – Arthur Leclerc, Oliver Bearman i Isack Hadjar. Wkrótce doszło do potencjalnie groźnego incydentu z udziałem tego pierwszego – Monakijczykowi podczas pokonywania czwartego zakrętu odpadło prawe tylne koło, w wyniku czego musiał on wycofać się z wyścigu. Na tor wyjechał samochód bezpieczeństwa, co w teorii było wymarzoną sytuacją dla prowadzącego wciąż Fittipaldiego, lecz zespół Carlin nie ściągnął swojego kierowcy przy pierwszej okazji.

Fittipaldi zjechał do boksów dopiero okrążenie później, gdy cała stawka była już zbita, przez co junior Red Bulla powrócił na tor na dziewiątej pozycji. W najlepszej sytuacji znaleźli się tym samym Verschoor, Iwasa, Maloney i Bearman, którzy po postoju znaleźli się przed Fittipaldim, kolejno na piątym, szóstym i siódmym miejscu. Rywalizację wznowniono pod koniec 33. kółka. Prowadził Vesti przed Doohanem, Pourchaire'em, Martinsem i Verschoorem. Czołową dziesiątkę zamykali Iwasa, Maloney, Nissany, Fittipaldi i Benavides.

Verschoor i Iwasa błyskawicznie zrobili użytek ze świeższego ogumienia i tuż po restarcie uporali się z Victorem Martinsem. Pod koniec 33. okrążenia Verschoor był już trzeci po wyprzedzniu Pourchaire'a. Na dwóch kolejnych okrążeniach konieczne było jednak wprowadzenie wirtualnej neutralizacji – po kontakcie z samochodem Dennisa Haugera oponę przebił Kush Maini, który zatrzymał się za wyjściem z pierwszego zakrętu. Bolid Hindusa został jednak szybko uprzątnięty i nie było konieczności zarządzania pełnej neutralizacji.

Po restarcie Pourchaire i Martins zaczęli tracić kolejne pozycje – francuski duet był bezradny w walce z jadącymi na świeższych oponach Iwasą, Bearmanem i Fittipaldim. Podobnie jak Doohan, który na 38. kółku spadł za Verschoora i Iwasę. Na celowniku tej dwójki pozostał już tylko jeden kierowca – był nim oczywiście liderujący Frederik Vesti. Także i będący w świetnej formie Duńczyk musiał uznać wyższość Verschoora i Iwasy i na przedostatnim kółku spadł na trzecie miejsce.

Verschoor prowadził, ale lepsze tempo prezentował Iwasa i do ostatnich metrów naciskał na Verschoora, lecz bezskutecznie i tym samym to Holender mógł cieszyć się z sensacyjnej wygranej. Wygranej bardzo cennej dla Verschoora, ponieważ w ubiegłym roku stracił on zwycięstwo po dyskwalifikacji za zbyt małą ilość paliwa właśnie w głównym wyścigu w Austrii. Iwasa musiał zadowolić się drugim miejscem, a najniższy stopień podium przypadł w udziale Frederikowi Vestiemu. Tuż za podium znalazł się Jack Doohan, a na kolejnych punktowanych pozycjach uplasowali się Bearman, Fittipaldi, Pourchaire, Crawford, Martins i Daruvala.

Klasyfikacja generalna po siedmiu z trzynastu rund:
1. Vesti – 125 punktów; 2. Pourchaire – 105; 3. Iwasa – 101; 4. Bearman – 81; 5. Verschoor – 75; 6. Hauger – 60; 7. Martins – 58; 8. Fittipaldi – 57; 9. Doohan – 54; 10. Maini – 49
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
24.03.2024  Hadjar wygrywa główny wyścig F2 w Melbourne
23.03.2024  Isack Hadjar z karą czasową za kolizję z Martim i Bortoleto
23.03.2024  Isack Hadjar najszybszy w ekscytującym sprincie
22.03.2024  Dennis Hauger wygrywa chaotyczne kwalifikacje w Australii
09.03.2024  Enzo Fittipaldi zwycięża w głównym wyścigu w Dżuddzie
Tagi:
F2
Red Bull Ring (A1)

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca