F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

07.05.2024

Horner: Powertrains pozyskało 220 pracowników Mercedesa

Bravi: Sainz jest głównym celem transferowym Audi

Wolff: Krytyka Mintzlaffa nie ma dla mnie najmniejszego znaczenia

Horner: Start Pereza w Miami był zbyt optymistyczny

Sainz: Zjeżdżając okrążenie później to ja mogłem wygrać GP Miami

06.05.2024

Magnussen otrzymał dwa punkty karne za kolizję z Sargeantem

Stella: Praktyki Magnussena na torze są nie do zaakceptowania

Rushbrook: Ford pozostaje zaangażowany mimo odejścia Newey'a

LA Times: Wheatley posiada ofertę objęcia funkcji szefa zespołu

Sainz stracił czwarte miejsce w Grand Prix Miami

Stella zaskoczony tak mocnym tempem McLarena

Verstappen: To nie jest ostatnie zwycięstwo Norrisa

Norris: Wielu we mnie wątpiło

GP Miami: najszybsze okrążenia w wyścigu

GP Miami: wyniki wyścigu

05.05.2024

Lando Norris sensacyjnie wygrywa Grand Prix Miami

Verstappen: Opony zmuszały do zgadywania przyczepności

Russell: Poszliśmy za daleko z tegorocznym samochodem

04.05.2024

GP Miami: wyniki kwaliifkacji

Verstappen ustawi się na pole position do Grand Prix Miami

Więcej wiadomości

  Archiwum 2023
PnWtŚrCzPiSoNd
123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Wolff: Nie dostrzegamy deficytu osiągów jednostki Renault

Szef Mercedesa odniósł się do wniosku francuskiej firmy o wyrównanie mocy silników.
Nataniel Piórkowski, 27 sierpnia 2023, wyświetlenia: 608<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

Szef Mercedesa – Toto Wolff odrzuca sugestie o tym, jakoby jednostka napędowa Renault odstawała osiągami od silników pozostałych producentów.

Miesiąc temu, przy okazji posiedzenia Komisji F1 w Belgii, w planie obrad znalazł się punkt dotyczący wyrównania osiągów jednostek napędowych.

Jednocześnie w mediach zaczęły pojawiać się komentarze ze strony szefostwa Alpine, mówiące o tym, że rywale: Mercedes, Ferrari i Honda, dysponują przewagą około 30 koni mechaniczniczncch nad silnikiem produkcji Renault.

Obecnie w F1 obowiązuje zakaz rozwoju jednostek napędowych. Regulacje dopuszczają możliwość wprowadzenia poprawek tylko ze względu na poprawę niezawodności lub ograniczenie kosztów. Alpine miało jednak zawnioskować o zgodę na poprawki, które pozwoliłyby na zwiększenie osiągów.

Szef Ferrari – Fred Vasseur zaznaczył, że akceptacja dla tego typu działań mogłaby zostać wydana wyłącznie w „wyjątkowych okolicznościach”, w przypadku producentów, których strata do rywali znajduje się na bardzo wysokim poziomie. „Nie wiem, czy Renault jest aż tak daleko od reszty”.

Wolff tłumaczy z kolei, że wewnętrzne wyliczenia Mercedesa sugerują, że strata Renault względem konkurencji nie przekracza poziomu trzech procent.

„Przepisy na sezon 2026 są zaprojektowane w taki sposób, że jeśli jeden z konstruktorów wypadnie poza granicę trzech procent w stosunku do najlepszej jednostki napędowej, pozwolimy mu na zwiększenie limitu prac na hamowni, działając w jak najlepszej wierze”.

„Teraz nie mówimy jednak o 2026 roku. Znajdujemy się w połowie bieżącego cyklu regulacyjnego i to prawda, że rozwój został zamrożony. Fred ma rację. Nie widzimy, aby straty [Renault] były jakkolwiek bliskie poziomu trzech procent”.

Wolff dodał, że przepisy nie mogą być zmieniane w trakcie ich obowiązywania a Renault musi samodzielnie znaleźć rozwiązanie na swe problemy.

„Nie możemy na bieżąco dostosowywać przepisów, tylko dlatego, że ktoś nie osiąga dobrych wyników. Jeśli chcesz zmienić regulacje z myślą o kolejnym cyklu, to w porządku, ale sądzę, że trzy procent to odpowiedni bufor. Na pewno nie będziemy bawić się jednostką napędową, zwiększać przepływu paliwa czy robić tego typu rzeczy”.

„Popracuj nad własnym problemem. My byliśmy w podobnej sytuacji. Za trzy lata mogą ugryźć się w język”.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
10.04.2024  Autosport: Renault rozważa sprzedaż zespołu Alpine
21.03.2024  Jordan: Renault mogło już zadecydować o wycofaniu się z F1
07.03.2024  Famin: Wiemy, że nasza obecna forma jest nieackeptowalna
19.01.2024  Famin: Renault pozostaje gotowe na wznowienie rozmów z Andrettim
11.01.2024  Szafnauer: Zespoły złamały dżentelmeńską umowę
Tagi:
Renault
Alpine
Wolff T.
Mercedes
Ferrari
Vasseur F.
Przepisy
F1 ogólnie

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca