F1 20231  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

25.09.2023

Lawson: Nie czuję satysfakcji z pokonania Tsunody

Brown: Celujemy w czwarte miejsce w mistrzostwach

Gasly rozgoryczony poleceniem zespołu z finiszu GP Japonii

Sargeant: Nie mam teraz siły, by myśleć o przyszłości w F1

Toyota dementuje plotki o powrocie do Formuły 1 z McLarenem

24.09.2023

Russell: Radio bywa narzędziem do uwalniania frustracji

Horner: Uniknięcie kary w Katarze jedynym plusem wyścigu Pereza

Hamilton: Propozycja Russella była pozbawiona sensu

Sargeant: Nie wiem, jak Bottas mógł mnie nie zauważyć

Horner zachwycony mistrzostwem Red Bulla

Perez otrzymał cztery punkty karne za incydenty z wyścigu

Norris: Nie jesteśmy bardzo daleko od Red Bulla

Verstappen wygrywa w Japonii, Red Bull z szóstym tytułem

GP Japonii: najszybsze okrążenia w wyścigu

GP Japonii: wyniki wyścigu

23.09.2023

Hamilton: Powinniśmy wypróbować sztuczną inteligencję

Sargeant: Popełniłem drobny, ale niezmiernie kosztowny błąd

Alonso: Nasze dobre występy zaczynają umykać uwadze publiczności

Leclerc: Musimy uważnie przyjrzeć się Red Bullowi

Hamilton zszokowany przewagą Red Bulla

Więcej wiadomości

  Archiwum 2023
PnWtŚrCzPiSoNd
123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930
2023  |  2022  |  2021  |  2020
2019  |  2018  |  2017  |  2016
2015  |  2014  |  2013  |  2012
2011  |  2010  |  2009  |  2008
2007  |  2006  |  2005  |  2004
2003  |  2002  |  2001  |  2000
1999

Carlos Sainz zwycięża w kwalifikacjach na ulicach Singapuru

Czołową trójkę uzupełnili Russell i Leclerc. Obaj kierowcy Red Bulla sensacyjnie poza Q3.
Maciej Wróbel, 16 wrze?nia 2023, wyświetlenia: 1047<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

Carlos Sainz zwyciężył w sobotnich kwalifikacjach do Grand Prix Singapuru. Kierowca Ferrari sięgnął zatem po drugie z rzędu i piąte w karierze pole position. Nieznacznie wolniejsi od Hiszpana okazali się Russell i Leclerc, którzy przystąpią do niedzielnego wyścigu odpowiednio z drugiego i trzeciego pola.

Q1
Praktycznie wszystkie zespoły nie zamierzały zwlekać z rozpoczęciem pracy i wraz z zapaleniem zielonych świateł na tor wyjechała ponad połowa stawki. Jako pierwszy czas pomiarowego kółka uzyskał Logan Sargeant (1:35,098), jednak już wkrótce na zdecydowane prowadzenie wysunął się Lando Norris (1:32,556). Czasu Brytyjczyka nie poprawił nawet duet Red Bulla – Perez i Verstappen po pierwszych przejazdach znaleźli się na drugim i trzecim miejscu. Dopiero chwilę później Norrisa zdetronizował Leclerc, poprawiając wynik kierowcy McLarena o 0,033 sekundy.

Po upływie kilku minut Leclerca na prowadzeniu zmienił Russell, wygrywając z kierowcą Ferrari o jedynie 0,045 sekundy. Za tą dwójką plasowali się Norris, Perez i Hamilton, a Verstappen był dopiero szósty. Uwagę sędziów przykuł natomiast Logan Sargeant, który przyblokował pokonującego szybkie kółko Lance'a Strolla. W pewnym momencie na szczycie tabeli znalazł się Max Verstappen, lecz już po chwili Holendra wyprzedził Carlos Sainz. Różnice cały czas były jednak minimalne – Hiszpan wygrywał z liderem mistrzostw o jedynie 0,059 sekundy.

W końcówce na torze obecni byli wszyscy kierowcy, a najbardziej zagrożeni odpadnięciem były duety Williamsa i Alfy Romeo, a także Lance Stroll. Z zagrożonej strefy zdołał wydostać się Bottas, ale tylko na chwilę, bowiem wielu kierowców z drugiej połowy stawki zaczęło notować dużo lepsze czasy – na czele sensacyjnie znalazł się Tsunoda, a tuż za nim plasowali się Perez, Hulkenberg, Lawson i Magnussen. Swój czas poprawić próbował także Lance Stroll, lecz Kanadyjczyk stracił panowanie nad bolidem w ostatnim zakręcie i doszczętnie rozbił bolid uderzając w bandy po zewnętrznej stronie toru.

Kierowca Astona na szczęście opuścił samochód o własnych siłach, a Q1 nie zostało już wznowione. Zdecydowanie największym pechowcem okazał się Oscar Piastri, który zakończył w ten sposób udział w kwalifikacjach, bowiem w momencie wywieszenia czerwonej flagi miał zaledwie siedemnasty czas. Szesnaste miejsce zajął Bottas, a oprócz tej dwójki swój udział w czasówce zakończyli Sargeant, Zhou i Stroll.

Q2
Drugi segment czasówki rozpoczął się z dużym, ponad półgodzinnym opóźnieniem wynikającym z prac przy barierach w ostatnim zakręcie. Na tor od razu wyjechali zawodnicy Haasa, Ferrari, Red Bulla, a także Norris czy Alonso. Dopiero po dłuższej chwili dołączyli do nich kierowcy AlphaTauri, Alpine i Mercedesa. Verstappen był pierwszym, który pokonał pomiarowe kółko, lecz już po chwili szybszy od niego okazał się... Kevin Magnussen. Później na szczycie tabeli obserwowaliśmy duży ruch – najpierw liderem został Norris, później Sainz i wreszcie Alonso (1:31,835).

Nieco później do głosu doszli kierowcy Mercedesa. Prowadzenie objął George Russell, który wyprzedzał Alonso o 0,092 sekundy. Za Hiszpanem znajdowali się Sainz, Norris i Hamilton. W opałach zdawali się wówczas być kierowcy Red Bulla – Verstappen był dopiero dziesiąty, a Perez jedenasty. Dodatkowo Verstappen, który już wcześniej znalazł się pod lupą sędziów za blokowanie innych kierowców na wyjeździe z pit lane, przyblokował będącego na szybkim kółku Yukiego Tsunodę, za co ponownie trafił do sędziowskiego notesu.

Max Verstappen podczas ostatniego przejazdu poprawił się tylko nieznacznie i pozostał na zaledwie dziesiątym miejscu. Wkrótce Holendra sensacyjnie z czołowej dziesiątki wypchnął Liam Lawson! Czasu nie poprawił również Sergio Perez, który obrócił swój samochód na wyjściu z pierwszego zakrętu. Tym samym pierwsza sensacja tego weekendu stała się faktem – obaj kierowcy Red Bulla znaleźli się poza Q3! Oprócz nich, na etapie Q2 swój udział w kwalifikacjach zakończyli Gasly, Albon i Tsunoda. Zupełnie inne nastroje panować musiały natomiast w Ferrari – Sainz w końcówce Q2 uzyskał pierwszy czas, wyprzedzając Russella o ponad 0,3 sekundy.

Q3
Do ostatniej części czasówki po raz pierwszy od ubiegłorocznego GP Austrii znaleźli się – co ciekawe – obaj kierowcy Haasa i to właśnie oni jako pierwsi w Q3 pokonali pomiarowe kółka. Szybko do głosu doszedł jednak będący w świetnej formie Sainz (1:31,170), który o ponad 0,3 sekundy pokonywał Lando Norrisa. Wkrótce na drugie miejsce wskoczył Leclerc, trzeci był Norris, a na kolejnych pozycjach plasowali się Russell, Hamilton, Alonso, Magnussen, Hulkenberg, Ocon i Lawson.

Ostatnia runda przejazdów zapowiadała się więc niezwykle emocjonująco, zwłaszcza dla fanów Scuderii, która zdawała się być w Singapurze zdecydowanie w najlepszej formie. Sainz poprawił swój czas, bijąc rekordy w pierwszym i trzecim sektorze, przegrywając jednak z Leclerkiem w drugim. Ostatecznie to Hiszpan wyszedł zwycięsko z tego pojedynku, pokonując Monakijczyka o 0,079 sekundy. W samej końcówce duet Ferrari zdołał rozdzielić Russell, który o jedynie siedem tysięcznych sekundy wyprzedził Leclerca.

Tuż za czołową trójką znalazł się Lando Norris. Piąty czas uzyskał Hamilton, a czołową dziesiątkę uzupełnili kolejno: Magnussen, Alonso, Ocon, Hulkenberg i Lawson.

Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 35,5°C
Temperatura powietrza: 29,4°C
Prędkość wiatru: 1,19 m/s
Wilgotność powietrza: 78%
Sucho
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
24.09.2023  Verstappen wygrywa w Japonii, Red Bull z szóstym tytułem
24.09.2023  GP Japonii: najszybsze okrążenia w wyścigu
24.09.2023  GP Japonii: wyniki wyścigu
23.09.2023  Verstappen bezkonkurencyjny w kwalifikacjach na Suzuce
23.09.2023  GP Japonii: wyniki kwalifikacji
Tagi:
Grand Prix F1
Marina Bay

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca