|
|
|
|
|
|
Wywiad z Norbertem Haugiem |
Szef Mercedes-Benz Motorsport opowiada m.in. o wyścigu w Australii i o tegorocznym silniku. |
|
•Menuna, 31 marca 2007, wyświetlenia: 8759 | << | lista | T- | T+ | >> |
|
Wiceprezydent Mercedes-Benz Motorsport Norbert Haug był bardzo zadowolony z wywalczenia podwójnego podium w Australii przez zespół McLaren Mercedes. Niemiec jest zdania, że zarówno Fernando Alonso jak i Lewis Hamilton mają do dyspozycji na tyle mocny silnik, że będą mogli walczyć o zwycięstwa.
Jak oceniasz występ zespołu w inauguracyjnym wyścigu sezonu w Melbourne?
„Jesteśmy zadowoleni z postawy zaprezentowanej przez Fernando i Lewisa. Kończąc wyścig na drugiej i trzeciej pozycji wywalczyli 14 z 18 możliwych do zdobycia punktów. Jednakże Ferrari i Kimi Raikkonen byli szybsi podczas tych zawodów, a więc musimy się poprawić. Podczas testów pracowaliśmy nad dalszym doskonaleniem naszego pakietu technicznego”.
Jak oceniasz postawę i możliwości Fernando w pierwszym wyścigu dla nowego zespołu?
„Finiszując na drugiej pozycji zarówno w kwalifikacjach jak i w wyścigu, Fernando osiągnął najlepszy rezultat z możliwych biorąc po uwagę naszą formę tamtego dnia. Swoją bezbłędną postawą udowodnił, że nie przypadkiem został dwukrotnym Mistrzem Świata. Pracuje w sposób profesjonalny i z dużym skupieniem, czym motywuje cały zespół do większego wysiłku”.
Lewis również zakończył rywalizację na podium. Czy to było dla ciebie zaskoczenie?
„Lewis rozpoczął swoją karierę w wyścigach Grand Prix w imponujący sposób. Od ponad 10 lat żaden debiutant w Formule 1 nie stanął na podium w swoim pierwszym wyścigu. Lewis jest wspierany przez McLarena i Mercedesa od około 10 lat i swój niewątpliwy talent zademonstrował zdobywając mistrzostwo w serii F3 Euro Series towarzyszącej wyścigom DTM, a następnie także i w GP2. Jako kierowca być może popełni kilka błędów w tym sezonie, ale zespół będzie go cały czas wspierał”.
Jak oceniasz osiągi silnika Mercedes-Benz?
„Po tym jak musieliśmy dostosować nasz silnik do nowych przepisów, zmieniła się trochę jego charakterystyka i teraz w porównaniu z konkurencją wypadamy już całkiem nieźle”.
Jakie szczególne wymagania stawia przed silnikiem tor Sepang?
„Na torze Sepang będziemy mieli do czynienia z zupełnie odmiennymi warunkami niż w Melbourne. Średnia temperatura powietrza powyżej 30 stopni Celsjusza i wysoka wilgotność stanowią dla silnika znacznie cięższą próbę niż jakiekolwiek inne warunki. Od strony technicznej kluczową sprawą będzie chłodzenie silnika. Na dodatek w tych specyficznych warunkach prawie 70% okrążenia jest pokonywane na pełnym gazie, ale jesteśmy na to przygotowani”.
Jakie są statystyki zespołu jeżeli chodzi o Grand Prix Malezji?
„W 2003 roku Kimi odniósł tutaj swoje pierwsze zwycięstwo w Formule 1 po starcie z siódmej pozycji. Poza tym udało nam się być trzy razy na podium i trzykrotnie wywalczyliśmy najszybsze okrążenie w wyścigu od inauguracyjnej Grand Prix Malezji w 1999 roku”.
Źródło: McLaren.com
|
| |
|
|
| |
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|