F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

11.05.2024

Magnussen: Za opiekę nad dziećmi odpowiadam w domu

F1-Insider: Ocon i Gasly chcą odejść z Alpine po sezonie 2024

10.05.2024

Sargeant: Nie rozmawiam z Vowlesem, czy moja posada jest bezpieczna

Mercedes porówna Antonelliego z Mickiem Schumacherem

Ferrari przetestowało osłony przeciwdeszczowe

09.05.2024

Leclerc podejmie współpracę z nowym inżynierem od weekendu na Imoli

08.05.2024

Ferrari sprawdzi poprawki na Imolę podczas dnia filmowego na Fiorano

Ocon: Alpine nie może mocno celebrować punktu z Miami

07.05.2024

Horner: Powertrains pozyskało 220 pracowników Mercedesa

Bravi: Sainz jest głównym celem transferowym Audi

Wolff: Krytyka Mintzlaffa nie ma dla mnie najmniejszego znaczenia

Horner: Start Pereza w Miami był zbyt optymistyczny

Sainz: Zjeżdżając okrążenie później to ja mogłem wygrać GP Miami

06.05.2024

Magnussen otrzymał dwa punkty karne za kolizję z Sargeantem

Stella: Praktyki Magnussena na torze są nie do zaakceptowania

Rushbrook: Ford pozostaje zaangażowany mimo odejścia Newey'a

LA Times: Wheatley posiada ofertę objęcia funkcji szefa zespołu

Sainz stracił czwarte miejsce w Grand Prix Miami

Stella zaskoczony tak mocnym tempem McLarena

Verstappen: To nie jest ostatnie zwycięstwo Norrisa

Więcej wiadomości

  Archiwum 2007
PnWtŚrCzPiSoNd
123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Spojlery i bajery

W Montrealu prawie każdy zespół wprowadzi zmiany w aerodynamice swoich bolidów.
MDK, 8 czerwca 2007, wyświetlenia: 2654<< | lista | T- | T+ | >>
Podczas weekendu w Montrealu prawie każdy zespół wprowadzi zmiany w aerodynamice swoich bolidów. Niektóre zespoły pójdą w tych zmianach dalej niż inne. Kanadyjski tor jest tak naprawdę pierwszym wymagającym prawdziwie niskiej siły dociskowej spośród wszystkich odwiedzonych dotąd w tym sezonie. Jednakże ze względu na nowe zasady dotyczące testów, zespoły nie były w stanie zastosować swoich nowych elementów aerodynamicznych od testów na Paul Ricard, a w międzyczasie FIA zaostrzyła testy na elastyczność tylnych skrzydeł.

Tor w Montrealu nie ma szybkich zakrętów wymagających dużego docisku – nawet zakręt nr 5 jest z łatwością pokonywany przy w pełni otwartej przepustnicy na piątym i szóstym biegu. Dlatego też głównym celem dla specjalistów od aerodynamiki jest zmniejszenie oporu powietrza w celu osiągnięcia wysokich prędkości na prostych (do 320 km/h), podczas gdy siła docisku będzie wspomagać stabilność pojazdu w czasie silnego hamowania, jak również na szykanach pokonywanych z małą prędkością. Mały docisk oznacza, że samochód wydaje się być lekki w prowadzeniu i zachowuje się nerwowo podczas hamowania. To oznacza, że kierowcy muszą być delikatniejsi podczas wykonywania ruchów kierownicą oraz podczas hamowania i przyspieszania.

Ferrari zastosuje nowe przednie i tylne skrzydło, po raz pierwszy testowane na torze Paul Ricard przed GP Monako. F2007 będzie również wyposażone w kilka pomniejszych modyfikacji aerodynamicznych. McLaren będzie używał czegoś, co określone jest jako specjalny pakiet aerodynamiczny na tor w Montrealu – podobnie postąpi zespół BMW Sauber. Toyota, która bardzo stara się powetować sobie nędzne wyniki osiągnięte w Monako zastosuje pakiet o średniej/niskiej sile docisku, w skład którego wchodzą nowe przednie i tylne skrzydło. Japoński zespół, jak wielu jego rywali, będzie musiał w pełni wykorzystać piątkowe sesje treningowe, jako że zamierza zastosować podobny pakiet tydzień później w Indianapolis.

Adrian Newey tak podsumowuje podejście zespołu Red Bull Racing do wyścigu w Montrealu: „Jak większość zespołów będziemy skupiać naszą uwagę na przewodach hamulcowych i zastosujemy mniejsze tylne skrzydło. Ponadto musimy teraz dostosować się do nowych testów na elastyczność, które wprowadziła FIA celem upewnienia się, że tylne skrzydło nie ugina się w sposób niedozwolony. Testowaliśmy ustawienie na Montreal przed wyścigiem w Monako. Tylne skrzydło, którego używaliśmy podczas tych testów było przyciętą wersją skrzydła stosowanego w Melbourne, tak więc w Montrealu nastąpi pierwsza prezentacja naszego prawdziwego skrzydła generującego niską siłę docisku”.

Siostrzany zespół, Scuderia Toro Rosso zastosuje nowe przednie i tylne skrzydło. „Przednie skrzydło wymaga nowych deflektorów i wszystkie te elementy zostaną po raz pierwszy przetestowane na torze w piątek.” – ujawnił Giorgio Ascanelli. „Do tego momentu będziemy musieli zaufać danym uzyskanym w naszym tunelu aerodynamicznym”. Honda, która desperacko chce otworzyć swoje konto punktowe w tym sezonie wprowadzi wiele nowych elementów aerodynamicznych, jak również ulepszenia mechaniczne. Spyker również będzie szukał ulepszeń, ale jako że ich własny tunel aerodynamiczny w Brackley nie został uruchomiony do tego tygodnia, zmiany nie będą tak znaczące jak w przypadku pozostałych zespołów.

Źródło: Pitpass.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
02.05.2024  Kongres USA oczekuje wyjaśnień od Liberty Media ws. Andretti-GM
29.04.2024  Vasseur: Jedna dziesiąta sekundy między Ferrari a McLarenem
27.04.2024  Lista startowa na sezon 2025
21.04.2024  Autosport: F1 omówi propozycję zmian w systemie punktowym
17.04.2024  Verstappen: Sprint w Chinach nie jest dobrym pomysłem
Tagi:
F1 ogólnie
McLaren
Ferrari
Red Bull
Toro Rosso
Toyota
BMW
Honda
Spyker

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
mkpol, 08.06.2007 13:11[!]
No to może się okazać, że pierwsze skrzypce będą grać zupełnie inne zespoły niż dotychczas. Dobrze by było pooglądać choć trochę walki o czołowe pozycje, bo pasjonowanie się walką o p 7-8 już mnie troszkę muli.
K, 08.06.2007 13:57[!]
Ja bardzo liczę na BMW :)))))) Niech dadzą popalić wszystkim!
ICEman, 08.06.2007 14:31[!]
Kto pisał ten artykuł :D ??? jakiś taki w innym stylu miło się czyta
kamilka, 08.06.2007 14:33[!]
Miło byłoby zobaczyć BMW Robercika na trzeci miejscu... Oby ta moja zachcianka nie pozostała tylko w strefie życzeń...
Jankes, 08.06.2007 14:58[!]
@mkpol... nie sądzę, no chyba, że mówisz o BWM :D
mkpol, 08.06.2007 15:15[!]
<b>Jankes</b> też w to nie wierzę, ale tak mi się marzy. Pewnie znów będziemy oglądać procesję tylko z większą prędkością i tyle. Być może BMW wreszcie odważy się na agresywniejszą stategię i powalczy o start z drugiego rzędu a może i jakieś PP. W zeszłym roku Robert był tu bardzo szybki a z kolei Nick chyba czuje się lepiej na torach mniej wymagających technicznie. Wtedy jest szansa, że Ferki i maki nie odjadą błyskawicznie na pół okrążenia i w walce o poium zobaczymy więcej autek. Za duże SF? Chyba tak :-)
Maraz, 08.06.2007 15:25[!]
Nie zapominajcie też o "wall of champions" - potrafi najlepszych wyeliminować :)
Ulver, 08.06.2007 16:06[!]
Łysa glaca Neweya to też element aerodynamiczny? ;P
jędruś, 08.06.2007 21:53[!]
Na pewno... Chłop ma głowę nie od parady.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca