F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

04.05.2024

Magnussen: Kary ze sprintu w Miami są w pełni zasłużone

Alonso: Hamilton uniknie kary ponieważ nie jest Hiszpanem

GP Miami: wyniki sprintu

Verstappen wygrywa sprint w Miami

Bottas: Zatrudnienie Hulkenberga ma sens z punktu widzenia Audi

Newey: Nie wiem co mnie dalej czeka w Formule 1

Wolff wyklucza debiut Antonelliego w trakcie sezonu 2024

Ricciardo: Od początku czułem, że stać mnie na mocny wynik

Bottas zostanie cofnięty o trzy pozycje na starcie sprintu w Miami

Vowles: Sargeant musi realizować postawione przed nim cele

03.05.2024

GP Miami: wyniki kwalifikacji do sprintu

Max Verstappen wygrywa kwalifikacje do sprintu w Miami

Verstappen najszybszy w treningu mimo problemów

Williams przygotował zapasowe podwozie na Grand Prix Miami

Hulkenberg: Obecność Seidla w Audi była dla mnie kluczowa

Sainz dementuje spekulacje o przerwanych rozmowach z Audi

Bottas zaskoczony zmianą inżyniera wyścigowego przed GP Miami

RacingNews365: Williams podjął rozmowy z Adrianem Newey'em

Russell entuzjastycznie nastawiony do rywalizacji z Verstappenem

Leclerc i Hamilton podekscytowani potencjalną współpracą z Newey'em

Więcej wiadomości

  Archiwum 2007
PnWtŚrCzPiSoNd
12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Wywiad z kierowcami Renault przed GP Japonii

Heikki Kovalainen i Giancarlo Fisichella mówią o swoich oczekiwaniach przed wyścigiem na Fuji.
Menuna, 27 wrze?nia 2007, wyświetlenia: 1961<< | lista | T- | T+ | >>
Heikki, bolid wydawał się bardzo szybki w Spa, w dodatku zdobyłeś już szósty raz z rzędu punkty, a mimo to jesteś rozczarowany. Dlaczego?
„To proste, ponieważ bolid był w rzeczywistości znacznie szybszy niż udało się to nam pokazać w wyścigu. Walczyłem na każdym okrążeniu i nie przepuściłem żadnej okazji, ale mogliśmy postarać się o lepszy wynik niż ósme miejsce. Mimo wszystko było też kilka pozytywnych wydarzeń i najważniejsze jest to, że nasze potencjalne tempo najwyraźniej wzrosło. Dlatego też jestem dość optymistycznie nastawiony do ostatnich trzech wyścigów, a zwłaszcza GP Japonii, które będzie nowością dla większości kierowców”.

Nie będziesz ścigał się na Suzuce, którą większość kierowców uznaje za ulubiony tor, tylko na Fuji. Czy jesteś zawiedziony?
„Nie, czasy się zmieniają, tak samo jak Formuła 1 – to normalna kolej rzeczy. Podobnie jak Monza i Spa, Suzuka była bardzo wymagającym torem nie tylko dla kierowców, ale również dla bolidów. W tym roku dla odmiany wyścig odbędzie się na torze Fuji, który znam już trochę po tym, jak w zeszłym roku brałem udział w krótkiej imprezie promocyjnej dla naszych sponsorów. Myślę, że będzie to dobry wyścig, który spodoba się Japońskiej publiczności, reagującej zawsze bardzo entuzjastycznie na Formułę 1”.

Jesteś dość dobrze znany w Japonii i w dodatku masz wielu fanów, którzy wiernie kibicują ci już od kilku lat...
„Tak, to niesamowite. Japońscy fani są bez wątpienia najlepsi ze wszystkich, jakich spotykam: bardzo entuzjastyczni, zawsze uprzejmi i są gotowi czekać przez wiele godzin aby zobaczyć cię przed hotelem lub na torze. Nawet w zeszłym roku, kiedy nie byłem jeszcze kierowcą wyścigowym, byłem zaskoczony, jak wielu ludzi mnie rozpoznaje albo zatrzymuje prosząc o autograf. To bardzo przyjemne i w dodatku motywuje cię do większego wysiłku, aby pojechać dobry wyścig dla nich”.

Co możesz nam powiedzieć na temat toru, jako że jesteś jednym z niewielu, którzy po nim jeździli...
„Tor to przede wszystkim długa prosta, prawie 1,5 km długości, dlatego sądzę, że wybranie odpowiedniej siły dociskowej będzie bardzo ważne. Jest również sekwencja średnio-szybkich i wolnych zakrętów – praktycznie rzecz biorąc ostatnie pięć zakrętów pokonuje się jadąc cały czas na drugim biegu. Dlatego też będziemy musieli dużo pracować aby znaleźć odpowiedni kompromis w aerodynamice, a także uzyskać odpowiednią przyczepność mechaniczną w wolnych sekcjach toru. Jeżeli chodzi o możliwość wyprzedzania, to najbardziej oczywistym miejscem jest pierwszy zakręt – dużo będzie się tam działo. Nie mogę się już doczekać wyścigu na tym torze!”
 
Giancarlo, zdaje się, że zabrakło ci szczęścia w Belgii – wymiana silnika, a potem wycofanie się z wyścigu już na pierwszym okrążeniu...
„Tak naprawdę to niewiele mogę powiedzieć o tym weekendzie. Był on trudny od samego początku i stał się jeszcze bardziej frustrujący z powodu ciągłych problemów z samochodem. Teraz całą swoją uwagę skupiam na trzech ostatnich wyścigach, gdzie mam nadzieję stoczyć kilka dobrych pojedynków i zdobyć jeszcze punkty”.

Grand Prix Japonii zostało przeniesione na tor Fuji – czy zmiana ta dodatkowo cię motywuje?
„Tak, od zawsze uważam, że ściganie się w nowych miejscach i na nowych torach jest dobrą rzeczą dla zespołów i kierowców. To, że coś się zmienia pozwala przełamać coroczną rutynę. Przyda się to zarówno kierowcom, jak i inżynierom, ponieważ czyni to naszą prace choć odrobinę bardziej interesującą. Muszę się przyznać, że tak naprawdę to już ścigałem się na tym torze w 1993 roku jeszcze w F3, ale tor bardzo się zmienił od tamtego momentu. To oznacza, że czeka mnie mnóstwo pracy aby nauczyć się toru”.

Jaki jest twój sposób na przygotowanie się do jazdy po torze, na którym nigdy nie jeździłeś?
„Jest to już chyba tradycja, że na początku weekendu spacerujemy wraz inżynierami po torze, dyskutując o torze jazdy, miejscach hamowania i przełożeniach skrzyni biegów. Potem najlepiej jest przejechać kilka okrążeń na motorze lub skuterze, aby poznać trochę wizualnych punktów odniesienia i znaleźć rytm, jakim należy pokonywać tor. Właśnie na tym zamierzam się skupić od początku tygodnia”.

Czy Grand Prix Japonii jest dla ciebie pasjonującym wyścigiem?
„Tak, i to bardzo. Japonia to kraj, który lubię jako całość i dlatego zawsze dobrze się bawię, kiedy się tutaj ścigamy. Stawałem tutaj na podium już dwukrotnie, od kiedy jeżdżę w Renault, dlatego mam nadzieję na kolejny udany wyścig w tym roku na Fuji”.

Źródło: RenaultF1.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
10.04.2024  Autosport: Renault rozważa sprzedaż zespołu Alpine
21.03.2024  Jordan: Renault mogło już zadecydować o wycofaniu się z F1
07.03.2024  Famin: Wiemy, że nasza obecna forma jest nieackeptowalna
19.01.2024  Famin: Renault pozostaje gotowe na wznowienie rozmów z Andrettim
11.01.2024  Szafnauer: Zespoły złamały dżentelmeńską umowę
Tagi:
Kovalainen H.
Fisichella G.
Renault
Wywiady

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
wojtassss, 27.09.2007 17:36[!]
"Właśnie na tym zamierzam się skupić od początku tygodnia”...jezeli Heikki mowi o nastepnym tygodniu to troche za pozno.....
Maraz, 27.09.2007 17:58[!]
Wywiad był oczywiście trochę wcześniej przeprowadzony :)
wojtassss, 27.09.2007 18:18[!]
Domyslam sie:)
Rura wydechowa, 27.09.2007 20:26[!]
Koval chyba ostatecznie zdobędzie więcej punktów niż Fisioł, czego bynajmniej nie można się było spodziewać jeszcze kilka miesięcy temu. Dobrze, że w końcu coś pokazuje, ale jest to chyba jeden z najsłabszych debiutów w czołowych zespołach w ostatnich latach.
Fisichelli już dziękujemy;)
Podsumowując: fani renault czekają już na marzec....
Epik, 27.09.2007 21:21[!]
rura wydechowa chyba f1 oglądasz od ostatniego wyścigu @@...bo Hekki wlasnie zaczyna pokazywać, że potrafi być zadziorny i utrzymywać forme @@ !
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca