F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

03.05.2024

Williams przygotował zapasowe podwozie na Grand Prix Miami

Hulkenberg: Obecność Seidla w Audi była dla mnie kluczowa

Sainz dementuje spekulacje o przerwanych rozmowach z Audi

Bottas zaskoczony zmianą inżyniera wyścigowego przed GP Miami

RacingNews365: Williams podjął rozmowy z Adrianem Newey'em

Russell entuzjastycznie nastawiony do rywalizacji z Verstappenem

Leclerc i Hamilton podekscytowani potencjalną współpracą z Newey'em

02.05.2024

Kongres USA oczekuje wyjaśnień od Liberty Media ws. Andretti-GM

Turrini i Clarkson pewni zwolnienia Sargeanta w trakcie sezonu 2024

David Sanchez został nowym dyrektorem technicznym Alpine

01.05.2024

Vettel poprowadzi McLarena MP4/8 podczas weekendu na Imoli

LGdS: Umowa Ferrari z Newey'em może zostać ogłoszona po GP Miami

Ferrari przedstawiło malowanie na Grand Prix Miami

Bottas: Audi dokładnie wie na co mnie stać

The Athletic: Newey odejdzie z Red Bulla bez obowiązkowego urlopu

LGdS: Vasseur odbył spotkanie z Newey'em w Londynie

Red Bull Racing potwierdza odejście Adriana Newey'a

Seidl: Formuła 1 nie jest sportem "one-man show"

Gunther Steiner wytoczył proces ekipie Haas

Wolff dementuje spekulacje o rozmowach z Verstappenem po GP Miami

Więcej wiadomości

  Archiwum 2007
PnWtŚrCzPiSoNd
1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

WTCC: Priaulx i BMW mistrzami po raz trzeci z rzędu

Alain Menu i Andy Priaulx wygrali ostatnie dwa wyścigi sezonu w Makau.
Pyciek & Maraz, 21 listopada 2007, wyświetlenia: 4851<< | lista | T- | T+ | >>
W ostatni weekend w Makau oprócz kierowców Formuły 3 ścigali się także kierowcy World Touring Car Championship. Była to ostatnia runda tej serii w sezonie 2007, podczas której rozstrzygnęła się walka o tytuł mistrzowski. Zdobył go po raz trzeci z rzędu kierowca BMW – Andy Priaulx.

Wyścig 1

Był to jeden z najbardziej pasjonujących wyścigów sezonu z nieoczekiwanymi zwrotami akcji. Do ósmego okrążenia wszystko przebiegało po myśli Yvana Mullera. Francuz prowadził po tym, jak udało mu się na początku wyścigu wyprzedzić startującego z pole position Alaina Menu, ale na okrążenie przed końcem wyścigu w jego samochodzie zgasł niespodziewanie silnik i kierowca Seata zmuszony został do wycofania się z wyścigu.

Najgroźniejszy rywal Mullera w walce o tytuł – Priaulx linię mety przekroczył jako ósmy kierowca, co pozwoliło mu powiększyć dorobek punktowy o niezwykle cenny punkt i co najważniejsze: oznaczało start z pole position do drugiego wyścigu. Z pecha Mullera skorzystał także Menu, który zapewnił kolejne w tym sezoniez wycięstwo ekipie Chevroleta .

Gabriele Tarquini (Seat) zajął drugie miejsce po stoczeniu zaciętej walki z Augusto Farfusem (BMW), która dla tego drugiego zakończyła się uderzeniem w bandę. Farfus został przyblokowany przez zwalniającego Mullera na przedostatnim okrążeniu, co od razu wykorzystał Tarquini i na ostatnim okrążeniu zaatakował kierowcę BMW po zewnętrznej w Lisboa Bend. Farfus zdołał się w tym momencie jeszcze obronić, jednak kolejny pojedynek w zakręcie San Francisco zakończył się już kolizją i odpadnięciem z wyścigu Brazylijczyka.

Robert Huff (Chevrolet) po udanym starcie awansował z siódmej na piątą pozycję na pierwszym okrążeniu, by ostatecznie zająć trzecie miejsce. Za Brytyjczykiem finiszował Jordi Gene z teamu SEAT Sport, natomiast James Thompson (Alfa Romeo) wywalczył solidne piąte miejsce, które dało mu awans na trzecie miejsce w klasyfikacji kierowców, a na kolejnych dwóch pozycjach finiszowali Tiago Monteiro (Seat) i Nicola Larini (Chevrolet).

» Wyniki 1. wyścigu na torze Guia

Wyścig 2

Yvan Muller i Augusto Farfus nie przystąpili do drugiego wyścigu, ponieważ ich samochodów nie udało się naprawić na czas. Muller miał problemy z pompą paliwa w pierwszym wyścigu, a samochód Farfusa został zbyt poważnie uszkodzony po kolizji z Tarquinim. To oznaczało, że w walce o tytuł liczyli się już tylko Priaulx i Thompson, który tracił jednak do kierowcy BMW aż dziewięć punktów.

Thompson popisał się fenomenalnym startem i po wyprzedzeniu Monteiro awansował od razu na trzecie miejsce. Następnie kierowca Alfy Romeo wyprzedził Lariniego w zakręcie Lisboa i zaczął gonić jadącego na prowadzeniu Priaulxa. W chwilę później w tym samym zakręcie doszło do kolizji pomiędzy Tarquinim, Huffem i Alessandro Zanardim (BMW). Z całej trójki do mety dojechał tylko Tarquini, ale dopiero na 14 pozycji.

Przez kilka następnych okrążeń Thompson szukał okazji do wyprzedzenia Priaulxa, ale Larini także trzymał się blisko tej pary. Po czterech okrążeniach Priaulx zdołał wypracować bezpieczną przewagę nad rywalami, którzy zaczęli między sobą toczyć zaciętą walkę. Na siódmym okrążeniu Larini popisał się odważnym manewrem wyprzedzania w zakręcie Mandarin i zepchnął kierowcę Alfy Romeo na trzecie miejsce.

Na ostatnim okrążeniu Larini zdołał odrobić stratę do Priaulxa, ale nie wystarczyło mu już czasu na próbę wyprzedzania Brytyjczyka i musiał zadowolić się drugim miejscem. Tymczasem Thompson w końcówce wyścigu musiał się jeszcze bronić przed atakami Monteiro, ale udało mu się stanąć na najniższym stopniu podium i ostatecznie zajął także trzecie miejsce w mistrzostwach.

Zażarta walka o punkty między Jorgiem Mullerem i Gené na ostatnich okrążeniach spowodowała, że obaj kierowcy spadli na koniec stawki. W tej sytuacji piąte miejsce przypadło Tomowi Coronelowi, który finiszował przed Rickardem Rydellem, Felixem Porteiro, Colinem Turkingtonem i Fredrikiem Ekblomem (Szwed zgarnął ostatni punkt, jako że Turkington z uwagi na gościnny występ nie był uprawniony do zdobywania punktów).

Tak oto zakończył się sezon 2007 w serii World Touring Car Championship, której mistrzami po raz trzeci z rzędu zostali Priaulx i fabryczna ekipa BMW.

» Wyniki 2. wyścigu na torze Guia
» Końcowa klasyfikacja generalna kierowców sezonu 2007

Źródło: FIAWTCC.com, Autosport.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
14.05.2017  Mehdi Benani wygrał drugi wyścig WTCC na Węgrzech
14.05.2017  Monteiro wygrał pierwszy wyścig WTCC na Hungaroringu
30.04.2017  WTCC: Thed Bjork najlepszy w głównym wyścigu we Włoszech
30.04.2017  WTCC: Tom Chilton wygrał pierwszy wyścig na Monzy
09.04.2017  WTCC: Monteiro triumfatorem głównego wyścigu w Marrakeszu
Tagi:
WTCC

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
jędruś, 21.11.2007 13:53[!]
BMW rządzi!!! Ale mogliście tego newsa troszkę wcześniej dać....
AdrianAdrian, 21.11.2007 13:55[!]
Oczywiście ,że rządzi i oby rządziło też w Formule 1.
Alexx, 21.11.2007 14:18[!]
Wcale że nie Alfa Romeo i James Thompson zasłużyli na tytuł
marcjan86, 21.11.2007 14:27[!]
Bohaterem sezonu jak dla mnie jest James Thompson i jego "babuszka" Alfa Romeo.
marrcus, 21.11.2007 16:19[!]
a już Muller był nie mal pewny tytułu. No cóż brutalny sport.
stig, 21.11.2007 19:04[!]
Po obejrzeniu wyścigu w tv odpaliłem od razu Race07 - gra jak i tor lodzio miodzo :)
barteks2, 21.11.2007 22:18[!]
Brawo Mario Theissen !!! Czekamy na podobne sukcesy w F1 :)
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca