F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

06.05.2024

Magnussen otrzymał dwa punkty karne za kolizję z Sargeantem

Stella: Praktyki Magnussena na torze są nie do zaakceptowania

Rushbrook: Ford pozostaje zaangażowany mimo odejścia Newey'a

LA Times: Wheatley posiada ofertę objęcia funkcji szefa zespołu

Sainz stracił czwarte miejsce w Grand Prix Miami

Stella zaskoczony tak mocnym tempem McLarena

Verstappen: To nie jest ostatnie zwycięstwo Norrisa

Norris: Wielu we mnie wątpiło

GP Miami: najszybsze okrążenia w wyścigu

GP Miami: wyniki wyścigu

05.05.2024

Lando Norris sensacyjnie wygrywa Grand Prix Miami

Verstappen: Opony zmuszały do zgadywania przyczepności

Russell: Poszliśmy za daleko z tegorocznym samochodem

04.05.2024

GP Miami: wyniki kwaliifkacji

Verstappen ustawi się na pole position do Grand Prix Miami

Magnussen: Kary ze sprintu w Miami są w pełni zasłużone

Alonso: Hamilton uniknie kary ponieważ nie jest Hiszpanem

GP Miami: wyniki sprintu

Verstappen wygrywa sprint w Miami

Bottas: Zatrudnienie Hulkenberga ma sens z punktu widzenia Audi

Więcej wiadomości

  Archiwum 2007
PnWtŚrCzPiSoNd
1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Trulli liczy na jak najszybszy powrót gładkich opon

"Jeśli jest zbyt mało wyprzedzania w F1, można obwinić za to obecne opony".
Marek Roczniak, 30 listopada 2007, wyświetlenia: 2926<< | lista | T- | T+ | >>
Jarno Trulli chciałby, aby opony typu slick powróciły do Formuły Jeden już w przyszłym sezonie, gdyż jego zdaniem obecne opony rowkowane wymuszają nienaturalny styl jazdy i ograniczają liczbę manewrów wyprzedzania w trakcie wyścigów.

Powrót slicków jest rozważany od sezonu 2009, a już w przyszłym tygodniu zespoły będą mogły przetestować wstępną wersję gładkich opon Bridgestone na torze Jerez. Ostateczna decyzja w sprawie zmiany rodzaju opon jeszcze nie zapadła, jednak Trulli jest jak najbardziej za powrotem slicków.

„Miałem szczęście jeździć na gładkich oponach w moim pierwszym roku startów w F1 i byłbym bardzo zadowolony, gdyby wróciły.” – powiedział kierowca Toyoty włoskiemu magazynowi Autosprint. „Nigdy nie polubiłem obecnych opon rowkowanych ze względu na specyficzny styl jazdy, jaki wymuszają na kierowcy i na ich zachowanie w trakcie wyścigu”.

„Kiedy następuje granulowanie na oponach, a dzieje się to nie w wyniku błędu kierowcy, a z powodu charakterystyki opony, to nic na to nie możesz poradzić. Możesz tylko czekać, aż przeminie i mieć nadzieję, że stanie się to w ciągu kilku okrążeń. W tym czasie musisz jechać w nienaturalny sposób i myślę, że kilku kierowców, którzy znaleźli sposób na najszybszą jazdę na takich oponach, będzie prezentowało się znacznie gorzej po przywróceniu slicków.

Jako że F1 jest jedyną znaczącą serią wyścigową wykorzystującą opony rowkowane, Trulli sądzi, że byłoby lepiej, gdyby stała się ona na powrót bardziej zgodna z resztą motosportu. „Rowkowane opony wymagają zupełnie innego stylu jazdy w porównaniu z dowolnym innym samochodem wyścigowym. Problem nie tkwi w charakterystyce technicznej F1, ale w oponach. Po kilku okrążeniach ich zachowanie zmienia się diametralnie”.

„Ze względu na mniejszą powietrznię kontaktową ta część, która styka się z torem znacznie łatwiej ulega przegrzaniu, przez co podsterowność zwiększa się radykalnie i następuje granulowanie. To zmusza kierowcę do znacznie bardziej nerwowego stylu jazdy, pełnego korekcyjnych ruchów kierownicą. Po około 10 okrążeniach, kiedy granulowanie ustępuje, sytuacja wraca do normy. Ten, kto ma czystszy, bardziej precyzyjny styl jazdy, ma trudności z dostosowaniem się do rowkowanych opon”.

„Jeśli jest zbyt mało wyprzedzania w F1, można obwinić za to obecne opony.” – dodaje Włoch. „Gdyby także zabronili uzupełniania zapasu paliwa w trakcie wyścigu, to byłoby jeszcze lepiej, ponieważ zapanowanie nad samochodem z 200 kilo paliwa na podkładzie podczas hamowania byłoby świetnym sposobem na odróżnienie lepszych kierowców od reszty. Prawdopodobnie wyeliminowanie kontroli trakcji zwiększy problemy ze zużyciem obecnych opon, ale byłoby miło, gdyby wróciły slicki. Nie możemy tego zrobić wcześniej niż w sezonie 2009?”

Źródło: Autosport.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
28.03.2021  Trulli: Formuła 1 z obecnymi silnikami nie jest dla mnie
25.09.2018  Trulli rozczarowany zmianami dokonanymi w F1 przez ostatnie lata
19.09.2017  Trulli: Vettel wciąż ma szansę na wywalczenie mistrzowskiego tytułu
08.12.2014  Trulli: Marussia i Caterham nie przysłużyły się F1
19.03.2014  Trulli i Heidfeld dołączają do klubu kierowców Formuły E
Tagi:
Trulli J.
Toyota

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
michal2111, 30.11.2007 13:30[!]
jestem za powrotem gładkich opon, będzie ciekawie (być może tak jak w latach 90-dziesiątych)
Stash, 30.11.2007 13:39[!]
ciekawe jak Kubica sobie by radził na slickach.... :)
DarkArt, 30.11.2007 15:28[!]
Stash: w WSbR byly slicki i jakos dawal rade ;)
Stash, 30.11.2007 15:40[!]
no wiem wiem... Kubica ma agresywny styl jazdy i na tych tegorocznych musial delikatnie jeździc bo dostawały w dupe nieźle.... na slickach chyba będzie można poszalesc prawda??
mutu, 30.11.2007 16:29[!]
Ja jestem za powrotem slicków, ale uważam, że tankowanie 200 kg paliwa nie jest dobre, bo najlepsze osiągi bolid uzyskiwał by dopiero pod koniec wyścigu, a więc byłoby mniej emocji w wyścigu, bo bolidy uzyskiwałyby mniejsze prędkości.
rafaello85, 30.11.2007 16:37[!]
Nie pozostaje mi nic innego jak tylko przytaknąć Trullemu w kwestii slicków:)))))) Ja też chciałbym aby gładkie opony ponownie zawitały w F1:)
DarkArt, 30.11.2007 16:43[!]
Slicki, brak TC... Znow Massa bedzie narzekal, ze F1 staje sie niebezpieczna :D
jędruś, 30.11.2007 19:00[!]
Slicki powinny wrócić. Każda seria wyścigowa je ma tylko nie F1.
Fireball, 30.11.2007 23:30[!]
No cóż, ja oczywiście także jestem za powrotem slicków. Myślę że F1 w końcu dotarła do momentu, w którym można bezpiecznie stosować gładkie opony.
Stash, 01.12.2007 11:22[!]
aerodynamika zrobiła wszystko ... i bolidy są przyczepne jak czołgi... teraz nie pozostaje nic innego jak utrudnic jazde kierowcom... dzieki czemu wyscigi staną sie ciekawsze... ja tez jestem za powrotem slickow....
nie moge sie doczekac wyscigu bez TC... szkoda dopiero po sezonie 2008 dadza slicki...
ale chyba za 2 tygodnie czy cos na slickach pojezdza w testach w jerez ... dobrze mowie??
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca