F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

02.05.2024

Kongres USA oczekuje wyjaśnień od Liberty Media ws. Andretti-GM

Turrini i Clarkson pewni zwolnienia Sargeanta w trakcie sezonu 2024

David Sanchez został nowym dyrektorem technicznym Alpine

01.05.2024

Vettel poprowadzi McLarena MP4/8 podczas weekendu na Imoli

LGdS: Umowa Ferrari z Newey'em może zostać ogłoszona po GP Miami

Ferrari przedstawiło malowanie na Grand Prix Miami

Bottas: Audi dokładnie wie na co mnie stać

The Athletic: Newey odejdzie z Red Bulla bez obowiązkowego urlopu

LGdS: Vasseur odbył spotkanie z Newey'em w Londynie

Red Bull Racing potwierdza odejście Adriana Newey'a

Seidl: Formuła 1 nie jest sportem "one-man show"

Gunther Steiner wytoczył proces ekipie Haas

Wolff dementuje spekulacje o rozmowach z Verstappenem po GP Miami

30.04.2024

Jos Verstappen nie wyklucza zmiany zespołu przez Maksa

Seidl: Nie próbujemy przekonać Sainza wysokim kontraktem

Aston skorzysta z prawa do ponownego rozpatrzenia kary Alonso

Autosport: Newey ogłosi przed GP Miami odejście z zespołu

29.04.2024

Vasseur: Jedna dziesiąta sekundy między Ferrari a McLarenem

27.04.2024

Vowles: Williams może być mocny w Monako

Motorsport-Total: W Miami odbędzie się spotkanie Andrettiego z FOM

Więcej wiadomości

  Archiwum 2007
PnWtŚrCzPiSoNd
12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Wywiad z Hirohide Hamashimą na temat slicków

W ubiegłym tygodniu do Formuły 1 powróciły po raz pierwszy od 10 lat gładkie opony.
Marek Roczniak, 10 grudnia 2007, wyświetlenia: 2160<< | lista | T- | T+ | >>
W ubiegłym tygodniu do Formuły 1 powróciły po raz pierwszy od 10 lat gładkie opony typu slick. Na razie tylko podczas testów, ale jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, to w 2009 roku będą już także używane w wyścigach.

Podczas czterodniowych testów na torze Jerez wszystkie obecne zespoły wypróbowały wstępną specyfikację slicków Bridgestone, zarówno z obecnym poziomem aerodynamicznej siły dociskowej, jak i z obniżonym o około 30% zgodnie z przepisami przewidywanymi na sezon 2009. Opony nie były także podgrzewane przed wyjazdem z boksów, jako że pokrowce rozgrzewające będą w przyszłości zakazane.

Poniżej przedstawiamy krótki wywiad na temat testów i rozwoju nowego ogumienia Bridgestone z Hirohide Hamashimą – człowiekiem odpowiedzialnym za rozwój wyścigowych opon japońskiej firmy. Wywiad przeprowadziło biuro prasowe Bridgestone.

Czego Bridgestone nauczyło się o gładkich oponach podczas tych testów?
„Test ten pozwolił zebrać wiele cennych danych. Musimy pamiętać, że jest to rozwojowa wersja opon, i że bolidy z 2007 roku nie zostały zaprojektowane z myślą o jeździe na slickach. Jednakże zebrane informacje pomogą nam i zespołom w przyszłych pracach rozwojowych. Otrzymaliśmy wiele opinii od kierowców, wliczając w to Michaela Schumachera, który jest nam dobrze znany. Miło było zobaczyć go tutaj”.

Jaki jest plan dalszych testów i rozwoju gładkich opon?
„Przeanalizujemy zebrane informacje i to pozwoli nam kontynuować rozwój tych opon. Zespoły także otrzymały wstępne informacje, które pomogą im w rozwoju ich samochodów. Odpowiemy w miarę potrzeb na prośby Komitetu Formuły Jeden ds. Testów dotyczące dalszych testów i spodziewamy się, że będzie ich kilka na przestrzeni przyszłego roku”.

Jak bardzo podobne są te opony od tych używanych przez Bridgestone w Formule 1 w 1997 roku?
„Sporo nauczyliśmy się od ostatnich wyścigów na slickach w F1 z naszej aktywności w Formule Jeden i innych seriach wyścigowych, takich jak GP2, Champ Car i IndyCar, które wszystkie korzystają z gładkich opon. Wiedza ta została wykorzystana przy opracowywaniu tych opon i jest wiele różnic w stosunku do naszego ogumienia z 1997 roku”.

Czy były jakieś znaczące różnice w użyciu opon i ich zużyciu bez kontroli trakcji?
„Nie zauważyliśmy znaczących różnic co do tego, jak są wykorzystywane opony bez kontroli trakcji. Jerez jest torem, gdzie kontrola trakcji byłaby bardziej wykorzystywana niż w Barcelonie, gdzie także widzieliśmy bolidy jeżdżące bez tego systemu. Mimo to osiągi opon były dobre i takie, jakie zobaczylibyśmy przy wykorzystaniu kontroli trakcji”.

Jak dużą różnicę powinniśmy zobaczyć w czasach okrążeń na gładkich oponach?
„Kiedy zespoły jeździły z obecnym poziomem aerodynamicznej siły dociskowej, pewne samochody były szybsze o ponad dwie sekundy. Kiedy samochody jeździły z poziomem aerodynamicznej siły dociskowej na sezon 2009, były z kolei wolniejsze, co jest zamierzeniem nowych przepisów. Musimy także pamiętać, że obecne bolidy i ich zawieszenia nie zostały zaprojektowane z myślą o jeździe na slickach. Wiele pracy zostanie jeszcze wykonanej przed rokiem 2009 zarówno nad samochodami, jak i oponami Bridgestone”.

Źródło: BridgestoneMotorsport.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
10.10.2023  Pirelli z nowym kontraktem na dostawy ogumienia dla F1
11.09.2023  Pirelli rozważa wycofanie się z F1 po sezonie 2028?
14.07.2023  Domenicali nie zmienia stanowiska w sprawie jedenastego zespołu
02.07.2023  Zespoły: Bridgestone może mieć za mało czasu
06.06.2023  Autosport: Bridgestone jest zainteresowany powrotem do F1
Tagi:
Bridgestone
Wywiady

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
jędruś, 10.12.2007 14:56[!]
Hamilton ma podobno jeździć w styczniu na slickach. Czy to prawda???

A do F1 slicki powinny wrócić czym prędzej. Wielu kierowców mówi, że bez zwiększenia przyczepności mechanicznej, brak TC i tak nie wiele da , względem wyprzedzania.
B4ndit, 10.12.2007 19:00[!]
jędruś: wielu kierowcow jezdzilo w ostatnio na slikach. Chyba praktycznie wszyscy kierowcy.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca