F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

06.05.2024

Stella zaskoczony tak mocnym tempem McLarena

Verstappen: To nie jest ostatnie zwycięstwo Norrisa

Norris: Wielu we mnie wątpiło

GP Miami: najszybsze okrążenia w wyścigu

GP Miami: wyniki wyścigu

05.05.2024

Lando Norris sensacyjnie wygrywa Grand Prix Miami

Verstappen: Opony zmuszały do zgadywania przyczepności

Russell: Poszliśmy za daleko z tegorocznym samochodem

04.05.2024

GP Miami: wyniki kwaliifkacji

Verstappen ustawi się na pole position do Grand Prix Miami

Magnussen: Kary ze sprintu w Miami są w pełni zasłużone

Alonso: Hamilton uniknie kary ponieważ nie jest Hiszpanem

GP Miami: wyniki sprintu

Verstappen wygrywa sprint w Miami

Bottas: Zatrudnienie Hulkenberga ma sens z punktu widzenia Audi

Newey: Nie wiem co mnie dalej czeka w Formule 1

Wolff wyklucza debiut Antonelliego w trakcie sezonu 2024

Ricciardo: Od początku czułem, że stać mnie na mocny wynik

Bottas zostanie cofnięty o trzy pozycje na starcie sprintu w Miami

Vowles: Sargeant musi realizować postawione przed nim cele

Więcej wiadomości

  Archiwum 2007
PnWtŚrCzPiSoNd
12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Definitywny koniec afery szpiegowskiej?

Max Mosley poprosił członków WMSC o anulowanie kolejnego posiedzenia w sprawie McLarena.
Marek Roczniak, 13 grudnia 2007, zmieniony 14.12.2007 14:33, wyświetlenia: 3545<< | lista | T- | T+ | >>
Wszystko wskazuje na to, że niechlubny rozdział Formuły 1 w postaci ciągnącej się od lipca afery szpiegowskiej z udziałem zespołów McLaren i Ferrari zostanie zamknięty jeszcze w tym roku, bowiem prezydent FIA Max Mosley poprosił członków Światowej Rady Sportów Motorowych o anulowanie kolejnego posiedzenia w sprawie legalności bolidu MP4-23.

Do takiego rozwoju wypadków przyczyniły się dzisiejsze oficjalne przeprosiny zespołu McLaren, który publicznie zaakceptował fakt, że tajne informacje techniczne Ferrari wniknęły głębiej do jego wnętrza, niż początkowo przypuszczano. Fakt ten wyszedł na jaw po przeprowadzonym przez FIA dochodzeniu w sprawie legalności nowego bolidu McLarena.

„W świetle przeprosin i innych kroków podjętych przez McLarena, prezydent FIA poprosił członków Światowej Rady Sportów Motorowych o rozważenie anulowania posiedzenia zaplanowanego na 14 lutego 2008 roku i o uznanie tej sprawy za zamkniętą, co leży w interesie tego sportu.” – czytamy w oficjalnym oświadczeniu FIA.

Te inne kroki podjęte przez McLarena to proponowane wstrzymanie rozwoju (i co za tym idzie rezygnacja z użycia) trzech rozwiązań, które mogły zostać zainspirowane informacjami pochodzącymi z Ferrari, a więc system szybkiej zmiany biegów, szybkiego napełniania i użycie CO2 jako gazu do pompowania opon. Ponadto stajnia z Woking wprowadziła odpowiednią politykę postępowania i procedury mające na celu zapobiegnięcie podobnym sytuacjom w przyszłości.

„McLaren pragnie publicznie przeprosić FIA, Ferrari, społeczność Formuły Jeden i fanów tego sportu na całym świecie, a także zapewnić, że obecnie wprowadzane są zmiany, które spowodują, że nic podobnego do tego, co miało ostatnio miejsce nigdy więcej się nie powtórzy. McLaren zgodził się także pokryć koszty poniesione przez FIA w ramach prowadzonego dochodzenia. McLaren pragnie teraz zostawić całą aferę za sobą, aby móc skupić się na sezonie 2008.” – czytamy w oficjalnym oświadczeniu stajni z Woking.

Źródło: FIA.com, McLaren.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
04.05.2024  Bottas zostanie cofnięty o trzy pozycje na starcie sprintu w Miami
21.04.2024  Ricciardo ukarany za wyprzedzanie podczas neutralizacji
21.04.2024  Autosport: F1 omówi propozycję zmian w systemie punktowym
10.04.2024  Autosport: Plan aktywnej aerodynamiki będzie wymagał zmian
24.03.2024  Alonso ukarany doliczeniem 20 sekund za niebezpieczną jazdę [Akt.]
Tagi:
FIA
McLaren
Ferrari

  Komentarze  
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
jarux, 13.12.2007 23:51[!]
Mam dziwne wrażenie, ze to posunięcie jest zapowiedzią baardzo ciekawego sezonu. Pewnie znów wyścigi będą obfitowały w różnego rodzaju pomoce ze strony sędziów.
rafaello85, 14.12.2007 00:44[!]
A-J-P--> mam nadzieję, że Mp4-23 jest czysty! Lecz jeśli tak nie jest, to domagam się kary dla zespołu McLaren-Mercedes. Wciąż nie wiemy co dokładnie jest w tym raporcie FIA. Widać były jakieś wątpliwości, skoro zwołano kolejne posiedzenie na 14 lutego 2008 w celu dalszego badania sprawy. Teraz Mosley je odwołuje. Bardzo to jest dziwne.
Morgul, 14.12.2007 09:53[!]
rafaello85 z tego co tu napisane wynika, ze mp4-23 NIE jest czysty i dlatego mclaren przeprasza i wstrzymuje rozwoj 3 "elementow" bolidu(nadal beda obecne w mclarenie?), co za tym idzie Max M. chce uznac to za zakonczenie sprawy i dopuscic mp4-23 .. czy gdzies sie myle? Tylko co to za zakonczenie sprawy...
aphroman, 14.12.2007 10:31[!]
McKłamca jest zabawny, najpierw zaprzecza, przecież w naszym bolidzie nie ma już nic z Ferrari, nie prowadzimy żadnych badan opartych na systemach Ferrari, po czym komisja zagrozila im, że dokładniej zbadają bolid, to od razu się przyznali.... pfff nagle się dowiedzieli, żałosne! Powinni im takie kary doawalić żeby się nie pozbierali. Całe szczęście, że łaskawie raczyli zaprzestać badań nad rozwiązaniami z Ferrari np.. o szybkiej zmianie biegów. Traci w mych oczach ten fajny zespół :/
5cuderi4, 14.12.2007 11:24[!]
aphroman, to normalne, że McLaren chciał się w pewnym sensie "wymigać" od kary i na początku zaprzeczał temu. W końcu nikt nie miał na to zdecydowanych dowodów wtedy, a teraz jak tylko zbliża się dokładniejsza kontrola to mamy to co mamy. :(
Maraz, 14.12.2007 11:39[!]
Morgul, mają być wycofane te systemy, zaraz to dopiszę w treści newsa.
andy, 14.12.2007 17:57[!]
czy wogóle ktoś poza ferrari będzie teraz po tej aferze mógł stosować CO2 do napełniania opon? A poza tym mógłby mi ktoś wyjaśnić jaki wpływ na zachowanie sie bolidu na torze (jego szybkośc, aerodynamike itp) ma to, że opony w garażu zostaną napompowane powietrzem czy też tym CO2 szybciej?.
wartek, 14.12.2007 18:36[!]
taki wplyw ze CO2 inaczej zmienia swoja objetosc pod wplywem temperatury a w zwiazku z tym inaczej zmienia sie cisnienie opony w trakcie jazdy co moze przyniesc jakis efekt
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca